Dokończenie remontu Zetor 50 Super
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Mam odkręconą pokrywę ale nadal nie wiem jak to poustawiać.
Dzwignią mozna bylo wszystkie biegi wsadzić teraz po przestawianiu biegów recznie zaden nie wchodzi.
A. Nie mozna ruszyć jednym suwakiem na zdjęciu jest jako 2 od lewej może to ten bieg jest włączony...?
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 7442126722
zaraz zamieszczę zdjęcie całego widoku po zdjęciu pokrywy skrzyni może będzie łatwiej wytłumaczyć mi parę rzeczy .
Są i zdjęcia:
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 8865179922
Jak odblokować bieg?
Jak ustawić biegi ale pokolei co i jak?
Dobra. Wiadomo że to nie skrzynia. Problem w tym ze nie kreci się lewa oś. Jutro wyciągniemy pompę i zobaczymy co tam się dzieje.
Mam prośbę:
szukam fragmentu z serwisówki do rozebrania pompy układu różnicowego.
pompa wyciągnięta. Żaden problem jak ma się dzwig.
okazało się ze trochę wody było przy korku spustowym, zamarzło to i koniec.... ale to nie wszystko: stoi lewy hamulec i nie wiem jak go zdjąć , odblokować.
Dzwignią mozna bylo wszystkie biegi wsadzić teraz po przestawianiu biegów recznie zaden nie wchodzi.
A. Nie mozna ruszyć jednym suwakiem na zdjęciu jest jako 2 od lewej może to ten bieg jest włączony...?
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 7442126722
zaraz zamieszczę zdjęcie całego widoku po zdjęciu pokrywy skrzyni może będzie łatwiej wytłumaczyć mi parę rzeczy .
Są i zdjęcia:
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 8865179922
Jak odblokować bieg?
Jak ustawić biegi ale pokolei co i jak?
Dobra. Wiadomo że to nie skrzynia. Problem w tym ze nie kreci się lewa oś. Jutro wyciągniemy pompę i zobaczymy co tam się dzieje.
Mam prośbę:
szukam fragmentu z serwisówki do rozebrania pompy układu różnicowego.
pompa wyciągnięta. Żaden problem jak ma się dzwig.
okazało się ze trochę wody było przy korku spustowym, zamarzło to i koniec.... ale to nie wszystko: stoi lewy hamulec i nie wiem jak go zdjąć , odblokować.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
To dobrze, że skrzynia w prządku. Hamulec... hm.. jak szczeki stanęły to trudno będzie zdjąć bęben. U dołu możesz cofnąć rozpieracz, ale czy szczęki się zejdą? U góry gorsza sprawa, bo nawet jak cofniesz regulację, to w środku może być zapieczone i szczęki się nie zejdą. Miejmy tylko nadzieję, że nie są wyregulowane na maxa.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Jak zdjąć bęben?
Witam ponownie.
jak odpowietrzyć układ paliwowy?
Tylko jest mały problem: nie mam akumulatora.
I jeszcze jedno. Dla wszystkich to glupie pytanie ale jak wyłączyć silnik? odprężnikiem?
Witam ponownie.
jak odpowietrzyć układ paliwowy?
Tylko jest mały problem: nie mam akumulatora.
I jeszcze jedno. Dla wszystkich to glupie pytanie ale jak wyłączyć silnik? odprężnikiem?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
bemben jak zdjać? No bez młota to nie robota dobrze go obstujak od strony ze tak powiem piasty żebyś go nie pokrzywił, możę go coś to obrusza. A odpowietrzamy w takiej kolejnosci ze najpierw Filtr paliwa potem pompe wtryskową, A gasimy no dekompresatorem jak jest nie wiem jak to jest w zetorku
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
w 7245 i bocianie jak jeździłem to gasiło się normalnie wyłączając gaz ręczny. Nie dostawał paliwa i gasł, obstawiam, że Supra gasi się tak samo.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Supra gasi się tak samo gaz w położenie stop. Jeśli tak nie można zgasić, to jest źle wyregulowana pompa lub samo cięgło gazu. Stawiałbym na to drugie.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
W jaki sposób odpowietrzyć filtr i pompę?
--------------------------------------------------------------------
I jak ustawić pompę? Chodzi mi o wałek/koło, którym jest napędzana.
--------------------------------------------------------------------
I jak ustawić pompę? Chodzi mi o wałek/koło, którym jest napędzana.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Odpowietrza się najpierw filtr potem pompę. W górnej części obudowy filtru jest śrubka odpowietrzająca. Pompujesz ręczną pompką i poluzowujesz śrubkę. Pompujesz do czasu, aż przestaną lecieć bąbelki powietrza, zaciskasz śrubę. Potem w pompie luzujesz śrubę przelewową (ta do zbiornika) i znów pompujesz do czasu wypchnięcia powietrza, zaciskasz śrubę. Ja nie luzuję tej śruby tylko pompuję do zbiornika, może trwa to chwilę dłużej, ale skutek jest ten sam, a mniej się wychlapie paliwa.
Co do ustawienia pompy, to jak nie bardzo wiesz o co chodzi, to może lepiej poproś kogoś, kto się zna, bo to trzeba ustawić dobrze inaczej Ci nie odpali, albo będzie źle chodził.
Jak poczekasz do jutra (może jeszcze dziś) to zeskanuję Ci opis ustawienia pompy.
Co do ustawienia pompy, to jak nie bardzo wiesz o co chodzi, to może lepiej poproś kogoś, kto się zna, bo to trzeba ustawić dobrze inaczej Ci nie odpali, albo będzie źle chodził.
Jak poczekasz do jutra (może jeszcze dziś) to zeskanuję Ci opis ustawienia pompy.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Mam książkę i jest tam opis ustawienia pompy. Ustawiam na kole zamachowym 17* ale nie wiem jak ustawić to na pompie. Piszą coś o znakach na kole/sprzęgle pompy ale nie ma pokazanego gdzie to dokladnie jest. Oglądam je dokładnie i jedyne co znalazłem to kawałek podziałki bez jakichkolwiek oznaczeń.
Co do odpowietrzania. Ile trzeba się nakręcić korbą, żeby paliwo dotarło do wtrysów?
A! Zauważyłem, że podczas kręcenia wałem spod uszczelki jeden głowicy lecą bombelki .
(zdejmowałem wszystkie głowice do czyszczenia tyle, że przed ich zdjęciem zalalem tloki nafta no i przy czyszczeniu uszczelki wchłoneły troche tej ropy, a że silnik nie był jeszcze uruchamiany na nowych uszczelkach to spowrotem te same wsadziłem na te same miejsca-uszczelki są miedziane)
Co do odpowietrzania. Ile trzeba się nakręcić korbą, żeby paliwo dotarło do wtrysów?
A! Zauważyłem, że podczas kręcenia wałem spod uszczelki jeden głowicy lecą bombelki .
(zdejmowałem wszystkie głowice do czyszczenia tyle, że przed ich zdjęciem zalalem tloki nafta no i przy czyszczeniu uszczelki wchłoneły troche tej ropy, a że silnik nie był jeszcze uruchamiany na nowych uszczelkach to spowrotem te same wsadziłem na te same miejsca-uszczelki są miedziane)
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
może jest krzywa albo gdzieś tam jest pęknięcie? albo uszczelka nie siadła? Mogłeś tą naftę odsączyć szmatka... choć najlepiej by bylo gdyby sie udało sprzęta odpalić jak kolwiek by nie pracowal wtedy bys mógł stwierdzić co jest dobrze a co źle
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Dziś bedę próbował go odpalić. ale trudno będzie nie mając odpowiedniego akumulatora.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
A nie masz od kogo akumulatora pożyczyć?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Niestety. Mieszkam we wsi, w której każdy każdemu wszystkiego żałuje. Z tego powodu składam coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=murODepVr_g
Ale zanim to zrobię może uda się na 2 akumulatory samochodowe.(75Ah i 45Ah-130A)
Ale zanim to zrobię może uda się na 2 akumulatory samochodowe.(75Ah i 45Ah-130A)
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Już była mowa na forum o czyms takim i nad opłacalnoscią i zastosowaniem tego wynalazku.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Wiem;) Czytałem i z tego powodu chę to zbudować. A akumulator w niedługim czasie się kupi.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Raczej nie radziłbym Ci próbować z tymi akumulatorami. Po pierwsze za małe (130A), rozrusznik w suprze pobiera ok. 300 A, po drugie nie są jednakowe. W dodatku pierwsze odpalenie, gdy jeszcze układ może być częściowo zapowietrzony wymaga dłuższego kręcenia.
A jeszcze wracając do pompy. To właśnie te znaki na sprzęgiełku (bez oznaczeń). Jeśli ustawiłeś wał korbowy tak, że są widoczne to dobrze. Znak "17" na kole zamachowym musi się zgrać dokładnie ze znakiem na obudowie sprzęgła. Jeśli na obudowie nie ma kreski (bo tak też może być) to sobie zaznacz np. brzeszczotem. Kreska powinna być w połowie wysokości okienka.
Przy tak ustawionym wale silnika montujesz pompę ustawiając wałek krzywkowy pompy na początek wtrysku pierwszego cylindra. Dalej już tylko precyzyjne ustawienie wtrysku (do tego właśnie służą te kreseczki na sprzęgiełku), odpowietrzenie i dobre baterie albo zaciąg i ognia.
A jeszcze wracając do pompy. To właśnie te znaki na sprzęgiełku (bez oznaczeń). Jeśli ustawiłeś wał korbowy tak, że są widoczne to dobrze. Znak "17" na kole zamachowym musi się zgrać dokładnie ze znakiem na obudowie sprzęgła. Jeśli na obudowie nie ma kreski (bo tak też może być) to sobie zaznacz np. brzeszczotem. Kreska powinna być w połowie wysokości okienka.
Przy tak ustawionym wale silnika montujesz pompę ustawiając wałek krzywkowy pompy na początek wtrysku pierwszego cylindra. Dalej już tylko precyzyjne ustawienie wtrysku (do tego właśnie służą te kreseczki na sprzęgiełku), odpowietrzenie i dobre baterie albo zaciąg i ognia.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Przepraszam za pomyłkę. Akumulatory to 75Ah 750A i 45Ah 360A ale podlaczyłem jeszcze jeden 50Ah 500A i szczerze kręcił słabiej niż na tym jednym 75Ah. A jeszcze po nocy rozrusznik nie chciał ruszyć nie wiedzieć czemu ale juz go zrobiłem za to męczę się z elektromagnesem chyba. Niby wszystko ładnie na sucho działa: ładnie mocno wyciąga zębatkę i kręci ale jak wsadzę w Zetora to załapuje raz na sto... ale kręci się zawsze.
Na tłoczku elektromagnesu jest cięgienko wkręcane w tłoczek wypychające zębatkę. Ustawiałem je w dwóch skrajnych położeniach czyli maksymalnie wkręcone w tłoczek i maksymalnie wykręcone i dalej to samo. Czasami słychać zgrzyt czasami tylko kręcący się wirnik.
Na tłoczku elektromagnesu jest cięgienko wkręcane w tłoczek wypychające zębatkę. Ustawiałem je w dwóch skrajnych położeniach czyli maksymalnie wkręcone w tłoczek i maksymalnie wykręcone i dalej to samo. Czasami słychać zgrzyt czasami tylko kręcący się wirnik.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Zmierz odległość od płaszczyzny do której mocujesz rozrusznik a wieńcem na kole i to samo na rozruszniku przy pełnym wysunięciu bendiksu przez automat rozrusznika.Zobaczysz czy w ogóle i ile to się zazębia.A rozrusznik masz oryginalny?Bo jeżeli nie to mogą na przykład nie zgadzać się wzajemne średnice wieńca i trybu rozrusznika i jeden nie sięga drugiego.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Jeżeli zgrzyta i nie zazębia, może zjechane zęby na wieńcu. To zobaczysz przez okienko do regulacji sprzęgła. Obejrzyj je obracając dookoła kołem zamachowym.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Wszystkie zęby są w porządku w rozruszniku i kole zamachowym.
Sprawdzałem odległości i wygląda na to, że teoretycznie ładnie się zazębia. Ale tylko teoretycznie. Następnym problemem jest wirnik rozrusznika. Przestał kolejny raz kręcić. Pobiera prąd ale nie kręci. Dodam, że wirnik nie ociera o stojan. Czyściłem szczotki styki i podziałał bardzo ladnie jakiś czas i znowu padł. Robiłem tak już pare razy czyli rozbierałem czyściłem komutator szczotki na nowo smarowałem tuleje do kupy składałem całość i po takich zabiegach znowu zaczyna działać. Nie rozumiem już.
Sprawdzałem odległości i wygląda na to, że teoretycznie ładnie się zazębia. Ale tylko teoretycznie. Następnym problemem jest wirnik rozrusznika. Przestał kolejny raz kręcić. Pobiera prąd ale nie kręci. Dodam, że wirnik nie ociera o stojan. Czyściłem szczotki styki i podziałał bardzo ladnie jakiś czas i znowu padł. Robiłem tak już pare razy czyli rozbierałem czyściłem komutator szczotki na nowo smarowałem tuleje do kupy składałem całość i po takich zabiegach znowu zaczyna działać. Nie rozumiem już.