dokręcanie głowicy zetor 3011

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

Witam, mam pytanie odnośnie wartości-momentu z jaką należy dokręcać głowice w zetorze 3011
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

10-12kgm
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

ok a mam jeszcze takie pytanie czy obecność wody w oleju może być spowodowana uszkodzona uszczelka pod głowica?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Też.Kilka opcji istnieje,uszczelka,pęknięta głowica,pęknięty blok,uszczelki gumowe tulei i także powierzchnie bloku z nią współpracująca,która może być pęknięta lub skorodowana.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

a mógłbyś mi jeszcze coś poradzić mianowicie jak najlepiej wyjąc wtrysk?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Po odkręceniu dwóch nakrętek,zdjęciu jarzma próbuj go obrócić i takimi ruchami lewo-prawo wyciągać do góry.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

dziękuję za pomoc i jeszcze chce zapytać czy jest możliwość że woda do oleju idzie przez te dekielki od spodu głowic? jeżeli tak to jak to naprawić bo po uszczelce widać że może tam cieknąć



a i gdzieś przeczytałem że głowice do zetora nie mają takich zaślepek. jest możliwe że ktoś założył głowice od 360?



i czemu dżwigienki zaworowa stukają o pokrywy zaworów?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: AndrzejD21 »

Co do stukania, to pewnie są za cienkie uszczelki głowic.
Głowice do c 360, są takie same, przecież w 3011 i 4011 były takie same, a w c4011, pasują do c 360, i odwrotnie.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

Mi jednak się wydaje ze z deklami jest coś nie tak ponieważ widać od środka ślady po uderzeniach dźwigienek zaworowych. Jeżeli wszystkie głowice są takie same to jak ewentualnie naprawić cieknące dekielki od spodu głowic?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: AndrzejD21 »

To prawie zawsze było mokre, zrób uszczelki z perszpanu, na tyle grube żeby nie stukały te dźwigienki.

Dobrze gadam?
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: KECZO »

Trochę taki półśrodek *flower*
Może ktoś te głowice ostro splanował?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Jak dźwigienki stukają w dekle to tylko wina dekli,po prostu są wygniecione do środka przez nieumiejętne dokręcenie.Wymiana w Majorku kosztuje 40zł łącznie z nowymi uszczelkami,podkładkami miedzianymi pod nakrętki kołpakowe i nowe te nakrętki.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

a zna ktoś dobry sklep żeby kupić de dekle? a co do wody w oleju to na razie wymieniłem uszczelki pod głowicami, relacje czy bierze czy nie zdam za tydzień gdyż pracuje na wyjazdach



a i czy mogą być dekle od 360?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Mogą być od 360.Nic innego w sprzedaży nie ma.I pamiętaj,że do ich dokręcania stosuje się podkładkę miedzianą i nakrętkę kołpakową.W żadnym wypadku zwykłą nakrętkę.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

wszystko rozumiem tylko skąd będę wiedział że dokręcone są z odpowiednią siłą?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: AndrzejD21 »

Pokrywki, czy głowice?
Pokrywki dociskasz ręką i dokręcasz do oporu, odpalasz i sprawdzasz czy gdzieś wylatuje olej.
Jak nie to dobrze, jak leci, to jeszcze lekko dokręcasz.
Musi być tak żeby nie ciekło, to prawie zawsze było wilgotne w oleju.
Do głowic, klucz dynamometryczny, ustawiasz i dokręcasz do przeskoczenia klucza.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

dziękuję za rady. relacje zdam za tydzień
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

AndrzejD21 napisał/a:
Pokrywki, czy głowice?
Pokrywki dociskasz ręką i dokręcasz do oporu, odpalasz i sprawdzasz czy gdzieś wylatuje olej.
Jak nie to dobrze, jak leci, to jeszcze lekko dokręcasz.
Musi być tak żeby nie ciekło, to prawie zawsze było wilgotne w oleju.
Do głowic, klucz dynamometryczny, ustawiasz i dokręcasz do przeskoczenia klucza.
Pokrywki do oporu to się wyginają...musi być oryginalna nakrętka kołpakowa...
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

rozumiem a mam jeszcze takie pytani: co może być przyczyną nadmiernego dymienia na czarno?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Zbyt duża dawka.
ODPOWIEDZ