Stuki w zwolnicy 28

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Czeslaw
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2011, 23:10

Stuki w zwolnicy 28

Post autor: Czeslaw »

Ciągnik ursus 28 z 66r. Podczas orki zaczęły się pojawiać stuki w zwolnicy którą w końcu zdemontowałem. Oprócz poluzowanej nakrętki M33x1,5 i zniszczonej podkładki z blachy która ta nakrętkę miała zabezpieczać nic tam nie znalazłem. Mógł też stukać bęben hamulca o obudowę zwolnicy ale nie jestem pewny bo nie ma tam specjalnie śladów tarcia.Czy ta nakrętka ma dociskać bęben hamulca na sztywno do wystających na wałku wypustów czy ma być luźny? Było ok 1,5 mm luzu na wałku czyli mógł się bęben przesuwać o te 1.5 mm wzdłuż wału. Zwolnica jest chyba od 30 bo nie ma pierścienia za simeringiem 100x130. przykręcanym od strony koła.Czy mogą te stuki pochodzić jeszcze z innej przyczyny? Proszę o poradę.
Awatar użytkownika
Kamil66
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2017, 16:53

RE: Stuki w zwolnicy 28

Post autor: Kamil66 »

Witam ! Polecam sprawdzić łożyskowanie skrzyni odkręcając dekiel z lewarkiem, oraz sprawdzić tryby w skrzyni... Miałem podobny problem , okazało się, że wszystkie łożyska w skrzyni miały luzy...
Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu to pytanie dodatkowe. Podczas puszczenia sprzęgła puka/szarpie ciągnikiem... sprzęgło wymienione, łożyska w skrzyni również Mechanizm różnicowy luzu nie ma jedynie co to luzy są na zwolnicy, czy może to być przyczyną ?
Czeslaw
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2011, 23:10

RE: Stuki w zwolnicy 28

Post autor: Czeslaw »

Dziękuję Kamil za odpowiedź. Mogą być też luzy na łożyskach. Na ile to będzie możliwe to sprawdzę. Tylko, że to stukało w zwolnicy. Zrobiłem po swojemu.1)przetoczyłem bęben hamulca 2) wymieniłem okładziny szczęk 3)dorobiłem nową blaszkę do zabezpieczenia sworzni szczęk i porządnie dokręciłem (jeden prawy jeden lewy gwint!) 4) założyłem nowe podkładki grubsze by te szczęki tak nie latały+ nowe zawleczki 5) założyłem nowy oring na wałku hamulca 6) wymieniłem łożyska 6307i 6208 i 3 simeringi.7)przetoczyłem i wypolerowałem wał do którego przykręca się koło w miejscu simeringa 8) dotoczyłem grubszą podkładkę z uskokiem żeby dociskała bęben hamulca 9) przepolerowałem tulejkę pod simering za tą podkładką 10) dorobiłem porządną podkładkę na gwint M33x1,5 z 2 blachy 11) dorobiłem nową nakrętkę M33x1,5 o grubości 12mm 12) wyrównałem kamienie ściernym powierzchnie stykające się i dorobiłem nowe uszczelki z preszpanu 13) wszystko zmontowałem , niby nic teraz nie stuka. ale sprawdziłem bicie bębna od środka i ma trochę bicia (ok0,4mm). Powinno się przetoczyć go na skręconych łożyskach na wałku. Po niedzieli zmontuję i zobaczę czy będzie dalej stukać. Poszukuję zwolnicy prawej bo ma wyłamane trzy gwinty, pochwę prawą -ma wyłamany słupek z gwintem M16 i 2 bębny hamulcowe. To tyle. Pozdrawiam wszystkich.*rolleyes*
ODPOWIEDZ