FARM-MOT 250D

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: Bolszewik »

Mam chyba okładziny od Uaza (dwie sztuki, nowe)
wymiary:
- średnica zew. 25,5 cm
- średnica otworu 15 cm
- grubość tarczy 5 mm

Jak co to są na zbyciu.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: baro »

A nie lepiej oddać starą tarczę sprzęgłową do regeneracji w krakowie jest pewien zakład gdzie nitują nowe okładziny koszt około 50zł Znajomy wlasnie tam tarcze od multicara oddawał jeździ już 3 miesiąc a multicar niema lekko bo z węglem chodzi
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: przemekprzemek2 »

Ale to chyba nie przeszkadza żeby napędzić 2 - rzedową kopaczke do ziemniakow, prawda?
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: Mentos22 »

No raczej nie będzie problemu widziałem Władimirce z 1 i 2 rzędowymi kopaczkami i szły jak przecinaki :D
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

I co z tym sprzęgłem? Udało się zrobić? Może spróbuj założyć tarczę odwrotnie. A zadam jeszcze może trochę głupie pytanie: jak wszystko złożyłeś to wkręciłeś do końca te widełki do regulacji sprzęgła i wyregulowałeś je na nowo?

Wczoraj przywiozłem nową maszynę do FARM-MOTa a mianowicie brony. W zasadzie to miałem je już wcześniej, ale znajomy uspawał mi ramę do ciągnika, bo były to brony konne.
Oto i one:
[img][IMG]http://images50.fotosik.pl/625/3ae9859ed0634ae3m.jpg[/img][/img]
Jak na razie wersja surowa, ale do wiosny będą pomalowane.
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: Mentos22 »

A te brony nie są składane?? Ja bym składane zrobił zawsze to mniej miejsca zajmuje :D:D
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

Brony nie są składane a i tak zajmują bardzo mało miejsca, bo stoją pionowo przy ścianie.
Na tą chwilę mam pług dwu skibowy, brony, skrzynię transportową (do przewożenia czego się da) i pług do śniegu. Nie jest tego dużo, ale jak to się mówi w miarę jedzenia apetyt rośnie, więc przy wolnych środkach głód będzie dalej zaspokajany, ponieważ wychodzę z założenia, że jeżeli nawet dana maszyna miałaby być używana raz czy dwa razy w roku to jak mnie na nią stać to wolę mieć swoją niż chodzić po ludziach i pożyczać.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

To nieciekawie z tym sprzęgłem. Możliwe, że w ’97 wprowadzili jakieś modernizacje i m.in. tarcze sprzęgła zmienili na grubszą, ale skoro fachowcy podpowiadają, że podkładki pomogą to trzeba próbować.
Co do pneumatyki to niestety nic nie pomogę, bo wcale się za to nie brałem. Nie mam przyczepy z hamulcami i póki co nie planuję z taką jeździć a ponadto poprzedni właściciel mówił, że sprężarka coś kiepsko pompuje, więc ją wyłączyłem i wcale nie ruszam. Jak wezmę się w końcu za ten WOM to i pneumatykę też przejrzę, bo jak coś jest zepsute to zamówię i przyślą mi wszystkie części w jednej paczce a w sumie to sprawna sprężarka by się przydała, bo nie mam jeszcze w swoim warsztacie kompresora i nawet nie ma bardzo czym kół napompować.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: baro »

czym się sugerujesz że dymi z korka oleju? że niby co ma przedmuchy kompresji czy spalin do silnika :D:D? rozwala mnie takie myślenie ostatnio sprzedawalęm auto za 800zl starego opla vectre przyjechało 2 starych mechanikow na odpalonym aucie zdiagnozowali mi ze kompresja mi do silnika ucieka bo jak korek po puscił to aż podskakiwał. Myślałem ze sie posikam z gosci.... Przecież tam musi byc jakieś nadciśnienie inaczej nie bylo by filmu olejowego co za tym idzie i smarowania... Więc może jakoś uzasadnij o co ci chodzi? może najpierw sprawdź luzy zaworowe zrób pomiary kompresji ciśnienia oleju zanim rozbebeszysz silnik i sie okaze ze dalej ci "dymi" lub "furka"
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: baro »

Najpierw zmierz kompresje oleju morze przybywac bo moga wtryski lac...
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: przemekprzemek2 »

"Wakema" a ile twoj traktor ma MTG ?
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

Witam na forum nowego kolegę ~wakema. Widziałem już twojego FARM-MOTa na AF (jest tam chyba jedno zdjątko) i z tego co wyczytałem w komentarzach to Twój ciągnik jest tak jak mój z 1996. Nie da się ukryć, że ciekawie go odmalowałeś. Kilka postów wyżej piszesz, że czeka Cię remont silnika. Nie powiem, żeby to była jakaś wielka przyjemność, bo pewnie będzie to spory wydatek, ale jak mus to mus (mam nadzieję, że chociaż po części zrelacjonujesz nam przebieg tego remontu). Napisz coś więcej o swoim F-M, ile lat go już użytkujesz, ile ma mth na zegarze, jak Ci się on sprawuje, czy jesteś z niego zadowolony itp., bo ja jak na razie na swój ciągniczek nie mogę narzekać, a słyszałem już skrajnie różne opinie na temat FARM-MOTów. Cieszę się, że jest nas posiadaczy FARM-MOTów na RT coraz więcej.

Przemek a Ty nie znalazłeś jakiegoś FARMO-MOTa dla siebie? A może coś jeszcze innego wpadło Ci w ręce, bo jak dobrze pamiętam, gdy byłeś u mnie to mówiłeś, że szukasz jakiegoś ciągnika.
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: przemekprzemek2 »

Tak szukam niewielkiego ciągnika przede wszystkim do prac pielęgnacyjnych (koszenie trawy itp.),
jeśli chodzi o Farm mota to słyszałem o nim naprawdę b. odmienne opinie, jedni twierdzą że nie ma lepszych ciągników (pracują bez remontu po 7 000 MTG) a inni że to kompletne niewypały.
Prawda jest taka że jak sobie sam praktycznie nie sprawdzisz to takie opinie takie to raczej są mało przydatne, jedni twierdzą że ursus jest najlepszy a inni odwrotnie. Jak ktoś nie dba o sprzęt to żeby nie wiadomo co by to było to zawsze będzie coś nie tak.



A jak u ciebie z wałkiem, naprawiłeś go? Ciekawe czemu się urwał? Pewnie był mocno przeciążony.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: baro »

Remont silnika nic trudnego, jeżeli będziesz robił wszystko po koleji, nie chaotycznie, czysto spokojnie jedyne na co uważać i co zaznaczyć, to znaki od rozrządu i jak ma byc ustawiona pompa wtryskowa. Posiadać ksiażkę serwisową gdzie znjadziesz, momenty dokręcenia głowicy, korb, panewek na wale i innych ważnych rzeczy jeżeli to masz i przydatne narzędzie trochę smykałki wiesz jak silnik wyglada i znasz zasadę jego pracy na pewno dasz sobie rade a doświadczenie zdobyte podczas tego remontu będzie na pewno przydatne. A i my zawsze chetnie pomożemy.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

~wakema o to mi chodziło. Opis pierwsza klasa i jak widzę kolejna pozytywna opinia na temat naszych małych pomocników. Hamulce to niestety chyba norma, jak regulacja nic nie daje to trzeba rozbierać, u mnie jako tako pomogła i na razie tak zostanie. Co do silnika to jak boisz się samemu brać za jego remont to poszukaj jakiegoś uczciwego mechanika, który zechce Ci pomóc, ale na zasadzie, że będzie remontował silnik razem z Tobą a nie samemu. Wtedy będziesz miał pewność, że silnik jest zrobiony jak się należy a i przy okazji się czegoś nauczysz. Jak już będziesz coś działał z tym remontem to czekamy na fotki.

Przemek z tym dbaniem o sprzęt to święte słowa. Najgorsze jest wysłuchiwanie negatywnych opinii wypowiadanych przez osoby, które osobiście nie miały żadnej styczności z danym sprzętem i nie chodzi mi tu wyłącznie o FARM-MOTa, mówię to tak ogólnie.
Wałek jeszcze stoi, ale chyba wezmę się za niego w najbliższym czasie, bo przez najbliższy miesiąc raczej nie będę miał, dla mojego ciągnika za wiele pracy, więc będzie mógł stać sobie jakiś czas porozbierany. Nie ukrywam, że też mnie ciekawi, co z nim jest nie tak. Jak już coś zacznę robić to naturalnie będą fotki i opis przebiegu naprawy.

~baro pytanie z innej beczki. Zakrzów, z jakiego województwa, bo brzmi jakoś znajomo?

~drewniak gratuluję uporania się ze sprzęgłem. Hamulce tak jak już wyżej pisałem to chyba niestety norma.
Co do rezultatów Twoich poszukiwań to są one bezcenne, ale jakoś, że tak powiem nie mogę tego ogarnąć. Nada się ten komplet od UAZa do FARM-MOTa czy nie?
luqasz17
Posty: 160
Rejestracja: 07 sty 2010, 16:26

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: luqasz17 »

Szanowni koledzy zastawiam się czy ten ciągnik dałby sobie radę z jednoosiowym rozrzutnikiem obornika albo z przerobionym konnym siewnikiem (15 rurek) do ciągnika ?
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

~drewniak, czyli wychodzi na to, że na upartego jakoś by można z tym sobie poradzić. Jeżeli dobrze myślę, to wystarczy przerobić ewentualne różnice w mocowaniach docisku od UAZa i jak wszystko zmieści się w obudowę to powinno działać. Zostaje tylko znaleźć teraz kogoś, kto to przetestuje, bo jak na razie nie muszę robić sprzęgła. Nie mniej jednak dzięki za sprawdzenie tego tematu, bo może komuś się ta wiedza jeszcze przyda.

~luqasz17 z siewnikiem 15 nie powinien mieć problemów. Według książki FARM-MOT ma 650 kg udźwigu a taki siewniczek nawet pełny raczej więcej nie waży. Co do rozrzutnika to może być różnie, zależy jeszcze, jaki to będzie rozrzutnik. Stał kiedyś na allegro F-M z podpiętym rozrzutnikiem 3,5t z Czarnej Białostockiej (taki najbardziej popularny). Nie wyglądało to zbyt dobrze, bo ciągnika nie bardzo był widać przy tym rozrzutniku, ale jeżeli nie przesadzi się z ładunkiem to po ściernisku powinien dać sobie z nim radę, bo po świeżo uprawionej ziemi to raczej zbyt dużych szans po mojemu nie ma. Można kupić fajny mały rozrzutnik z zachodu (2 lub 2,5t) to z takim FARM-MOT powinien śmigać aż miło.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

Jak nic nie trzeba przerabiać i cały komplet kosztuje tyle co sam docisk w Krośnie to chyba odebrałeś tymi słowami część klienteli Polchimetowi.
Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie. Wymieniałeś wszystkie oleje w FARM-MOTcie? Jeżeli tak to ile Cię to kosztowało i jakie oleje (marki) kupowałeś? Czemu o to pytam dowiesz się poniżej.

Pełen nadziei, że nie będę musiał rozbierać połowy ciągnika w końcu wziąłem się za naprawę wałka WOM. Po demontażu zaczepów i odkręceniu obudowy, w której siedzą simeringi udało mi się wyciągnąć połowę wałka, bo jak się okazało jest on urwany, a raczej ścięty zaraz za łożyskiem. Niestety nie mogłem wyciągnąć reszty wałka. Po spojrzeniu w katalog wyszło na to, że jednak trzeba będzie rozbierać połowę ciągnika, ponieważ wałek jest zabezpieczony od wewnątrz i żeby go wyjąć trzeba zdemontować podnośnik (w sumie logiczne, ale przed zabraniem się do pracy jakoś o tym nie pomyślałem). Ostatecznie wychodzi na to, że żeby to porządnie zrobić pasowałoby wymienić przy okazji olej w skrzyni biegów (wg instrukcji Hipol 6). Aktualnie, żeby nie spuszczać oleju postawiłem ciągnik tyłem w górze. Muszę wymienić również olej w silniku, a wg instrukcji obsługi co 300 – 350 mth należy wymieniać również olej w podnośniku (Hydrol 30), więc pewnie trzeba będzie powymieniać wszystkie oleje w ciągniku i mieć to już na jakiś czas z głowy. Coś czuję, że czeka mnie sporo roboty, ale jak się już za to wziąłem to wypadałoby to wszystko zrobić.
Na koniec naturalnie kilka fotek:
[img][IMG]http://images45.fotosik.pl/736/637a5b34011e666dm.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images41.fotosik.pl/728/35367b550e82458fm.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images49.fotosik.pl/733/a328fb247b5f8b69m.jpg[/img][/img]
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: Mentos22 »

Widocznie było za duże obciążenie na wałku i go ścięło a może by tak zrobić jak na tym filmie?? http://www.youtube.com/watch?v=9kVILqRepGs
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: FARM-MOT 250D

Post autor: krzmaz7 »

Widziałem już kiedyś ten film, ale niestety u mnie nie da się tego tak zrobić. Zauważ na zdjęciach, że w moim ciągniku wałek urwał się wewnątrz korpusu skrzyni przekładniowej zaraz za łożyskiem, a w zasadzie to jeszcze w łożysku przy okazji je wyłupując. Nawet gdybym chciał go pospawać to muszę go wyjmować. Żeby zrobić to dobrze to trzeba tak jak na tym filmie zastosować taka tulejkę w miejscu spawu, a z racji, że u mnie spaw wypadałby prawie w miejscu łożyska to trzeba by szukać jakiegoś mniejszego łożyska i dodatkowo przerabiać oryginalną tuleję, która znajduje się między łożyskiem a kołem zębatym, które napędza wałek. Skoro i tak muszę zdejmować podnośnik, żeby wyjąć wałek to już wolę kupić nowy niż kurować ten stary urwany i przeciążony.
ODPOWIEDZ