Mz 251 Zalety i Wady

Wszystko co związane z motoryzacją
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: RobFra »

chrapek- dokładnie tak.
marek k25
Posty: 50
Rejestracja: 20 wrz 2008, 21:50

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: marek k25 »

Grzegorz02 napisał/a:
Mam kolejne pytanie odnośnie Mz.Czy elektryka nie sprawiał problemów w mz 250/251?Bo motory chyba Mz 251 miał moduł zapłonowy i słyszałem że był z nim problem.Proszę o odpowiedz.
Ostatnie roczniki mz 250 też miały zapłon elektroniczny.
Niestety w mojej przestał działać. ale da się to przerobić na przerywacz, koszt około 50zł
Kupujesz: przerywacz, kondensator i krzywkę.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Niestety te moduły elektroniczne MZ-tek wymagały nieraz wymiany, pamiętam przypadek kiedy motocykl gasł nagle w czasie jazdy, potem normalnie odpalał i jeżdził, po wymianie modułu przypadłość mineła.
W Yamahach nigdy nie spotkałem się z elektronicznymi problemami.
RobFra Laguna jeszcze nie jest taka najgorsza, najgorszy jest chyba Chrysler Voyager z którym się poddałem. Największe problemy tych najnowszych Lagun dotyczą układu wtryskowego Delphi, gdyby firma tak nie oszczędzała i zakładała Boscha to by to latało. Dbanie tu nic nie pomoże bo iglicę od wtrysku kombinerkami się wygina (takie materiały).
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

A już zamienników modułu nie produkują?A jeśli chodzi o samochody.Ja z naprawo samochodów mam styczność na co dzień.Samochody skończyły się w 2000 roku.Po prostu szkoda słów na to co teraz robią.Pozdrawiam.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Masz całkowitą rację z tym 2000 rokiem, moja ulubiona firma VW też niestety skończyła się w tym czasie. Stare niezawodne silniki jeszcze trochę były dłużej jedynie w Skodzie i Seacie.
Ale to co się teraz dzieje z Audi to się w głowie nie mieści (DPF,DSG).
Polski Fiat który miałem w młodości był bardziej niezawodny. Ta ostatnia pogoń za mocą,ekologią,bezpieczeństwem,ekonomiką i komfortem kończy się w nowoczesnej sieci servisowej, która to przynosi fabryce często większe zyski niż produkcja
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

To się dzieje nie tylko z Audi to się dzieje z prawie wszystkimi markami produkowanych od 2000.A jeśli chodzi o Polskie fiaty to zgadzam się z tym też.Fiat nawet teraz w ostatnich rankingach niezawodnośći jest o wiele lepszy od tych niemieckich aut.Ja osobiśćie nie jestem fanem fiata i nie bende ale stwierdzam fakt.Ja też jestem fanem Audi tylko tych do 2000 roku.Mam pytanie do Pana Jacek0106.Czy są dostępne na rynku zamiennki modułów do Mz 251/250?Proszę o odpowiedz.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Zadzwoń do firmy STAZET w Słubicach przy granicy, gość ma hurtownię Simson, MZ od 25 lat
Tam Ci udzielą wszystkich informacji. tel.605-423-298. Mają też stronę internetową.
Dzisiaj jestem na Motoclassic Wrocław, impreza podobna do Wilkowic(obie zbiegły się w czasie), Wszystkie modele MZ i Simsony produkowane przez lata można było podziwiać na wystawie.

PS. Widzę że jesteś oblatany w temacie VAG, mam parę youngtimerów z tej marki, jakby co to pisz na
PW. i nie pisz Pan, bo prosty chłop jestem ze wsi.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

Wielkie dzięki za ten telefon.A jeśli chodzi Motoclassic Wrocław.To czy mugłbyś wstawić fotki jak oczywiscie masz z relacji?Bo jestem bardzo ciekawy.A masz moze Audi z wersje która szła na rynek Szwajcarski? bo to były dosyć ciekawe wersje.Pozdrawiam Grzegorz.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Jest B2 quattro, ale nie zaśmiecajmy tematu autami, cały motoclassic jest w internecie, ,starocie naprawdę z wysokiej półki, właściciele w strojach z epoki, trochę legend PRL-u i pojazdy militarne, oraz masa motocykli. Był klub Harleya i przedwojennego Sokoła. Orkiestra grała muzyczkę z epoki, a calą imprezę prowadził Ibisz.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

A jak Jacek jest z pompą hamulcową w Mz 251/250 bo słyszałem że się psuły i były dobierane z japońskich motocykli.Czy to prawda?
marek k25
Posty: 50
Rejestracja: 20 wrz 2008, 21:50

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: marek k25 »

ja wymieniałem dwa razy w pompie hamulcowej uszczelniacz bo ciekła.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Ja nie miałem problemów z hamulcem w ETZ250, ale moja nie miała zbyt dużego przebiegu i hamulec Brembo(wersja eksportowa). ETZ 251 te ostatnie z dozownikiem oleju to już Brembo miały w standardzie.
Marka MZ na nowo się odrodziła ale to już są inne motocykle. Poszperaj w necie to może znajdziesz jak długo ETZ produkowali w Turcji, bo tam całą linię sprzedali, nazwa to KanuniMZ.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

Ale mnie zaskoczyłeś.Nie miałem pojęcia że Mz miała w wersji eksportowej hamulce Brembo no po prostu szok!Mam pytanie to w wersji eksport hamulec tylny był bęben czy tarcza?
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Z tyłu był bęben zwyczajnie na cięgło, obrotomierz też miałem, bo w standardzie 250 nie miały.

Oni jak wprowadzili tarczowe, to na początku nie mieli swojego systemu hamulcowego i dlatego wysokie wersje 250 z początku produkcji miały Brembo, potem jak ich system okazał się słaby to na końcu produkcji-
Brembo w 251 poszło w standardzie.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

A dlatego Brembo.No Jacek masz potęzną wiedze.Szacun!a Ja znazłem film Mz 301 Etz jest link na dziale filmiki z internetu.Ładnie zachowana MZ.Rok 1998.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Mi 17 rok życia przypadł wlaśnie na czasy świetności ETZ, i wtedy to ja ten motor po prostu uwielbiałem, i dzisiaj jest w rodzinie ETZ 150 świetnie zachowana i nieraz przejadę się, i posłucham tego unikalnego dżwięku, to sentyment się odzywa.

PS. W tej ETZ 150 jest hamulec MZ-kowski, i jak na razie problemów nie było, przebieg autentyczny 20 tysięcy
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

No taki przebieg.To prawie nówka!A który rok tej ETZ?
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: jacek0106 »

Ta mała ETZ-ka jest jeszcze w oryginalnym niebieskim lakierze. Model już z błotnikiem tylnym kwadratowym z tworzywa 1990. Przebieg jak na dwusuwa nie jest taki mały. Więcej stoi schowana bo jeżdzimy czterosuwami. Brat ostatnio pogadywał żeby ją sprzedać, ale tak bez przekonania.

Poprzednio była
własnością mojego kolegi który cały czas siedział w Niemczech,i ja to zabrałem żeby silnik nie zardzewiał, a brat z kolei siedzi we Włoszech, i tak przez ostatnie 10 lat Mz robi może 100km na rok.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 251 Zalety i Wady

Post autor: Grzegorz02 »

Takich motorów się nie sprzedaje.Jacek widziałeś tą Mz? link
http://allegro.pl/mz-etz-251-sprowadzon ... 11893.html
Czy to wersja eksport?
ODPOWIEDZ