Skrzynia Żuk pytanie.
Skrzynia Żuk pytanie.
Witam.
Mam takie pytanie, czy na końcówkę wałka sprzęgłowego (zdjęcie czerwona strzałka), jest jakieś łożysko/tuleja, ponieważ zakupiłem nową skrzynie do mojego sama i zauważyłem,ze w starej nic tam nie było?
Zdjęcie :
https://zapodaj.net/c8a0eaa620993.jpg.html
Mam takie pytanie, czy na końcówkę wałka sprzęgłowego (zdjęcie czerwona strzałka), jest jakieś łożysko/tuleja, ponieważ zakupiłem nową skrzynie do mojego sama i zauważyłem,ze w starej nic tam nie było?
Zdjęcie :
https://zapodaj.net/c8a0eaa620993.jpg.html
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Tam jest łożysko toczne wbijane w wał korbowy. Wał sprzęgłowy wchodzi w nie podczas montażu skrzyni.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Ok dziękuje za odpowiedz.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
U mnie zauważyłem, że jest nabita właśnie na tą końcówkę jakaś "tulejka", która wchodzi w koło zamachowa w drugą tulejka chyba z brązy, albo miedzi(żółty kolor), i zastanawiam się czy istnieje możliwość wymiany takiego czegoś na zwykłe łożysko np. http://www.moto-trans.pl/product/lozys ... in/?id=609?
Stara skrzynia III (padło całkowicie łożysko wałka sprzęgłowego, a resztki wpadły do środka skrzyni uszkadzając 2 ząbki na choince), wymieniłem na skrzynie IV biegową, mam nadzieje,że się sprawdzi ?
Stara skrzynia III (padło całkowicie łożysko wałka sprzęgłowego, a resztki wpadły do środka skrzyni uszkadzając 2 ząbki na choince), wymieniłem na skrzynie IV biegową, mam nadzieje,że się sprawdzi ?
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Skrzynie IV w samochodach nie sprawdzały się.Coś się w nich ,,sypało" Znam to od tych co mieli krótko zamontowane ale osobiście wnętrza takiej skrzyni nie widziałem.W żuku brakowało biegu między II a III ale w tych IV coś poszło nie tak.Wg. tego co słyszałem.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
No cóż to zobaczymy jak to będzie teraz z moją to IV biegową. Oby posłużyła jakieś czas.
A zastanawiam się czy skrzynia od Gaza 69 mogła by jeszcze pasować, bo bliźniaczo wygląda do wałek sprzętowy i chyba jest tej samej wielkości?
A zastanawiam się czy skrzynia od Gaza 69 mogła by jeszcze pasować, bo bliźniaczo wygląda do wałek sprzętowy i chyba jest tej samej wielkości?
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Mity ....
Miałem Aro z zagazowanym silnikiem żuka + skrzynia III. Nie wiem jakie miał przełożenie rumuński most, ale w połączeniu z 16" na dużym balonie szedł ok. 120 km/h. Dokładnie nie wiem bo licznik prawdy nie pokazywał. Pierwsza modyfikacja to była właśnie wymiana z III na IV. Użytkowanie pojazdu bardzo się poprawiło. Kolejna modyfikacja to wymiana silnika S-21 na dieslowski 4C90 wraz ze skrzynią IV z rozbitego żuka. W takim stanie pojazd sprzedałem w 2009 roku.
Kuzyn jeździł żukiem na własnej działalności. Zarżnął chyba trzy mosty, dwa silniki i wymienił skrzynię III na IV. Sprzedając dodał sprawną jeszcze III w pakiecie.
Nie wiem z jakiej racji jest tak zła opinia o IV. Być może wynika to z niechlujstwa użytkowników lub tego że ktoś wymieniał III na już wychlastaną IV i ona się psuła. Nawet jeśli skrzynia jest stara to wystarczyło wymienić łożyska i synchronizatory. Jeśli zęby nie były poszczerbione wszystko działało. Faktem jest że tryby w IV były węższe, gdzieś to się musiało zmieścić przecież była taka sama obudowa jak w III. Kaseta z wodzikami bywała dziwna nie pamiętam już czy był to wynik domorosłych przeróbek czy napraw.
PS. Mam dobrą III na zbyciu.
Miałem Aro z zagazowanym silnikiem żuka + skrzynia III. Nie wiem jakie miał przełożenie rumuński most, ale w połączeniu z 16" na dużym balonie szedł ok. 120 km/h. Dokładnie nie wiem bo licznik prawdy nie pokazywał. Pierwsza modyfikacja to była właśnie wymiana z III na IV. Użytkowanie pojazdu bardzo się poprawiło. Kolejna modyfikacja to wymiana silnika S-21 na dieslowski 4C90 wraz ze skrzynią IV z rozbitego żuka. W takim stanie pojazd sprzedałem w 2009 roku.
Kuzyn jeździł żukiem na własnej działalności. Zarżnął chyba trzy mosty, dwa silniki i wymienił skrzynię III na IV. Sprzedając dodał sprawną jeszcze III w pakiecie.
Nie wiem z jakiej racji jest tak zła opinia o IV. Być może wynika to z niechlujstwa użytkowników lub tego że ktoś wymieniał III na już wychlastaną IV i ona się psuła. Nawet jeśli skrzynia jest stara to wystarczyło wymienić łożyska i synchronizatory. Jeśli zęby nie były poszczerbione wszystko działało. Faktem jest że tryby w IV były węższe, gdzieś to się musiało zmieścić przecież była taka sama obudowa jak w III. Kaseta z wodzikami bywała dziwna nie pamiętam już czy był to wynik domorosłych przeróbek czy napraw.
PS. Mam dobrą III na zbyciu.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Dzięki za odpowiedź IV biegową skrzynię zamówiłem w piątek i może w tym tygodniu będzie. Wystraszyłem się tak złej opinii tej IV, ale praktyka pokaże jak to będzie:).
Ciekawi mnie ta skrzynia od gaza 69 bardzo podobna do żukowskiej.
Ciekawi mnie ta skrzynia od gaza 69 bardzo podobna do żukowskiej.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
https://gaz69.eu/biblioteka/gaz-69/tabl ... we-gaz-69/
Sądzę że są takie same, może delikatnie inne przełożenia.
W każdym razie mają jeden rodowód.
Skrzynia III którą mam jest opisana cyrylicą....
Sądzę że są takie same, może delikatnie inne przełożenia.
W każdym razie mają jeden rodowód.
Skrzynia III którą mam jest opisana cyrylicą....
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Zamówiłem jeszcze łożysko koła zamachowego,i te czyjeś patenty usunę i zrobię tak jak winno być.
Jak wszystko poskladam to dam znać.
Jak wszystko poskladam to dam znać.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Bolszewik Słowami ,,niechlujstwo użytkowników" przywróciłeś mi pamięć . Te skrzynie zakleszczały się.Miałem dwóch znajomych którzy jeden był taksówkarzem a drugi szczęśliwym posiadaczem ,,Warszawy". Dużo jeździli i nie mogli się ,,nachwalić" tych skrzyń.Biegi musiały być zmieniane dokładnie jak po sznurku.Inaczej powrót do ,,bazy" na jednym biegu. Po latach mogłem w swoim ,,Żuk"u zmienić na IV bo między II a III ,,brakowało" biegu ale mając w pamięci ich oceny nie zrobiłem tego.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Witam ponownie.
Przygód mam ciąg dalszy, a mianowicie sądziłem, że koło zamachowe może i jest od żuka, ale czop wału chyba był kombinowany, bo powinno pasować łożysko 17x40x12 (6203 zz), ale okazało się, że jest inaczej, a mianowicie jest otwór na łożysko/tuleje ma średnice 34 mm.
Już przerobiłem na łożysko 17x35x10mm, tylko zauważyłem, że mam bardzo delikatne bicie na kole zamachowym/wałku i zastanawiam się czy zastosować zwykłe łożysko kulowe, czy zakupić łożysko wahliwe, aby wyeliminować te nie osiowość na wałku sprzęgła?
Przygód mam ciąg dalszy, a mianowicie sądziłem, że koło zamachowe może i jest od żuka, ale czop wału chyba był kombinowany, bo powinno pasować łożysko 17x40x12 (6203 zz), ale okazało się, że jest inaczej, a mianowicie jest otwór na łożysko/tuleje ma średnice 34 mm.
Już przerobiłem na łożysko 17x35x10mm, tylko zauważyłem, że mam bardzo delikatne bicie na kole zamachowym/wałku i zastanawiam się czy zastosować zwykłe łożysko kulowe, czy zakupić łożysko wahliwe, aby wyeliminować te nie osiowość na wałku sprzęgła?
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Wymień koło ....
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Tzn na kole widać, że jest bicie, ale raczej jest na osi, gdzie dospawany jest czop.
Tutaj muszę zastosować łożysko (czerwona strzałka), tylko właśnie się zastanawiam,czy zwykłe łożysko wytrzyma lekki brak bez osiowej pracy. Generalnie łożysko wahliwe powinno wyeliminować właśnie ten problem.
https://zapodaj.net/66858ec46523b.jpg.html
Taka, rzeźba tam była poprzednio:
https://zapodaj.net/246a264651f0b.jpg.html
Tutaj muszę zastosować łożysko (czerwona strzałka), tylko właśnie się zastanawiam,czy zwykłe łożysko wytrzyma lekki brak bez osiowej pracy. Generalnie łożysko wahliwe powinno wyeliminować właśnie ten problem.
https://zapodaj.net/66858ec46523b.jpg.html
Taka, rzeźba tam była poprzednio:
https://zapodaj.net/246a264651f0b.jpg.html
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Musiałem się przejść na złomownicę za stodołę bo zapomniałem jak to dokładnie idzie .... mam jeszcze dwa lustra po samopale
Jeśli jest bicie to nie zakładaj bo rozwalisz skrzynię.
Dokładniej rozleci się łożysko które spina wałek ataku i wałek zdawczy, potem pójdą synchronizatory i zęby.
U mnie był ten sam problem.
Musisz zawieźć lustro razem z kawałkiem materiału żeby całość obrobić na maszynie.
Podejrzewam że mniej szkód zrobi nawet brak w/w łożyska niż jego sztywne umocowanie i bicie ....
Jeśli jest bicie to nie zakładaj bo rozwalisz skrzynię.
Dokładniej rozleci się łożysko które spina wałek ataku i wałek zdawczy, potem pójdą synchronizatory i zęby.
U mnie był ten sam problem.
Musisz zawieźć lustro razem z kawałkiem materiału żeby całość obrobić na maszynie.
Podejrzewam że mniej szkód zrobi nawet brak w/w łożyska niż jego sztywne umocowanie i bicie ....
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
OK rozumiem, no cóż zapowiada się znaczniej więcej pracy.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
A tą skrzynie III masz jeszcze?
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Mam, ale będę ja regenerowal jako zapasową.
Re: Skrzynia Żuk pytanie.
Ok, to porób zdjęcia przy pracach fajnie czasem popatrzeć.
A czy mógłbyś ją zmierzyć? Szukam czegoś na reduktor- przyśpieszacz między skrzynią a mostem - mam tam krótki wałek na kardanach i coś można by dopasować.
A czy mógłbyś ją zmierzyć? Szukam czegoś na reduktor- przyśpieszacz między skrzynią a mostem - mam tam krótki wałek na kardanach i coś można by dopasować.