Strona 1 z 1

C360 stuki dyfer/skrzynia

: 11 kwie 2020, 18:51
autor: Mateo22
Witam, czy móglibyście mi państwo podpowiedzieć co może być przyczyną stuków w skrzyni biegów lub moście w c360 na 4 i 5 biegu. Dźwięk mocno się niesie, nie mogę określić czy to dokładnie skrzynia czy most. Na 4 słabiej na 5 mocniej. Im więcej obciążenia na zaczepie tym mocniej stuka. W czasach tej epidemii mam sporo czasu chętnie bym popatrzył ale nie wiem dokładnie gdzie szukac tej przyczyny. Pozdrawiam:)

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 11 kwie 2020, 20:24
autor: tomasinho09
Sprawdź kosz mechanizmu różnicowego. Mieliśmy taki przypadek. Coś stukało, czasem nawet jedno koło się lekko zacięło. Jak się okazało po rozkręceniu to mechanizm różnicowy nie do odratowania. Także ja tam bym szukał awarii

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 12 kwie 2020, 9:36
autor: marek
Most współpracuje ze wszystkimi biegami to stuki były by cały czas. Gdy są tylko na wybranych biegach ( 4 5) i są w regularnych odstępach to stawiam na wyłamany ząb w skrzyni.

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 12 kwie 2020, 9:43
autor: chrapek3011
Na początek bez zdjęcia pokrywy skrzyni i podnośnika się nie obejdzie.

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 12 kwie 2020, 9:59
autor: Mateo22
Dodam że gdy jade ze stałą predkoscia np na gazie recznym to mniej stuka, gwaltownie dodam gazu i wali niemiłosiernie. Tez czuc jak kolo na skacze na jeden obrot jeden podskok. Na luzie cichutko. Na jesieni robilem wszystkie lozyska w zwolnicach bo juz wtedy trocje stukalo ale jednak nie to.

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 12 kwie 2020, 10:23
autor: pioter
Postaw ciągnik na równym terenie wrzucaj poszczegulne biegi (Na luzie też ) i bujaj za tylne koło w przód i tył najlepiej w 2 osoby. Nasłuchuj stuków. Ja tam podejrzewam że winne będzie koło atakujące albo mocno wysłużone łożyska w skrzyni. Ponieważ 5-tka jest biegiem bezpośrednim i nie przechodzi przez żadne koła zębate. Ale dla pewności to tak jak Chrapek napisał pokrywa i podnośnik ;)

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 13 kwie 2020, 2:07
autor: Adi96
Co tu nasłuchiwać i wróżyć z szklanej kuli? Pokrywa skrzyni w górę oraz plecak,jak nie ma wyłamanych zębów sprawdzić cały kosz tylnego mostu czy czasem ośki satelitów nie sa luźne,potem sprawdzić wałki,uważnie dyfer no po prostu diagnoza.

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 13 kwie 2020, 9:31
autor: tomasinho09
Tak jak pisze kolega przede mną. Zdejmij pokrywy i wszystko masz na wierzchu. Bez nasłuchiwania itp. Bo nawet jakbyś jeździł po mechanikach i próbował ustalić "na ucho" to Ci każdy co innego powie, więc w sumie będziesz w punkcie wyjścia

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 13 kwie 2020, 11:15
autor: Cinelli
Wypadły igiełki wałka sprzęgłowego pierwszego stopnia na łączeniu z wałem górnym skrzyni biegów,zęby wałka pracując z kołem stałego zazębienia przez powstały luz biją o siebie. 5 bieg sprzęgiełkiem przesuwnym napędzany jest bezpośrednio z wałka.

Re: C360 stuki dyfer/skrzynia

: 31 maja 2020, 14:51
autor: Mateo22
Zrobiłem już tą awarie jakiś czas temu, stuki ustały, nity koła talerzowego były poluzowane i lekko ukruszony ząb pół osi prawej i to chyba on był głównym winowajcą. Teraz już wszystko śmiga jak należy. Dzięki wszystkim za rady.