Budowa ciągnika SAM S301D

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Cezary
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2019, 20:21

Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Cezary »

Witam. Nadal zmagam się z Władimircem, jest już w nim prawie wszystko co stare i niedziałające wymienione na nowe oryginalne (wszystkie lampy, zegary, błotniki tylne, wyprostowany oryginalny tłumik).
Naszła na mnie myśl by zbudować małego sama z silniczkiem Andorii s7 :D , gdyż chciałbym mieć taki traktorek na początek w swojej kolekcji. Posiadam do niego już przednie felgi łączone z wózka widłowego, oryginalne stare lampy z trzydziestek, nigdy nie używaną lecz niekompletną pompkę wtryskową do silniczka s7. Lecz nie mam pojęcia jaki dyfer tylny byłby odpowiedni do skrzyni biegów z żuka, nie wiem też czy skrzynia z żuka by się nadawała do takiego traktorka choć chciałbym właśnie ją zamontować gdyż te skrzynie posiadają synchronizator i podczas zmiany biegów było by przyjemnie nimi żonglować.
Traktorek ma wyglądać wizualnie w starym stylu czyli: nie będzie miał maski, światła będą zawieszane na (ja to nazywam) pionowych kołkach, planuje błotniki takie same jak do Zetorka 25 z pierwszych modeli lub MF'a TE-20, siedzenie tzw konne z trzydziestek.
Będzie posiadał też podnośnik, tylko jeszcze nie wiem jak to zrobić :lol: :cry:, nie wiem też od czego by dać przekładnie kierowniczą.
Czy ktoś z was może pomóc ? :D

Ciągniczek będzie wyglądał podobnie do tego egzemplarza, lecz wiadomo będzie większy i będzie miał inną kolorystykę oczywiście :D:
https://www.youtube.com/watch?v=yo4KpgQ3GOk
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Grigs »

przekładnie kiery to ze wspomą elektryczną\hydrauliczną z czegoś np. lublinka\ poloneza, oddzielne załączanie pompy hydrauliki, tylny wom napęd jego najlepszy był by niezależny jakby do wałka sprzęgłowego skrzyni dorobić odpowiednio koło pasowe na paski klinowe względem wałka wom by było przełożenie 2:1 z załączaniem wajchą, oczywiście dorobienie jakichś osłon od napędu jak i wałka wom.
Do tuz zaadaptuj jakieś części z iwana jeśli masz, również np. z ćiapolów wał z ramieniem, bocznymi ramionami reszte tak samo inwencja dowolna.
Awatar użytkownika
PEELOO2485
Posty: 162
Rejestracja: 20 sty 2018, 18:11

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: PEELOO2485 »

Mam kolumnę kierowniczą (w świetnym stanie, chyba od c360) i przednie zawieszenie od zetorka, jeżeli będzie Pan zainteresowany mogę wysłać zdjęcia. :D
Zetor K25 1951r.
Massey-Hariss-Ferguson tea-20 19??r.
Cezary
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2019, 20:21

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Cezary »

Grigs pisze: 26 maja 2020, 13:06 przekładnie kiery to ze wspomą elektryczną\hydrauliczną z czegoś np. lublinka\ poloneza, oddzielne załączanie pompy hydrauliki, tylny wom napęd jego najlepszy był by niezależny jakby do wałka sprzęgłowego skrzyni dorobić odpowiednio koło pasowe na paski klinowe względem wałka wom by było przełożenie 2:1 z załączaniem wajchą, oczywiście dorobienie jakichś osłon od napędu jak i wałka wom.
Do tuz zaadaptuj jakieś części z iwana jeśli masz, również np. z ćiapolów wał z ramieniem, bocznymi ramionami reszte tak samo inwencja dowolna.
Trzeba stosować wspomaganie? Myślę, że taki traktorek jest dosyć lekki i na spokojnie obrócę kołami nawet w miejscu, ale zobaczę może wspomaganie zrobię, wałka odbioru mocy w tym traktorku nie robię bo mam go w T25, ale też dobry pomysł ;), tuzu też nie robię to ma być ciągniczek w bardzo starym stylu lecz idealnie zrobiony (równo spawy, dobrze dobrane podzespoły i kolorystyka dobrana)
Cezary
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2019, 20:21

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Cezary »

PEELOO2485 pisze: 26 maja 2020, 14:03 Mam kolumnę kierowniczą (w świetnym stanie, chyba od c360) i przednie zawieszenie od zetorka, jeżeli będzie Pan zainteresowany mogę wysłać zdjęcia. :D
Jeżeli chodzi o przednie zawieszenie to postaram się je samemu zrobić, muszę też pomyśleć nad odciągami, od C-360 byłaby dobra lecz jeszcze nic nie kupuje, najpierw chciałbym się dowiedzieć z czego wziąć dyfer i tylne felgi żeby koła tylne jak i przednie nie były tego samego rozmiaru lecz żeby się od siebie różniły wielkością, jak będę kupował podzespoły odezwę się
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: SEBRIGHT »

Jakbyś chciał zastosować dyfer od Żuka to koła najlepiej 16, maks 18 cali, przy większych kołach i zwielokrotnionym przełożeniu będzie dyfer dostawał w tyłek... A jakbyś na przód dał 12-13" z Malucha albo Dużego Fiata to wyglądało by to fajnie i retro :D Wspomagania przy takim papajku wydaje mi się że nie trzeba. Powodzenia w budowie :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Cezary
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2019, 20:21

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Cezary »

Mam koła 13 właśnie od tego wózka widłowego (niestety nie znam jego marki lecz pochodzi z lat 60 lub 70)
Ostatnio zmieniony 26 maja 2020, 22:02 przez SEBRIGHT, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie ma sensu cytować posta który jest zaraz powyżej
Cezary
Posty: 58
Rejestracja: 05 sie 2019, 20:21

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: Cezary »

I dzięki za odpowiedź w sprawie dyfra i kół do niego :D
Ostatnio zmieniony 26 maja 2020, 22:05 przez SEBRIGHT, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Jak wyżej - nie ma sensu cytować posts który jest zaraz powyżej
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

Re: Budowa ciągnika SAM S301D

Post autor: dawid25 »

Witam. Gdybyś potrzebował części do budowy sama to mam prawie wszystko. Most od żuka mam już skrócony na 105cm, są koła przednie osie i wszystko co potrzeba.
ODPOWIEDZ