S 320 andorial

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

Witam jak w temacie potrzebuje pomocy bo po wymianie pierścienice , co dziwne silnik nie ma aż takiej dużej kompresji przy odpaleniu jak zaskoczy strasznie dymi jak parowóz , wtrysk i pompa ustawione nie mam już pomysłu co to może być proszę o wskazówki i pomoc z góry bardzo dziękuje czy to może być wina rozrządu ale dodam że przy nim nic nie było robione ... i czy jest znaczenie jak ustawić kamienie ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: S 320 andorial

Post autor: Bolszewik »

Zawory sprawne, dobrze ustawione ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
piotrynski
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2019, 11:39

Re: S 320 andorial

Post autor: piotrynski »

Stan głowicy jest dość ważny,tzn.zawory .gniazda zaworowe,prowadnice zaworów.
C-360,SHLm11,S320,S231,S301D,PAB-2, inne
bergman31
Posty: 1248
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: S 320 andorial

Post autor: bergman31 »

Pierścienie wymienione, a jak wygląda cylinder? Może ma wżery lub rysy? Znajomy miał tak w Polo dieslu, silnik po wymianie pieścieni stracił moc i zaczął kopcić jak lokomotywa. Pomogła wymiana tulei i pierścieni na nowe.
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

pierscienie i korbowód był dawany do roboty bo miał luz na górnym sworzniu .. dodam że dziwna sprawa że nie ma zamków na tłoku co do pierscienie ale czy to może mieć znaczenie ?zawory wszystko było w porządku do wymiany pierścienie a czy czy ma znaczenie położenie tych kamieni jak sie zdejmuje pokrywę od rozrządu ? przyznam że mam problem włąsie z ustawienim tych zaworów bo jesli dobrze robie to wydechowy od strony komina ustawia się go w górnym położeniu tłoka a ssacy ?Sorki że pisze z tym ustawieniem ale mam 6 tych silników i nigdy nie miałem z tym problemu ...
piotrynski
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2019, 11:39

Re: S 320 andorial

Post autor: piotrynski »

Ssący ustaw razem z wydechem,kamienie -tzn regulator odśrodkowy,raczej nie ma nic wspólnego ze sprężaniem.
C-360,SHLm11,S320,S231,S301D,PAB-2, inne
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

czyli w górnym położeniu tłoka ssacy 02/komi 04 ? jesli dobrze mysle jak piszesz ? z kamieniam tylko pytałem po zdjeciu obudowy rozrzadu czy ma znaczenie położenie ich
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

a jeszcze Kolego zapytam bo gdy odpalił miałem zdjentą porywe od zaworów i dym leciał z tłumika i z filtra powietrza czy to znak zle ustawionych zaworów ?Bo jak dobrze kombinuje to powinien tylko leciał z wydechu a leciał i tu i tu .... z filtra mniej oczy ale leciał
piotrynski
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2019, 11:39

Re: S 320 andorial

Post autor: piotrynski »

Jak dym wychodzi przez filtr to z głowicą coś nie tak..
C-360,SHLm11,S320,S231,S301D,PAB-2, inne
McGali
Posty: 101
Rejestracja: 10 sty 2017, 19:57

Re: S 320 andorial

Post autor: McGali »

piotrynski pisze: 11 lut 2019, 19:30 Jak dym wychodzi przez filtr to z głowicą coś nie tak..

Tak jakby był podparty ssący- sprawdź odprężnik
Holder B12 1957, Ursus C-325 1962
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

kolego paliłem go bez pokrywy zaworów by zobaczyć co się dzieje i dla tego zdziwiło mnie ze leciał z tamtą dym ..
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: S 320 andorial

Post autor: chrapek3011 »

Brak luzu zaworowego,wypalone gniazdo...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: S 320 andorial

Post autor: Ursus »

Ustawiaj sobie zawory w suwie sprężania najlepiej. Po tym jak piszesz to sądzę, że niewiele masz wiedzy na temat mechaniki - to może poradź się kogoś na miejscu? Bo my możemy tutaj gdybać, a może jakaś całkiem podstawowa kwestia jest błędnie zrobiona.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

Udało sie po monotonnych godzinach przeglądania wszystkiego i ustawiania i silniczek pali od strzała . win była wykręcona śruba na deklu od rozrządu co jest mocowana pompa ustawiłem n znaki na kole pompe wkręciłem bez kapcia nawet odpalił z korby tylko mam jeszcze jedno pytanie Rególator odśrodkowy czy ma jakieś znaczenie jego położenie, bo odwarzniki sa wsadzone na miejsce i jest bolec i gdy odpale silnik to słychać tak jak by one stukały o wal jak sie dodaje gazu ,Ursus czy podpowiedział byś jak to ustawić bo ja w necie przeszukałem mam książki od s320 instru... i katalog ale nic nie ma ani na necie ,... a tylko to mi zostało do opanowania
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

Re: S 320 andorial

Post autor: dawid25 »

Regulator obrotów to na pewno nie jest. Jeśli robiłeś remont wstępny czyli regenerowałeś pompę wtrysk, pierścienie itp. A czy sprawdzałeś czy sworzeń w tłoku ma luz? Jak i panewka korbowodu? W tych silnikach słychać czasami przy dodawaniu gazu metaliczny dźwięk. Przyczyn może być 3 tyle ja wiem , pierwsza luz na sworzniu korbowodu, luz na panewce i przy dodawaniu gazu albo zły kąt wtrysku. Tyle mniej więcej wiem z oględzin tych silników. Jesli się mylę poprawcie mnie :)
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

Kolego tłok na początku był dawany z korbowodem bo miał luz został zrobiony i kąt wtrysku ustawiony pompa też stuki dochodzące z obudowy rozrządu czyli obstawiam kamienie bo z wału nie dochodzi i nie ma luzu panewka tylko jak wyregulować ta dźwigienkę co chodzi na bolcu na pompie ja się reguluje co jest kontra na klucz 14 i płaski śrubokręt .Kąt wtrysku ustawiłem tak że jest po między GMP a P1500,P2000 czyli tak jak powinno być bo jak wcześniej kąt wtrysku był ustawiony że dawał jak bylo GMP to cieszko było zapłacić go
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

Re: S 320 andorial

Post autor: dawid25 »

Ciężko tak bez posłuchania jak chodzi stwierdzić co to może być. Skoro to wszystko jest zrobione to tutaj niema co szukać. A ściągałeś dekiel rozrządu czy jeszcze nie? Może w regulatorze pękła sprężyna, albo w deklu w środku gdzie chodzi cięgno od dawkowania na pompie. Jak byś potrzebował takie części to mam prawie wszystko do tego silnika.
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

Kolego walsnie chodzi mi o to ze nie wiem czy to jest może wina tego cięgna
Obrazek

jak widzę na każdych zdjęciach cięgno dolega do oski co jest w pompie a u Mnie ma jeszce luz + dodam ze jak odpale to te cięgna ma takie skoki
Sprerzyna cala tylko tam jest bardzo dziurek na ta sprerzyne ma to znaczenie w jakim ona jest położeniu ?
Przeglądałem walasnie forum i jest jeden post ze tez koledze stukał bardzo głośno i diagnoza była regulator obrotów rozkręcony tylko jak go ustawić dobrze
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

Re: S 320 andorial

Post autor: dawid25 »

Weź ściąg tą łapkę co ustawiasz obroty na tym za zębiaczu. Ściąg ją, załóż na ten bolec tylko tak aby była z lewej strony lub na środku i przekręć napinając ją na grzebień, w ten sposób napniesz sprężyny w deklu. Być może poluźniło się, sprawdzałem w jednym z silników w którym ściągałem łapkę było słychac jak by się poluźniła być może to to.Powinno to pomóc, a jak nie będziemy szukać dalej.
Deiwid
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2018, 10:39

Re: S 320 andorial

Post autor: Deiwid »

Dawid dzieki śliczne za pomoc wszystko się udało ustawić i hula aż miło pali od strzała obroty są jest git dzięki za wskazówki
ODPOWIEDZ