Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post. Rok temu kupiłem agrie 1900d z 1959r. W czasie wolnym zabrałem się za remont.
Czyszczenie skrzyni biegów bo nic nie wchodziło (rdza w środku). Regeneracja pompy wtryskowej.
Zainstalowałem rozrusznik i świecę żarową. W silnik starałem się mało ingerować, wyczyściłem go z zewnątrz (dorobiłem tylko wieniec na koło zamachowe, bo nie było) . No i zaczęło się odpalanie ha! nie było to takie łatwe.
Gdy go odpaliłem (świeca żarowa była niezbędna) niesamowicie dymi i po krótkim czasie ok.. 10 sekund gaśnie.
Udało mi się go na świecy utrzymać przez 1min. Cała stodoła była zadymiona.
Zaobserwowałem biały dym, wyciek czarnej oleistej substancji z tłumika i czarny nalot na podłodze.
Pytanie co może być powodem. Kompresja (gdy próbowałem odpalić ręcznie przez korbę, kilka razy nie mogłem obrócić taka była kompresja).
A może źle wyregulowana pompa wtrysku no nie wiem. Proszę o pomoc!
Jeszcze parę zdjęć ...
Skrzynia do czyszczenia.
Skrzynia wyczyszczona.
Dorobiłem wieniec na kole zamachowym.
Postaram się o więcej fotek.
Agria 1900d
Re: Agria 1900d
Nie piszesz o regeneracji wtryskiwacza to pewnie leje że ,,klękajcie narody".Objawy by się zgadzały.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 maja 2020, 22:49
Re: Agria 1900d
Ok. Dziękuję za uwagę. Zabieram się za odkręcenie wtrysku i wysyłam do sprawdzenia.
Re: Agria 1900d
Mozliwe też, że pierścienie są zapieczone/ przyrdzewiałe, albo sama gładź cylindra po latach zardzewiała.
Na poczatek jednak wtrysk.
Kąt wtrysku po regeneracji i zamontowaniu pompy wtryskowej był jakoś sprawdzany?
Na poczatek jednak wtrysk.
Kąt wtrysku po regeneracji i zamontowaniu pompy wtryskowej był jakoś sprawdzany?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 maja 2020, 22:49
Re: Agria 1900d
Również dziękuję za uwagę. Kąta wtrysku nie sprawdzałem. Być może że będę musiał zaglądnąć do cylindra, ale na razie idzie wtrysk do sprawdzenia .
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 maja 2020, 22:49
Re: Agria 1900d
No niestety Doradzono mi sprawdzić ciśnienie na cylindrze. Wydawał się ok. ale pomiary pokazały 13 bar. Uszczelka pod głowicą przepuszczała więc założyłem nową i pomiar pokazał 15 bar. Fabrycznie ma być w granicach 20bar. i dlatego miałem takie dymy.
Teraz czeka mnie szlif cylindra. Problemem jest cena nowego tłoka. Znalazłem zamiennik z tz4k14 ale jeszcze muszę dokładnie sprawdzić.
Tłok z masą rys.
Cylinder do szlifu.
Teraz czeka mnie szlif cylindra. Problemem jest cena nowego tłoka. Znalazłem zamiennik z tz4k14 ale jeszcze muszę dokładnie sprawdzić.
Tłok z masą rys.
Cylinder do szlifu.