6ct107

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
michalziomek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00

6ct107

Post autor: michalziomek »

Na początek chciałem się przywitać. Jestem tutaj z dość nietypowym pytaniem, które nie dotyczy bezpośrednio ciągnika. Mam silnik 6Ct107 po pewnych modyfikacjach. Silnik ma założoną wydajniejsza turbosprężarkę, intercooler, inne końcówki wtryskiwaczy, sekcje w pompie, jest odciążony z niepotrzebnego żelastwa itd... Silniczek jest obłędny, robi fantastyczne osiagi, jest założony do dużej terenówki, sprawuje się znakomicie. Jednak jest pewne ograniczenie, które bardzo mnie denerwuje. Chodzi o obroty nominalne. Czasami przy wyprzedzaniu fajnie byłoby mieć te 500obr więcej. Czy ktoś z tutaj obecnych orientuje się, jak w oryginalnej pompie dedykowanej do tego silnika zmienić wartość obrotów nominalnych? Czy jest to wogole możliwe? I proszę nie pisać i szkodliwości tego zabiegu dla silnika, gdyż o tym wiem. Zależałoby mi, aby okazjonalnie dało się wejść w zakres 3200 obr. Niestety nie znam tej pompy na tyle dobrze, żeby w niej grzebać. Jedyne, co sam w niej robiłem, to zmiana sekcji na większe. W regulator obrotów nie ingerowałem i nie wiem, czy jest tam jakaś regulacja pozwalająca uzyskać większe obroty nominalne. Oznaczenie pompy wtryskowej p76-46.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady.
Jeśli opisałem coś niejasno, to proszę o pytania.
Pozdrawiam.
Jankes URSUS
Posty: 141
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:40

Re: 6ct107

Post autor: Jankes URSUS »

Witaj. Wykrecales już trochę zderzak przy dźwigni gazu na regulatorze? Ten silnik fabrycznie ma chyba coś około 2600obr to do tych 3000-3200obr. Wykrecajac zderzakmyślę spokojnie dojdziesz.
michalziomek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00

Re: 6ct107

Post autor: michalziomek »

Dziękuję za odpowiedź. Przy dźwigni gazu na pompie mam dwie śruby regulujące jej skrajne położenie. Jedna reguluje na pewno prędkość biegu jałowego. Drugiej (zaplombowanej) nie ruszałem. Czyli zmiana jej ustawień spowoduje zwiększeniem zakresu obrotów - dobrze rozumiem? Dziś wyskoczę na warsztat i zobaczę, co się da zrobić i niezwłocznie poinformuje :)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: 6ct107

Post autor: chrapek3011 »

Ustawienia regulatorów obrotów tych silników ustawiane są od potrzeb zastosowania od 1400 do 2600 obr/min.Chciałbym spytać o zastosowanie tego silnika przed montażem do terenówki.Tzn. gdzie siedział czy to w ciężarówce,czy sieczkarni,czy w kombajnie,czy agregacie?To już coś więcej o obrotach będzie można podpowiedzieć.
michalziomek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00

Re: 6ct107

Post autor: michalziomek »

Silnik siedział w Autosanie H9 wcześniej, a maksymalne obroty, jakie miałem podczas jazdy to było coś koło 2800.
Właśnie wróciłem z warsztatu i po kłótni z kobietą o brudne ręce i zapach oleju w niedzielę mogę napisać co i jak:

Usunąłem całkowicie ogranicznik obrotów na pompie w ramach testu. Co się okazuje: silnik z lekkością rozkręca się do 3500 i czuję jeszcze zapas pod pedałem gazu. Co lepsze byłem przekonany, że ten zakres między 2800 a 3200 to będzie tylko hałas, a tu się okazuje, że silnik powyżej 2800 dopiero zaczyna żyć i ma nieziemskie kopyto. Jedyny minus to pojawiające się dymienie w okolicach 3500 obr. Poza tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Jako że 3500 to już ciut za dużo i samochód goni trochę za szybko, co w połączeniu z jego wagą trochę jest niebezpieczne , więc na swoje miejsce wróci ogranicznik , ale wyregulowany w odpowiedni sposób. Zrobiłem już 40 km i nadal zbieram szczękę z podłogi. Teraz tylko trzymac kciuki, żeby pożył trochę :P

Dziękuję bardzo za pomoc !
Awatar użytkownika
maly-agro
Posty: 368
Rejestracja: 25 lip 2008, 12:50

Re: 6ct107

Post autor: maly-agro »

Podzielisz się filmem/zdjęciami co to za terenówka? :)
tomcat
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2019, 20:29

Re: 6ct107

Post autor: tomcat »

Może to Patrol?
michalziomek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00

Re: 6ct107

Post autor: michalziomek »

Terenówka to nic specjalnego. Spód to Star 744, a nadwozie Nissan Patrol GR. Narazie wygląda to trochę idiotycznie, to trzeba wsiadać po schodach i z racji innego rozstawu osi koła tylne nie są całkiem w nadkolach, przez co koszmarnie chlapie woda po szybach , ale nad tym pracuje. Zmiana nadwozia była konieczna aby było w samochodzie ciszej, a że mi nie zależy na skrzyni ładunkowej, to zdecydowałem się na taki krok. Teraz muszę pomyśleć nad lepszymi hamulcami, bo boje się, że bębny przy hamowaniu z dużych prędkości mogą nie dać rady. Mam 3 filmy z jazdy testowych, które mogę wrzucić, tylko nie za bardzo wiem, czy da się to zrobić tu, czy wrzucić gdzieś indziej i dać tu linki. Zaraz postaram się ogarnąć temat.
michalziomek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2020, 13:00

Re: 6ct107

Post autor: michalziomek »

Oto film z jazdy:
1. Jeszcze z niskim zakresem obrotów:
https://we.tl/t-owafgmRgk6
2. Juz z wysokim zakresem obrotów :
https://we.tl/t-pWte5Jtl1b

Jeszcze dodam, że dziś udało mi się to rozpędzić do ponad 160km/h, ale wtedy nie dałem rady nagrać filmu, bo byłem zbyt skupiony i podniecony efektem finalnym :P
. Zajęło to trochę, ale to i tak super wynik jak dla mnie. Jak ogarnę jakieś lepsze video to na pewno wrzucę.

Proszę wybaczyć linki do pobrań, ale na YTb jestem obrażony i nie chce tam nic zamieszczać.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2565
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: 6ct107

Post autor: SEBRIGHT »

Nie wiem dlaczego pierwszy filmik wyświetla mi się 'na boku' :roll:
Wrzuć jakąś fotkę jak to auto wygląda z zewnątrz ;)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: 6ct107

Post autor: chrapek3011 »

michalziomek pisze: 10 sty 2021, 15:33 Silnik siedział w Autosanie H9 wcześniej, a maksymalne obroty, jakie miałem podczas jazdy to było coś koło 2800.
Właśnie wróciłem z warsztatu i po kłótni z kobietą o brudne ręce i zapach oleju w niedzielę mogę napisać co i jak:

Usunąłem całkowicie ogranicznik obrotów na pompie w ramach testu. Co się okazuje: silnik z lekkością rozkręca się do 3500 i czuję jeszcze zapas pod pedałem gazu. Co lepsze byłem przekonany, że ten zakres między 2800 a 3200 to będzie tylko hałas, a tu się okazuje, że silnik powyżej 2800 dopiero zaczyna żyć i ma nieziemskie kopyto. Jedyny minus to pojawiające się dymienie w okolicach 3500 obr. Poza tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Jako że 3500 to już ciut za dużo i samochód goni trochę za szybko, co w połączeniu z jego wagą trochę jest niebezpieczne , więc na swoje miejsce wróci ogranicznik , ale wyregulowany w odpowiedni sposób. Zrobiłem już 40 km i nadal zbieram szczękę z podłogi. Teraz tylko trzymac kciuki, żeby pożył trochę :P

Dziękuję bardzo za pomoc !
W tym przypadku to nie ma obawy,że coś się wydarzy.Bo silnik trakcyjny to i może hulać.Gorzej sprawa by się miała z silnikiem agregatowym.Tam są ograniczenia co do zakresów pracy jałowej i pracy agregatu.

Tym niemniej cieszy mnie fakt,że ktoś buduje takie cuda.
ODPOWIEDZ