Malowanie ciągnika, całość czy części?

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Tomasz12
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2022, 11:59

Malowanie ciągnika, całość czy części?

Post autor: Tomasz12 »

Czy malując ciągnik w przypadku gdy będzie rozbierany lepiej pomalować
1 . części osobno (pochwy zwolnic, korpus skrzyni, most, itd, silnik ale bez rozkręcania na drobne do cylindrów, ...)
2 . czy po złożeniu most tył+skrzynia+silnik razem, a pozostałe części osobno?
3 . śruby/nakrętki/pokrywki właściwym im kolorem jako warstwa trzecia czy jako druga po podkładzie?
4 . jeśli widać że pod główną tabliczką znamionową (na korpusie skrzyni) jest rdza, jak wygląda możliwość wymiany czy też tymczasowego ściągnięcia aby zająć się rdzą? czy jest możliwość zjechania łebków nitów z "drugiej" strony?
SzymonS
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2021, 23:34

Re: Malowanie ciągnika, całość czy części?

Post autor: SzymonS »

malować jest lepiej, jak ciągnik jest skręcony (skrzynia, most, silnik, oś), wtedy masz jedną dużą bryłę, bez jakiś zakamarków, oczywiście lepiej zdjąć takie rzeczy jak: pomosty, blacharka, instalacja elektryczna, zbiornik paliwa, chłodnica, skrzynki na akumulatory(ich może nie trzeba zdejmować, ale one bardzo lubią rdzewieć, więc lepiej je dobrze pomalować), i tym podobne części, które utrudniają malowanie, a demontaż ich długo nie trwa
Tabliczkę znamionową jak zdejmiesz, to się nic nie powinno stać, bo jak by cię policja złapała, to oni patrzą na dokumenty, światła i stan ogólny, tabliczka bardziej jest potrzebna do przeglądu/rejestracji, a co do nitów, to wywiercić w obudowie skrzyni otworki i nagwintować na M4, czy tam M5, śruby klasy 5.8, wkręcić w obudowę na klej, obciąć łebki, założyć tabliczkę i zaklepać nity
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

Re: Malowanie ciągnika, całość czy części?

Post autor: Wiesiek »

Ja maluję podkładem każdą część z osobna, pochwy, korpusy, większe i mniejsze części. Oczywiście jeśli były demontowane, no i rzecz jasna oczyszczone "do kości" jak to okreslił jeden z naszych kolegów na RT. Wtedy montaż jest o wiele przyjemniejszy i czysty. Pózniej, tak jak pisze poprzednik odtłuszczenie i malowanie większych zespołów. Nakrętki i śruby siłą rzeczy zamalowane zostaną.
Martek
Posty: 360
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Malowanie ciągnika, całość czy części?

Post autor: Martek »

Tomasz12 pisze: 12 wrz 2022, 21:40 Czy malując ciągnik w przypadku gdy będzie rozbierany lepiej pomalować
1 . części osobno (pochwy zwolnic, korpus skrzyni, most, itd, silnik ale bez rozkręcania na drobne do cylindrów, ...)
2 . czy po złożeniu most tył+skrzynia+silnik razem, a pozostałe części osobno?
3 . śruby/nakrętki/pokrywki właściwym im kolorem jako warstwa trzecia czy jako druga po podkładzie?
4 . jeśli widać że pod główną tabliczką znamionową (na korpusie skrzyni) jest rdza, jak wygląda możliwość wymiany czy też tymczasowego ściągnięcia aby zająć się rdzą? czy jest możliwość zjechania łebków nitów z "drugiej" strony?
1 Jak Ci wygodniej. Można podkładem pomalować osobno, a kolorem dopiero po skręceniu
3 Nie wiem co masz na mysli. Po podkładzie malujesz w kolor. A czy sobie wymysliłeś śruby w innym kolorze to każdy ma inna fantazje i wizję )
4. Nie wiem co w tym skomplikowanego w demontazu tabliczki LOL. Zdejmujesz, a następnie montujesz ponownie
ODPOWIEDZ