czy dobrze ustawiłem zawory c-328
czy dobrze ustawiłem zawory c-328
mam takie pytanko do was,ustawiałem ostatnio zawory w swoim c-328 w taki sposób że,naciskałem na zawór i jak był opór no to wtedy było wiadomo że tłok jest w górze i drugi tak sam obrót kołem zamachowym o 180 stopni i ustawiłem no i chyba dobrze zrobiłem bo wcześniej odprężnik nie chciał działać a teraz działa bez problemu,no bo jak by zawór bił o tłok to by chyba było słychać.
pierwszy tłok ustawia się od strony chłodnicy tak:?
pierwszy tłok ustawia się od strony chłodnicy tak:?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
Tylko nie wiadomo czy tłok był na pracy czyli zapłonie. Najlepiej odkręć rurki na pompie, ustaw cały gaz na ręcznym i kręć silnikiem aż pokaże się paliwo na króćcu wychodzącym z pompy to ten cylinder ustawiasz a potem tak samo drugi.
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
też tak chciałem tylko że jak pompuję to nie chce mi podać paliwa na rurke coś jest chyba lekko pompa sieknięta
no i dlatego zdecydował się ustawić w taki sposób żeby naciskać na zawory
no i dlatego zdecydował się ustawić w taki sposób żeby naciskać na zawory
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
Nie masz pompować tylko kręcić powoli silnikiem a paliwo samo podejdzie.
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
silnikiem kręciłem i nie podaje i przez pompkę też nie podaje
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
Opis tyczy silnika w C330/335
Przed regulacją sprawdzamy czy zawory się nie zacinają po przez naciśniecie każdego zaworu z osobna. Jeśli powraca jest ok jeśli nie to w czasie pracy tłok uderza o zawór i dopiero się zamyka w takim przypadku głowica do remontu
Wykręć kołek ustalający z obudowy koła zamachowego(wkręcony w okolicy kraniku w bloku silnika) i włożyć drugim końcem w otwór w obudowie tylnej i drugi otwór w kole zamachowym. położenie to odpowiada ustawieniu pierwszego tłoka w GMP przed suwem pracy. dokonać regulacji na dźwigienkach pierwszego tłoka.
Wyjąć kołek ustalający obrócić wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara o 180 st (pół obrotu) włożyć kołek w drugi otwór w kole zamachowym. odpowiada to położeniu drugiego tłoka w GMP. Dokonać regulacji dźwigienek drugiego tłoka.
Dekompresator regulujemy osobno dla każdego cylindra.
Pierwszy cylinder w położenie GMP załączamy dekompresator , wykręcamy wkręt do położenia zerowego luzu między wkrętem a powierzchnią dźwigienki zaworu i następnie wkręcamy go o 1 do 1 i 1/4 obrotu i blokujemy przeciwnakrętka. Wyłączamy dekompresator.
Drugi cylinder w GMP złączamy dekompresator i to samo dla drugiego cylindra.
Pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy.
Przy odrobinie wprawy zamiast celowanie w otwory dajemy gaz na maksa i trzymamy dłoń na rurkach pompa-wtryskiwacz gdy tłok dochodzi do GMP przed suwem pracy poczujemy w dłoni drganie i usłyszymy dźwięk wtrysku do cylindra.
Przed regulacją sprawdzamy czy zawory się nie zacinają po przez naciśniecie każdego zaworu z osobna. Jeśli powraca jest ok jeśli nie to w czasie pracy tłok uderza o zawór i dopiero się zamyka w takim przypadku głowica do remontu
Wykręć kołek ustalający z obudowy koła zamachowego(wkręcony w okolicy kraniku w bloku silnika) i włożyć drugim końcem w otwór w obudowie tylnej i drugi otwór w kole zamachowym. położenie to odpowiada ustawieniu pierwszego tłoka w GMP przed suwem pracy. dokonać regulacji na dźwigienkach pierwszego tłoka.
Wyjąć kołek ustalający obrócić wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara o 180 st (pół obrotu) włożyć kołek w drugi otwór w kole zamachowym. odpowiada to położeniu drugiego tłoka w GMP. Dokonać regulacji dźwigienek drugiego tłoka.
Dekompresator regulujemy osobno dla każdego cylindra.
Pierwszy cylinder w położenie GMP załączamy dekompresator , wykręcamy wkręt do położenia zerowego luzu między wkrętem a powierzchnią dźwigienki zaworu i następnie wkręcamy go o 1 do 1 i 1/4 obrotu i blokujemy przeciwnakrętka. Wyłączamy dekompresator.
Drugi cylinder w GMP złączamy dekompresator i to samo dla drugiego cylindra.
Pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy.
Przy odrobinie wprawy zamiast celowanie w otwory dajemy gaz na maksa i trzymamy dłoń na rurkach pompa-wtryskiwacz gdy tłok dochodzi do GMP przed suwem pracy poczujemy w dłoni drganie i usłyszymy dźwięk wtrysku do cylindra.
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
a laski popychacza mają się obracać czy poprostu kręcą się swobodnie bez gwintu
RE: czy dobrze ustawiłem zawory c-328
Laski popychacza kręcą się swobodnie utrzymywane są na swoim miejscu przez zagłębienie w dnie szklanki popychacza i przez śrubie dźwigienki.