Pomoc w weryfikacji skrzyni biegów.

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Awatar użytkownika
basior-78
Posty: 22
Rejestracja: 05 lut 2017, 20:03

Pomoc w weryfikacji skrzyni biegów.

Post autor: basior-78 »

Witam wszystkich.


Potrzebuję pomocy w weryfikacji mostu i skrzyni biegów w samie,kupiłem go wczoraj od pewnego dziadka z mojej wsi (86 lat) ale nie był wstanie sobie przypomnieć od czego te podzespoły.Sinik to Andoria 1HC102R.
Mam problemy z włączaniem biegów,prawdopodobnie będę musiał kupić jakieś części ale nie wiem z czym mam do czynienia.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/dc16cae2bb093fb4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a5a08adbf1e192e7
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0487d34614f82c22
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9b1162cbf592ec7b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a895a322f83d9d89
http://www.fotosik.pl/zdjecie/26a02f2a972211d6


Dodam że skrzynia ma wyjście na drugi kardan,trzy biegi do przodu plus wsteczny,patrząc na skrzynię od góry z miejsca operatora to dźwignia biegów wychodzi z lewej strony obudowy i wyjście na kardan drugi też lewa strona,a opony na felgach mostu mają rosyjskie napisy i rozmiar 10.0-18



Zamieściłem na YT dodatkowo filmik o tej skrzyni, może będzie coś lepiej widoczne.

https://youtu.be/zrB12pSWL4o


Dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Pomoc w weryfikacji skrzyni biegów.

Post autor: Bolszewik »

ZIS lub ZIŁ wywrotka (drugi kardan pewnie do napędu pompy oleju).

Nie ma opcji żeby nie było tam żadnego napisu, poszukaj.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
basior-78
Posty: 22
Rejestracja: 05 lut 2017, 20:03

RE: Pomoc w weryfikacji skrzyni biegów.

Post autor: basior-78 »

Dzięki za podpowiedź,muszę ją lepiej wymyć,lepsze światło i może wtedy coś odczytam.Witam

Zmiana biegów już chodzi płynnie,odkręciłem lewy bok tej skrzyni gdzie są wodziki wszędzie były już nadmierne luzy,nadspawałem ubytki później precyzyjne szlifowanie i teraz gra.
Schemat biegów z miejsca operatora jest następujący :
W prawo do góry-jedynka
W prawo na dół-dwójka
W lewo do góry-trójka
W lewo na dół -wsteczny
Piszę to bo dalej nie wiem z czego ta skrzynia.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ