Mz 301

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

Mz 301

Post autor: Grzegorz02 »

Mało jest Mz 301 w polsce.Chciałbym się od was dowiedzieć danych technicznych tego motockla,jakie się prowadził i tradycyjnie jego wad i zalet.Oraz jego historii produkcji i zmian jakie nastąpiły podczas jego produkcji.Z góry dziękuje i pozdrawiam Grzegorz.
Awatar użytkownika
Dobrodziej103
Posty: 192
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27

RE: Mz 301

Post autor: Dobrodziej103 »

Kolego to raczej forum o zabytkowej technice rolniczej i nie tutaj takie tematy. Mogę Cię naprowadzić że jest dokładnie ona opisana na polskim forum MZ. Można tam nawet spotkać właścicieli "300" A do admina uważam że temat do zamknięcia.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 301

Post autor: Grzegorz02 »

Panie dobrodzieju103.Proszę nie pozbawiać osób wypowiedzi na ten temat które mają coś do powiedzenia.A jak się Panu nie podoba to nie muśi Pan czytać tego tematu.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 301

Post autor: jacek0106 »

301 to model KanuniMZ już z Turcji, poza drobnymi zmianami stylistycznymi i dozownikiem oleju, to zwykła ETZ251.
Pod zabytkową technikę rolniczą to można jedynie zaliczyć Wiejski Sprzęt Kaskaderski, WSK.
Co do MZ to Dobrodziej103 ma rację, w tamtych czasach to był szpan, tym się jeżdziło do miasta i w trasy, a do pola była czarna WSK, na której można było np.dostarczyć posiłek kombajniście.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Mz 301

Post autor: Wicher »

Albo Komarek, którym się na pastwisko jechało bydełko "przepalować"...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
MAMMOET
Posty: 187
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:55

RE: Mz 301

Post autor: MAMMOET »

jacek0106 napisał/a:
301 to model KanuniMZ już z Turcji, poza drobnymi zmianami stylistycznymi i dozownikiem oleju, to zwykła ETZ251.
A nie ETS300? (sportowy i bardzo rzadki odpowiednik Jaskółki, pisał mi kolega-entuzjasta marki).
Ojciec w latach 90. dojeżdżał z okolic Dźwierzut do Szczytna (będzie z 25 km) M-780 Kadetem.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 301

Post autor: Grzegorz02 »

Mam pytanie.Czy rama była taka sama czy różniła się od ramy z MZ 251?
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Mz 301

Post autor: jacek0106 »

Niemcy całą linię produkcyjną sprzedali do Turcji, gdzie wszystko robili identycznie, dodając np.całościowe aluminiowe koła, bo ta z Suchl to miała tylko obręcze aluminiowe i szprychy.
Potem Turcy dorobili jeszcze nowe oblachowanie, ale silnik i rama były te same. MZ pozbyła się przestarzałej konstrukcji rozpoczynając produkcję nowoczesnych motocykli z silnikami Rotaxa, a potem były czterosuwy na licencji Yamahy.
Szukałem MZ Baghiry, bo bardzo udane są, ale w końcu kupiłem Yamahę xt, (wyszło taniej i lepszy wybór). Jak byś nie wertował tematu ETZ, to one wszystkie mają to do siebie że jadą dopiero powyżej 3000 RPM i to jest ich wada główna. Jako sprzęt kolekcjonerski (kultowy) jak najbardziej godne polecenia, ale do codziennej eksploatacji przy przeciskaniu się przez obecne korki nie polecam.
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 301

Post autor: Grzegorz02 »

A Mz wyprodukowana w Turcji.Czy była tak dobrze zrobiona jak Mz w niemczech?Chodzi mi o jakość materiału oraz dokładność montażu.Pozdrawiam.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Mz 301

Post autor: vauxhall »

Kazdy z nas ma ,,wielowatkowe,, jesli mozna tak to nazwac -hobby.
Przegladajac forum mozna zauwazyc roznorodnosc tematow,niektore w zaden sposob niepowiazane z technika-a jednak nikt nie tworzy z tego powodu problemow...W imie -Jedynej szlusznej idei.
Dlaczego taki temat jak powyzszy mialby byc odrzucony?
Kolega Grzegorz nie jest jedynym,ktory np.interesuje sie motocyklami
Kanuni to przedluzenie produkcji modelu ETZ-251,charakterystycznym detalem jest dodatkowa puszka kontrolek zlokalizowana pomiedzy licznikiem a obrotomierzem.Jakos wyrobow Kanuni w zasadzie nie odbiegala od standartow niemieckich.
MZ po 1991 roku produkowala nadal model 251 ,byly to 2 typy Saxon Tour (z lampa w owiewce,podobnie jak w Trophy -nieruchoma) i lampa w owiewce jak we wczesniejszych modelach.Pojemnosci 250cm i 300 cm.
Rownoczesnie montowano motocykl z silnikiem Rotax 500cm.
Stylistyka jest podobna-min.aluminiowe felgi.
Na Allegro znajduje sie obecnie do sprzedania piekny okaz 301.

http://allegro.pl/mz-etz-301-saxon-tour ... 50771.html

http://img842.imageshack.us/img842/8580/billede002.jpg
Kanuni
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/mz ... s=4#images
Awatar użytkownika
Grzegorz02
Posty: 211
Rejestracja: 01 maja 2012, 12:31

RE: Mz 301

Post autor: Grzegorz02 »

Kolego ~vauxhall fajny filmik przypadkowo znalazłem.Odmośnie wyścigów mz 250 .Warty uwagi.
http://www.youtube.com/watch?v=f2kM76Rxlu4
Ciekawe czy silniki były przerabiane ne te wsyścigi?
ODPOWIEDZ