c 330 /ciśnienie oleju

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Witam wszystkich i przepraszam ze zakładam nowy temat nie wiedziałem gdzie się podpiąć ( jestem nowy na for ) mam problem z silnikiem od c 330 2 miesiące temu robiłem generalny remont silnika ( blok silnika został sprawdzony w Tyczynie osiowanie,wałek rozrządu ,pompa paliwa regenerowana ,) kupiłem nowy wał Ostruda ,nowy wałek rozrządu Tyczyn ,nowa pompa oleju ,zestawy naprawcze , i jest problem z ciśnieniem oleju a mianowicie na zimnym silniku ma 5 atm a gdy się rozgrzeje to spada ciśnienie do zera na wolnych obrotach (400) a dodam ze panewki na wał główne i korbowodowe dobrali mi w sklepie w Tyczynie + nowe korby sprawdzałem już wszystko co jest możliwe a nie jestem zielony w tych sprawach i nigdy takiego problemu nie widziałem by ciśnienie tak bardzo się różniło
na zimnym i gorącym silniku proszę o jakieś porady/sugestie co z tym fantem dalej robić bo mnie już brakło pomysłów sprawdzałem juz wszytko, wał panewki połączenia pompy oleju z blokiem i co tylko się da i wszystko jest jak w książce piszą , silnik zalany turdusem filtr oleju Sędziszów
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: warsztat777 »

Ja bym go rozebrał na części pierwsze i dokładnie wszystko pomierzył. Z tego co wiem to nie pierwszy przypadek gdy po remoncie w Tyczynie tak sie dzieje.Jeszcze zobacz czy nie zawiesił się zawór na pompie oleju.*tup*
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: jacek0106 »

A manometr na pewno dobry? Bo te ruskie to lubią na gorąco, na wolnych zero pokazywać. Jak na obrotach ma 2atm to szlag go nie trafi.
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Na wale i panewkach 0 luzu znaczy już do nich rozbierałem w tamten tydzień panewki są jak z pudełka wyjęte 0-oznak jakiegoś zużycia zarysowania czy przytarcia /manometry chyba ze 3 już zakładałem i wszystkie pokazywały to samo na zimnym 5 atm na gorącym 0-400 obr/min mnie przychodzi jeszcze do głowy czy czasem pompa oleju nie ma wady fabrycznej bo ma luz po osiowy jakieś 1 milim (pompa Hylmet)
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: warsztat777 »

A jak miałeś na starej pompie przed remontem
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Znaczy przed remontem miał stary wał i stara pompę ciśnienie oleju było w granicach 2,5 atm i trzymało na gorącym silniku a na nowym wale i pompie nie trzyma :/zaworek na nowej pompie sprawdzałem i wszystko ok
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: warsztat777 »

To zamontuj starą i zobaczysz czy da się usunąć usterke.
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Titek »

Umyłeś silnik w środku po osiowaniu?
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: warsztat777 »

No jak nie umyty porządnie to nici z remontu*secret*
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Titek »

No właśnie dopytuje o to, bo jak nie umył go kolega dobrze to po ,,ptokach" :D
Grigs
Posty: 646
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Grigs »

Rozłażące sie panewki po nagrzaniu przez słabą jakość w korbowodach\jarzmach, coś lipnego w pompie oleju, czy jakościowo korbowody?
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Silnik był myty i to nawet bardzo dokładnie po osiowaniu wał tez przed założeniem , panewki tak jak pisałem w tamten tydzień sprawdzałem są jak nowe 0-śladów zużycia kompozycja nigdzie nie naruszona , korbowody Tyczyn została jedynie ta pompa oleju Hylmet bo własnie ona mi się coś nie widzi ma luz po osiowy jakieś 1 milimetr i to mnie zastanawia a stara pompa na złomie i nie mogę podmienić no dziwne to jest szwagier ma tak zajechany silnik u swojej 330 panewki na wale latają jak chcą i psia krew ciśnienie trzyma idealnie a tu remont i lipa
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 257
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Pronar 82A »

Witam
A po co zmieniałeś pompę skoro stara trzymała ciśnienie nawet przy starych panewkach:?A co do przyczyny to wg mnie też winny jest zawieszony zawór,ale jak mówisz że pompa ma luz po osiowy to może w niej czegoś fabrycznie nie założyli i też do sprawdzenia.

No i jeszcze ją na złom wyrzuciłeś-masakra*no*
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Pompę zmieniałem bo z nowym wałem nie chciałem ryzykować nagłego zaniku ciśnienia a poza tym już swoje wychodziła od nowości z fabryki rok 1977 , wezmę się za ta pompę rozbiorę zobaczę doradźcie jak ja sprawdzić po demontażu z silnika
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: jacek0106 »

Nową pompę załatwisz tylko wtedy jakby zassała jakiś opiłek który by ja wewnątrz porysował, ale jak rozbierzesz to sprawdzisz jak wygląda. Jednak drobne rysy nie powinny powodować tak dużych spadków. Luz po osiowy może powodować że robi się dziura na czole zębatek. Trzeba ją poskładać na nowo (nawet splanować). Ciasno ale tak żeby się lekko obracała palcami. We wiadrze ropy pokręcając ręką ma sikać.
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Titek »

Jak nie będzie to pompą, to patrz w panewki czy masz dobrze dobrane. Ja ostatnio kupiłem 30tke to było podobnie jak u Cb, nikło ciśnienie. Okazało się, że poprzedni właściciel zamiast na drugi, założył panewki na pierwszy szlif (albo mu tak dobrali). Chociaż jak Ci dobrali w sklepie to nie powinno być takich jaj.

A silnik osiowany był bo obróciło mu panewki na stopach czy tak dla świętego spokoju?
Winczi
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2015, 9:02

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Winczi »

Panewki 100% są nominalne a osiowanie robiłem dla świętego spokoju bo i tak blok dawałem do regeneracji gniazd tulei wiec przy okazji kazałem im to zrobić ( DO PANA Jacka0106 no własnie niepokoi mnie ten luz po osiowy i jutro się biorę za rozbieranie tej pompy bo podejrzewam ze gdy olej się rozgrzeje to wraca ( własnie koło czoła zębatek ) z powrotem pompą oleju do smoka i miski na wolnych obrotach bo gdy dam juz tak 600 ob/min to ciśnienie wraca na 3-3,5 atm a na 400 spada do zera
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: chrapek3011 »

Silnik po złożeniu na dotarciu nie powinien chodzić na najniższych obrotach.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: Roman1313 »

Wydaje mi się ze należało by wykonać pełne dotarcie silnika wg wytycznych w instrukcji napraw. 400 obrotów to za mało
Zgodnie z charakterystyką techniczną najniższa liczba obrotów biegu jałowego to 550 obr/min.
Ciśnienie oleju podczas pracy silnika w całym zakresie obrotów to
2,8 - 5,5 kG/cm2 (bar)

W dla pompy oleju silnika c-325 wielkość luzu bocznego kół zębatych nie może przekroczyć 0,2mm.
Nie posiadam danych dla pompy w c-330.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: c 330 /ciśnienie oleju

Post autor: warsztat777 »

Prawidłowe dotarcie silnika wpływa na jego żywotność a zanikające ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach to osobny problem. Największe zużycie materiału przy docieraniu występuje między pierścieniem a tuleją, a jeśli chodzi o układ -wał-korby-tłoki to jest znikome zużycie. Tak więc spadku ciśnienia trzeba szukać w układzie smarowania. Obstawiam na pompę jeśli reszta jest dobrze spasowana.*tup*
ODPOWIEDZ