Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Mam odkręconą pokrywę ale nadal nie wiem jak to poustawiać.
Dzwignią mozna bylo wszystkie biegi wsadzić teraz po przestawianiu biegów recznie zaden nie wchodzi.
A. Nie mozna ruszyć jednym suwakiem na zdjęciu jest jako 2 od lewej może to ten bieg jest włączony...?
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 7442126722

zaraz zamieszczę zdjęcie całego widoku po zdjęciu pokrywy skrzyni może będzie łatwiej wytłumaczyć mi parę rzeczy .



Są i zdjęcia:
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... 8865179922
Jak odblokować bieg?
Jak ustawić biegi ale pokolei co i jak?




Dobra. Wiadomo że to nie skrzynia. Problem w tym ze nie kreci się lewa oś. Jutro wyciągniemy pompę i zobaczymy co tam się dzieje.

Mam prośbę:
szukam fragmentu z serwisówki do rozebrania pompy układu różnicowego.



pompa wyciągnięta. Żaden problem jak ma się dzwig.
okazało się ze trochę wody było przy korku spustowym, zamarzło to i koniec.... ale to nie wszystko: stoi lewy hamulec i nie wiem jak go zdjąć , odblokować.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: papiszon »

To dobrze, że skrzynia w prządku. Hamulec... hm.. jak szczeki stanęły to trudno będzie zdjąć bęben. U dołu możesz cofnąć rozpieracz, ale czy szczęki się zejdą? U góry gorsza sprawa, bo nawet jak cofniesz regulację, to w środku może być zapieczone i szczęki się nie zejdą. Miejmy tylko nadzieję, że nie są wyregulowane na maxa.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Jak zdjąć bęben?



Witam ponownie.
jak odpowietrzyć układ paliwowy?
Tylko jest mały problem: nie mam akumulatora.
I jeszcze jedno. Dla wszystkich to glupie pytanie ale jak wyłączyć silnik? odprężnikiem?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: baro »

bemben jak zdjać? No bez młota to nie robota dobrze go obstujak od strony ze tak powiem piasty żebyś go nie pokrzywił, możę go coś to obrusza. A odpowietrzamy w takiej kolejnosci ze najpierw Filtr paliwa potem pompe wtryskową, A gasimy no dekompresatorem jak jest nie wiem jak to jest w zetorku :D
Awatar użytkownika
drax
Posty: 440
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: drax »

w 7245 i bocianie jak jeździłem to gasiło się normalnie wyłączając gaz ręczny. Nie dostawał paliwa i gasł, obstawiam, że Supra gasi się tak samo.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: papiszon »

Supra gasi się tak samo gaz w położenie stop. Jeśli tak nie można zgasić, to jest źle wyregulowana pompa lub samo cięgło gazu. Stawiałbym na to drugie.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

W jaki sposób odpowietrzyć filtr i pompę?





--------------------------------------------------------------------
I jak ustawić pompę? Chodzi mi o wałek/koło, którym jest napędzana.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: papiszon »

Odpowietrza się najpierw filtr potem pompę. W górnej części obudowy filtru jest śrubka odpowietrzająca. Pompujesz ręczną pompką i poluzowujesz śrubkę. Pompujesz do czasu, aż przestaną lecieć bąbelki powietrza, zaciskasz śrubę. Potem w pompie luzujesz śrubę przelewową (ta do zbiornika) i znów pompujesz do czasu wypchnięcia powietrza, zaciskasz śrubę. Ja nie luzuję tej śruby tylko pompuję do zbiornika, może trwa to chwilę dłużej, ale skutek jest ten sam, a mniej się wychlapie paliwa.
Co do ustawienia pompy, to jak nie bardzo wiesz o co chodzi, to może lepiej poproś kogoś, kto się zna, bo to trzeba ustawić dobrze inaczej Ci nie odpali, albo będzie źle chodził.
Jak poczekasz do jutra (może jeszcze dziś) to zeskanuję Ci opis ustawienia pompy.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Mam książkę i jest tam opis ustawienia pompy. Ustawiam na kole zamachowym 17* ale nie wiem jak ustawić to na pompie. Piszą coś o znakach na kole/sprzęgle pompy ale nie ma pokazanego gdzie to dokladnie jest. Oglądam je dokładnie i jedyne co znalazłem to kawałek podziałki bez jakichkolwiek oznaczeń.

Co do odpowietrzania. Ile trzeba się nakręcić korbą, żeby paliwo dotarło do wtrysów?

A! Zauważyłem, że podczas kręcenia wałem spod uszczelki jeden głowicy lecą bombelki .
(zdejmowałem wszystkie głowice do czyszczenia tyle, że przed ich zdjęciem zalalem tloki nafta no i przy czyszczeniu uszczelki wchłoneły troche tej ropy, a że silnik nie był jeszcze uruchamiany na nowych uszczelkach to spowrotem te same wsadziłem na te same miejsca-uszczelki są miedziane)
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: baro »

może jest krzywa albo gdzieś tam jest pęknięcie? albo uszczelka nie siadła? Mogłeś tą naftę odsączyć szmatka... choć najlepiej by bylo gdyby sie udało sprzęta odpalić jak kolwiek by nie pracowal wtedy bys mógł stwierdzić co jest dobrze a co źle
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Dziś bedę próbował go odpalić. ale trudno będzie nie mając odpowiedniego akumulatora.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: baro »

A nie masz od kogo akumulatora pożyczyć?
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Niestety. Mieszkam we wsi, w której każdy każdemu wszystkiego żałuje. Z tego powodu składam coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=murODepVr_g

Ale zanim to zrobię może uda się na 2 akumulatory samochodowe.(75Ah i 45Ah-130A)
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: Roman1313 »

Już była mowa na forum o czyms takim i nad opłacalnoscią i zastosowaniem tego wynalazku.;)
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Wiem;) Czytałem i z tego powodu chę to zbudować. A akumulator w niedługim czasie się kupi.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: papiszon »

Raczej nie radziłbym Ci próbować z tymi akumulatorami. Po pierwsze za małe (130A), rozrusznik w suprze pobiera ok. 300 A, po drugie nie są jednakowe. W dodatku pierwsze odpalenie, gdy jeszcze układ może być częściowo zapowietrzony wymaga dłuższego kręcenia.
A jeszcze wracając do pompy. To właśnie te znaki na sprzęgiełku (bez oznaczeń). Jeśli ustawiłeś wał korbowy tak, że są widoczne to dobrze. Znak "17" na kole zamachowym musi się zgrać dokładnie ze znakiem na obudowie sprzęgła. Jeśli na obudowie nie ma kreski (bo tak też może być) to sobie zaznacz np. brzeszczotem. Kreska powinna być w połowie wysokości okienka.
Przy tak ustawionym wale silnika montujesz pompę ustawiając wałek krzywkowy pompy na początek wtrysku pierwszego cylindra. Dalej już tylko precyzyjne ustawienie wtrysku (do tego właśnie służą te kreseczki na sprzęgiełku), odpowietrzenie i dobre baterie albo zaciąg i ognia.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Przepraszam za pomyłkę. Akumulatory to 75Ah 750A i 45Ah 360A ale podlaczyłem jeszcze jeden 50Ah 500A i szczerze kręcił słabiej niż na tym jednym 75Ah. A jeszcze po nocy rozrusznik nie chciał ruszyć nie wiedzieć czemu ale juz go zrobiłem za to męczę się z elektromagnesem chyba. Niby wszystko ładnie na sucho działa: ładnie mocno wyciąga zębatkę i kręci ale jak wsadzę w Zetora to załapuje raz na sto... ale kręci się zawsze.
Na tłoczku elektromagnesu jest cięgienko wkręcane w tłoczek wypychające zębatkę. Ustawiałem je w dwóch skrajnych położeniach czyli maksymalnie wkręcone w tłoczek i maksymalnie wykręcone i dalej to samo. Czasami słychać zgrzyt czasami tylko kręcący się wirnik.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1540
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: marek »

Zmierz odległość od płaszczyzny do której mocujesz rozrusznik a wieńcem na kole i to samo na rozruszniku przy pełnym wysunięciu bendiksu przez automat rozrusznika.Zobaczysz czy w ogóle i ile to się zazębia.A rozrusznik masz oryginalny?Bo jeżeli nie to mogą na przykład nie zgadzać się wzajemne średnice wieńca i trybu rozrusznika i jeden nie sięga drugiego.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: papiszon »

Jeżeli zgrzyta i nie zazębia, może zjechane zęby na wieńcu. To zobaczysz przez okienko do regulacji sprzęgła. Obejrzyj je obracając dookoła kołem zamachowym.
pawcio4
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:00

RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super

Post autor: pawcio4 »

Wszystkie zęby są w porządku w rozruszniku i kole zamachowym.
Sprawdzałem odległości i wygląda na to, że teoretycznie ładnie się zazębia. Ale tylko teoretycznie. Następnym problemem jest wirnik rozrusznika. Przestał kolejny raz kręcić. Pobiera prąd ale nie kręci. Dodam, że wirnik nie ociera o stojan. Czyściłem szczotki styki i podziałał bardzo ladnie jakiś czas i znowu padł. Robiłem tak już pare razy czyli rozbierałem czyściłem komutator szczotki na nowo smarowałem tuleje do kupy składałem całość i po takich zabiegach znowu zaczyna działać. Nie rozumiem już.
ODPOWIEDZ