Filtr PP do WŁADIMIRCA
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2021, 20:03
Filtr PP do WŁADIMIRCA
Witam.Jest to moja pierwsza wizyta na forum Chciałbym uzyskać informacje na temat zamiany filtra odśrodkowego na pełno przepływowy w ciągniku WŁADIMIREC T 25,czy taka zamiana nie będzie mieć negatywnego wpływu na smarowanie silnika będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Po kiego grzyba to wymieniać ?
Jeśli obawiasz się o czystość oleju proponuję częściej go wymieniać i sumienie czyścić filtr.
Jeśli obawiasz się o czystość oleju proponuję częściej go wymieniać i sumienie czyścić filtr.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2021, 20:03
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
chodzi mi o to czy taka zamiana bedzie mieć wpływ na lepsze smarowanie silnika , cena nowego bączka jest zbliżona do podstawy na filtr puszkowy a więc ni jest żadnym argumentem za wymianą, chciałbym poznać zdanie kogoś kto takiej zmiany dokonał i jakie są tego efekty
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Poczekaj trochę,może ktoś to robił i podzieli się uwagami.Nowsze modele zdaje się fabrycznie miały wymienny,ale czy były tam jakieś inne zmiany ,to wiedzy żadnej nie posiadam.Jeśli zamiana jest bezproblemowa,to nową chińską wirówkę też raczej bym sobie odpuścił.Teoretycznie na puszce smarowanie powinno być wydajniejsze.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Mnie to się wydaje że miarą jakości smarowania jest wskaźnik ciśnienia oleju i to jak się ów wskaźnik zachowuje.
Poza tym władek ma to do siebie że można regulować ciśnienie.
Poza tym władek ma to do siebie że można regulować ciśnienie.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
To takie teoretyczne dywagacje,bo w moim mimo znacznego przebiegu ciśnienie w normie.W odśrodkowym część oleju jest utracona na dyszach o to mi chodziło.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Za to w wymiennym z czasem zmniejsza się przepływ.
Myślę że trzeba by zrobić porównania laboratoryjne na dwóch identycznych nowych egzemplarzach.
Pamiętajmy że kiedyś były inne (gorsze) oleje. Pewnie był też problem z dostępem do filtrów. Dlatego zastosowano "bączki". Dziś chyba nigdzie nie ma takich wynalazków. Tym bardziej że wymagają one obsługi i ubabrania się olejem, wygodniej wyrzucić zużyty wkład.
Jeśli olej wymieniasz na czas i dokładnie wyczyścisz bączka / wymienisz wkład to nie ma to znaczenia.
Jeśli tylko dolewasz oleju, lejesz jakiś syf, wymieniasz filtr co drugi raz lub nie czyścisz bączka bo i tak się kręci, albo coś w tym stylu i tak psujesz maszynę.
Osobiście gdybym miał wybierać rozwiązanie dla siebie byłby to wymienny wkład, bo święty spokój.
Wymieniam i tyle, nie muszę się brudzić uważać żeby nie zerwać gwintu itd.
Myślę że trzeba by zrobić porównania laboratoryjne na dwóch identycznych nowych egzemplarzach.
Pamiętajmy że kiedyś były inne (gorsze) oleje. Pewnie był też problem z dostępem do filtrów. Dlatego zastosowano "bączki". Dziś chyba nigdzie nie ma takich wynalazków. Tym bardziej że wymagają one obsługi i ubabrania się olejem, wygodniej wyrzucić zużyty wkład.
Jeśli olej wymieniasz na czas i dokładnie wyczyścisz bączka / wymienisz wkład to nie ma to znaczenia.
Jeśli tylko dolewasz oleju, lejesz jakiś syf, wymieniasz filtr co drugi raz lub nie czyścisz bączka bo i tak się kręci, albo coś w tym stylu i tak psujesz maszynę.
Osobiście gdybym miał wybierać rozwiązanie dla siebie byłby to wymienny wkład, bo święty spokój.
Wymieniam i tyle, nie muszę się brudzić uważać żeby nie zerwać gwintu itd.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Kontynuując teorię,odśrodkowy nie zastępuje w 100proc.papierowego i odwrotnie.Jeszcze do niedawna,a może i wciąż,niektóre ciężarówki posiadały oba.Zgadzam się,że przepustowość bąka jest bezkonkurencyjna.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Naprawdę istniały rozwiązania bączek + filtr ?
Ciekawe nie sądziłem że dublowano te rozwiązania.
Ciekawe nie sądziłem że dublowano te rozwiązania.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Tak,były i może są nadal.Według nauk wojskowych które kiedyś pobrałem,filtr odśrodkowy bardzo dobrze odświeża olej,usuwając z niego ciężkie frakcje(smoły itp),ale słabo sobie radzi ze ścierem ,który powstaje w wyniku zużycia mechanizmów,papierowy odwrotnie.Dlatego jako jedyny w układzie bezpieczniejszy jest papierowy.Każdy kto czyścił bąka po podłych Superolach nie ma wątpliwości,że takiej ilości smoły żaden papierowy nie przyjmie.Jeśli chodzi o całkowity udział w filtrowaniu oleju w układzie gdzie są dwa filtry,bąk wyłapuje 70proc.zanieczyszczeń,papier 30.W naszych realiach ,to co piszę to jedynie ciekawostka.W obecnych czasach wkłady papierowe dzielą się na klasyczne i long life i moim skromnym zdaniem,jeśli ktoś nie wymienia oleju w trybie long life lepiej stosować klasyczny.Rozgadałem się i powiecie "mądrala się wyspała"i sie wymądrza.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Swojego czasu czytałem podobne opracowanie o filtrach jak pisze kolega.
Podobno sporo najtańszych podejrzanych olei to głównie tylko przewirowane i przefiltrowane zużyte oleje i odrobina dodatków.
Podobno sporo najtańszych podejrzanych olei to głównie tylko przewirowane i przefiltrowane zużyte oleje i odrobina dodatków.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Z olejami dziś sprzedawanymi ,to wg.mojej wiedzy jest taki kipisz ,że strach się bać.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Jaki kupisz? Idziecie panowie kupujecie olej za 70-90zł/5L i macie dokładnie to, za co płacicie. Jeśli ktoś kupuje olej za 40-50zł/5l to czego wymaga? Syntetyka czy szamba? Nie przesadzał bym z tymi teoriami spiskowymi. Dlaczego w samochodach nie ma bąka i silniki robią po pół miliona bez dotykania?
Ja bym zrzucił miskę olejową i pokrywę zaworów, umył te nagary które się tam zgromadziły, wymienił filtr na pełno przepływowy z wkładem i zapomniał o temacie pod warunkiem wymiany oleju zgodnie z normą.
Owszem, na starych olejach w latach 70-90 robiły się nagary, smoły itp ale na współczesnych, markowych olejach nie ma się prawa nic takiego tworzyć.
Ja bym zrzucił miskę olejową i pokrywę zaworów, umył te nagary które się tam zgromadziły, wymienił filtr na pełno przepływowy z wkładem i zapomniał o temacie pod warunkiem wymiany oleju zgodnie z normą.
Owszem, na starych olejach w latach 70-90 robiły się nagary, smoły itp ale na współczesnych, markowych olejach nie ma się prawa nic takiego tworzyć.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Ale nikt nie mówi, że któryś filtr jest dużo lepszy. Poprostu one działają inaczej.
Nie bez powodu w nowych ciężarówkach mamy obydwa typy filtrów. Przy wszechobecnych cięciach kosztów nikt dla ozdoby nie montowałby obu typów.
Nie bez powodu w nowych ciężarówkach mamy obydwa typy filtrów. Przy wszechobecnych cięciach kosztów nikt dla ozdoby nie montowałby obu typów.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Oczywiście anim masz rację,ja też się taką logiką posługuję.Ale do momentu rozmowy z człowiekiem z branży nie miałem świadomości,że olejem półsyntetycznym ma prawo nazywać się produkt który ma kilkadziesiąt i ten który ma kilka procent bazy syntetycznej i tu jest duże pole manewru,bez teorii spiskowej,ale wszechobecnej modzie na oszczędzanie.Jeśli autoryzowany serwis(ponoć fakt) zalewa półsyntetyk 6procentowy,to chciałbym wiedzieć dlaczego tyle płacę,bo moje przekonanie jest typowe dla klienta,serwis-czyli dobre.Więc po takiej rozmowie nie jestem pewien,czy np.droższy Total nie jest gorszy od mniej renomowanego Lotosu.Wiem ,że to mowa-trawa ,ale świadomość warto mieć.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Uważam, że przy dzisiejszych olejach, gdzie ich jakość jest o niebo lepsza niż kiedyś najlepiej dać sobie spokój z bąkiem, założyć zwykły papierowy i temat zakończyć. Wymiana oleju przy papierowym to chwila moment, o niebo mniej pracy i jak się policzy czas na czyszczenie, to pewnie i taniej kupić wkład.
Warto też pamiętać, że olej który napędza bąka jest niefiltrowany i można w jakimś stopniu nazwać go bocznikowym. Co do tematu oleju to najtańszy mineralny dziś jest lepszy niż najlepszy 30 lat temu, więc cokolwiek nie maleje to i tak będzie dobrze
Warto też pamiętać, że olej który napędza bąka jest niefiltrowany i można w jakimś stopniu nazwać go bocznikowym. Co do tematu oleju to najtańszy mineralny dziś jest lepszy niż najlepszy 30 lat temu, więc cokolwiek nie maleje to i tak będzie dobrze
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
No i chciałem wyjaśnić pewną kwestię. Czemu ludzie uparli się na olej syntetyczny? Czy one są lepsze? Jeśli ktoś chce zobaczyć różnicę między totalem a lotosem to zamiast gadać z ludźmi z branży, niech poczyta noty katalogowe produktu bądź spojrzy na aprobaty które dany olej spełnia. Co za różnica czy jest 1% czy 100% bazy syntetycznej skoro poprzez dodatki olej spełnia wymagania dla danego silnika. Największe narzekanie które słyszałem to nie o oszustwie w nazwach produktu tylko (po przetłumaczeniu) "dlaczego olej za 70zł nie jest syntetyczny". Są marki oleju które mają syntetyczne oleje ale cena jest taka, przez którą można przekonać się do mineralnego. Najlepsze jest to, że zwykłe oleje typu Castrol, lotos, total, elf Valvoline semi-syntetyczne albo wykonane w technologii syntetycznej (jest różnica) pracują w silnikach przez setki tysięcy kilometrów. Warunkiem jest wymiana co 10tys kilometrów.
Ja przy wyborze oleju posługuje się tylko aprobatą. Jesli mam citroena olej ma spełniać normy PSA. Jeśli VW to norma VW, jeśli Mercedes to norma Mercedes itp.
Ja przy wyborze oleju posługuje się tylko aprobatą. Jesli mam citroena olej ma spełniać normy PSA. Jeśli VW to norma VW, jeśli Mercedes to norma Mercedes itp.
Re: Filtr PP do WŁADIMIRCA
Skoro już odpływamy od traktorów i retro. W 98% olej zalecany przez producenta sprawdzi sie wyśmienicie. Przy specyficznym użytkowaniu, czy po przeróbkach warto się zastanowić czy inny olej będzie lepszy. Jednak jak zawsze muszą być jakieś ale... Ten sam silnik, czasami z minimalnymi zmianami siedzi w różnych markach, albo generacjach i producenci zalecają różniące się czasami mocno oleje. Producent często nie zaleca też najlepszego dla trwałości silnika oleju. Bywa, że silnik ma w zalecanych olej powoli niszczący silnik, bo na nim udało się przeskoczyć do lepszej normy emisji spalin, spala odrobinę mniej paliwa, albo olej dba o katalizaror który wyciął poprzedni właściciel, lub dawno nie działa....