Simson

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Simson

Post autor: Bolszewik »

Mam okazję kupić Simsonka. Silnik jest po kapitalnym remoncie nowy wał, cylinder 80 (przejechał ok 40 km po remoncie). Wymieniona instalacja elektryczna. Rama prosta, wszystko sprawne. Bak, boczki i błotniki do malowania. Trochę poprawek estetycznych.
Pojeździłem i wydaje się być ok.

Cena 2000.
Wasza opinia ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Janek333
Posty: 45
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58

RE: Simson

Post autor: Janek333 »

Szczerze posiadam simka S51 enduro wszystko seryjne , ja swojego kupiłem za 700 zł pare lat temu w skrzynce do złożenia, ale udało sie jezdzi i powiem że warto było bo to nie zawodna masyznka tyle z mojej strony;);)
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: Simson

Post autor: rycho711 »

Witaj. Simson za 2000 zł to nie jakaś szczególna okazja. Zasadnicze pytanie czy jest zarejestrowany?. Jeśli tak to na co motorower czy motocykl, cylinder 80 to już motocykl. W razie zdarzenia drogowego z udziałem motoroweru z cylindrem 80 cm firma ubezpieczeniowa nie wypłaci OC. I jak piszesz bak, boczki , błotniki do malowania - czyli cały Simson do malowania ( wszystko to co widać). Myślę ,że jeszcze minimum 500 zł do włożenia (czyli: malowanie, opony dętki, pokrowiec na siedzenie, może szczęki hamulcowe). Jak wspomniałem wcześniej za 2000 zł to nie okazja.
Awatar użytkownika
maly-agro
Posty: 368
Rejestracja: 25 lip 2008, 12:50

RE: Simson

Post autor: maly-agro »

Jakbyś jeszcze pokazał zdjęcia tego simsonka... 2 koła za simsona do poprawek to sporo trochę.
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Simson

Post autor: RRC »

To faktycznie nie jest jakaś szczególna okazja.
Nie spodziewaj się, że ten remont jest na częściach oryginalnych, takie części to już tylko
"ze strychu" .
Nowy cylinder 80 - spodziewaj się tutaj rzemiosła nawet z dalekiego wschodu..
Polski Almot robił jakieś cylindry dla niemieckiej firmy MZA i te cylindry są chyba najlepsze z obecnie dostępnych.

Simson to bardzo wierna maszyna
Na zachętę mój obecny
Obrazek

PS
Dziś jeździłem takim samym z przebiegiem 112 tyś !!
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Złożę swoją propozycję ceny w niedziele ....

Jeśli kupie to wstawię fotki.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
klaudiusz
Posty: 183
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:27

RE: Simson

Post autor: klaudiusz »

wszystko piękne jak to się dobrze kręci.

dobrze jak jest nowy łańcuch napędowy zwróć na to też uwagę.

a nie stary naciągnięty. *no*

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maciej_76
Posty: 158
Rejestracja: 29 lip 2013, 21:23

RE: Simson

Post autor: Maciej_76 »

Polecam mojego Simsona SR2
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/22203176

Helga gratis .... *yes*

Tak poważnie to nie mam (puki co) sentymentu do motorków. Myślałem o zakupie celem dojazdu do pracy. Do przyszłego sezonu pewnie dał bym go radę zrobić na 99% swoich oczekiwań.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: Simson

Post autor: z_daro »

Ja mam simsona z pojemnością 80ccm. Cylinder almot bo zdaje mi się, że nie ma innych dostępnych o takiej pojemności. Wstaw fotki to popatrzymy co to za okaz bo może być tak, że będzie miał kilka defektów jak to i z moim było :p W moim simsonku praktycznie wszystko trzeba było zmieniać bo silnik był wyjechany a żeby to moto dobrze jeździło i długo służyło to tak:
-do cylindra musi być wał od 70ccm bo jest innaczej wyważony pod cięższy tlok
-gaźnik najlepiej amal 19 (ja taki mam) Dysza do tego 0,75 (oryginalnie była 0,80 ale była ciut za duża) Polecam też ten gaźnik bo jest prosty w obsłudze, nie ustawia się żadnych poziomów paliwa jak to było przy oryginalnym a do tego pływak jest plastikowy, czyli nie ma stresów że się przedziurawi od starości czy coś.
-tłumik oryginalny przy takiej pojemności troche zamula silnik, ja do swojego kupiłem tłumik fi32, kolanko ma większą średnice a do tego jest troszke wyżej strojony i ma fajny wygląd coś jak mz *comfort*
-docisk sprzęgła musi być 1,6 (oryginalny 1,5 się nie nadaje bo od mocy sprzęgło ślizga)
-kosz sprzęgła musi być od 70ccm bo bedą za krótkie przełożenia, ja u siebie mam zębatke na wałku zdawczym 15z ale myśle nad 16z bo teraz vmax oscyluje się w granicach 87km/h ale za to ma niezłe szarpnięcie.
-swożeń tłoka i łożysko igiełkowe koniecznie dopasuj od skutera jakiegoś, u mnie była taka sytuacja że jeszcze na dotarciu łożysko sie rozleciało i o mało co nie narobiłbym niezłego spustoszenia w silniku. U mnie z tego co pamiętam jest swożeń marki polini, bardzo solidny a nie to co rzemieślicze błoto zaraz czuć na palcu rowki po igiełkach z łożyska. Łożysko igiełkowe firmy top racing szersze niż oryginalne przez co nie trzeba było zakładać tych podkładek blaszanych.
Podsumowując jak simsonek będzie miał co najmniej taką konfiguracje to będzie dobrze jeździł, moim jeżdże już 5 lat i nic mu się nie dzieje.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Silnik jest zrobiony, wiem kro robił, części użył z górnej półki.

Jakich dokładnie nie wiem, wał jest wzmacniany Ify.
Natomiast takich szczegółów jak Ty podałeś nie znam. Szczerze mówiąc nie miał bym tego jak zweryfikować bo się nie znam na tym sprzęcie.

Do roboty są "okolice" poza malowaniem wiele detali które może nie są istotne, ale mnie by drażniły.



*****

No i kupiłem sobie zabawkę:

Silnik 70 ccm, wał wzmacniany, wszystko sprawne.
Instalacja niestety 6V *no*
Wiele detali do wymiany: błotniki, tulejki amortyzatorów, lampa tylna, stopki ....
Rama do drobnych poprawek lakierniczych.
Boczki i zbiornik do malowania.
No i pewnie masa innej pracy ....

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3600860306

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8797253490

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 0428766642
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Simson

Post autor: Mariuszczs »

Puki się nie przeprowadziłem na wieś nie mogłem dojść jak się niby wzmacnia pompy przeróżne i np wspomniany wał że już w sklepie mi mówią wzmocniony. Potem zrozumiałem ze nic nie jest wzmacniane tylko co najwyżej zrobione teoretycznie jako wytrzymalsze a w praktyce bywało różnie. Wał Simsona nie potrzebuje wzmacniania ani też żeby go robić wytrzymalszym . Chwyt marketingowy .

Zdjęcia sprzętu na razie mi się nie otwierają .
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Simson

Post autor: bossmann »

simson to sprzęt który jest niezawodny.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Zanim zacznę pisać dalej i prosić o porady oświadczam że nie znam się na jednośladach.

Nie dało rady musiałem troszkę rozgrzebać *flower* kapał olej od strony łańcucha.

Tak na szybko litania tego co uważam że trzeba wymienić / dokupić:

1. Tulejki amortyzatorów tylnych.
2. Gumy osłonowe amortyzatorów przód (harmonijki).
3. Podnóżki kierowcy (są partacko pospawane).
4. Stopka "V".
5. Stopka boczna (brak).
6. Błotnik przód.
7. Błotnik tył (oba są paskudnie pomalowane, a tylny dodatkowo spawany).
8. Klosz tylnej lampy.
9. Mocowanie kierunkowskazów przód.
10. Mocowanie kierunkowskazów tył
11. Kierownica (chrom zlazł, chciałbym kierunki i kierownicę zrobić czarne więc może pomaluje stare.)
12. Lusterka L/P (jest tylko lewe, ale paskudne).
13. Osłona zegara (wiszą kable).
14. Obrotomierz (nie ma, a nie wiem czy 6 V da radę podłączyć).
15. Starter (jest od skutera bardzo niewygodny).
16. Dźwignia zmiany biegów (jest, ale pospawana i zlazł chrom).
17. Napinacz tylnego koła (jeden zerwany).
18. Linka ręcznego (za długa i uszkodzona otulina).
19. Prawa połówka silnika pęknięta.
20. Zębatka 15 (widać że jest przeciążona i może się przekręcić), kupić taką samą czy inną ?
21. Podkładka zab.
22. Nakrętka.
23. Napęd licznika (plastik na w/w nakrętkę).
24. Blacha siedzenia (pospawana).
25. Nakrętka wydechu nierdzewka (bo jest zardzewiała).
26. Zestaw narzędzi.

Jakie fotki zrobić ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Simson

Post autor: RRC »

Kilka spostrzeżeń
5. Stopka boczna (brak).
Nie w każdej wersji simsona była ( w latach 80tych miały ją comforty, a od 89 były w wersjach enduro regularnie dawane) Nie były przykręcane na ośce tylnego koła tylko były przyspawane pod stopką - lewy podnóżek kierowcy)
Obrazek

14. Obrotomierz (nie ma, a nie wiem czy 6 V da radę podłączyć)
obrotomierz jest mechaniczny ( jakieś nieliczne wersje S53 miały elektroniczny)
Obrazek
Podobnie z licznikiem, tylko sporadyczne przypadki gdzie napęd licznika szedł z przedniego koła.

18. Linka ręcznego (za długa i uszkodzona otulina).
Zwróć uwagę na wysokość kierownicy, niska czy enduro i wtedy kupuj linki, różnią się właśnie długością.

19. Prawa połówka silnika pęknięta.
Karter ? czy prawa pokrywa od magneta i łańcucha.

Jakie fotki zrobić ?
Takie ,żeby dało się otworzyć :)
Te linki, które wstawiłeś ja np nie mogę otworzyć :o a bardzo mnie ciekawi Twój simson

Jeszcze jedno
Kiedyś ciągle miałem problemy z uszczelnieniem łączenia kolanko - cylinder, to co jest w sklepach jest do d.. Ktoś dał mi kawałeczek kręgielitu, stosowanego na uszczelki , tego raczej się już nie kupi bo z azbestem ( ew. jakieś strychowe zapasy). Wyciąłem krążek pod wymiar i problem się skończył, po kolanku nic się nie leje. Wprawdzie jest to uszczelnienie jednorazowe po odkręceniu kuszy się , ale już ze trzy lata odkręcać nie musiałem.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Zdjęcia już działają.

Chcę kupić taki właśnie podnóżek z boczną stopką.

Pęknięta pokrywa, karter szału nie ma, ale ujdzie (nie ma widocznych pęknięć).

Żeby założyć obrotomierz mechaniczny muszę zmienić lewą pokrywę.

Mam zapas tego towaru *yes*



PS. Ostatecznie wyszedł mnie 1600 PLN.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Simson

Post autor: RRC »

Cena sensowna i materiał wyjściowy też OK.
Pomyśl nad skrzynią 4 ( chyba , że tylko lewa osłona silnika pokazuj 3)

Dostępne są skrzynie 5 , krótkie, długie.... ( pierwsze 4 biegi mają przełożenia jak normalna skrzynia 4, różnią się tylko piątym biegiem. Piątka ma do wyboru dwa różne przełożenia. Po za tym po prostu koła zębate są węższe.
Zaporą może być cena takiej skrzyni.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Nie to jest 3.
Silnik był robiony, obym się nie zawiódł bo osoba która mnie o tym zapewniała (nie sprzedawca), jest godna zaufania.
Myślę pojeżdżę troszkę na tym co jest, ale zanim to nastąpi to czeka mnie sporo pracy.
W przyszłości może zmienię i na 4.
Wydaje mi się że 3 ma takie samo ostatnie koło zębate jak 4. Zatem szybciej nie pojadę, a brak jednego biegu zekompensuje nieco większa moc 70ccm ?

Na chwilę obecną zrobiłem małe zestawienie i 1500 trzeba wydać żeby z grubsza odpowiadał moim wyobrażeniom.



*****

Pytanie o chromy ....

W wielu miejscach elementy chromowane są uszkodzone. Odrapana, spalone spawaniem lub zamalowane. Mam estetyczną wizję motoru który się nie świeci jak choinka. Wszystko ma być czarne (prawdopodobnie półmatowe) + ciemna zieleń baku i boczków, może też błotników (odcień L-66 / RAL 6009)

http://www.mvc-brenig.de/Fotos/Schiessl/BmwR.jpg

Wracając do meritum jak postąpić z chromami:
- zeszlifować,
- wypiaskować,
- zamalować (jak)

Nigdy nie malowałem na powierzchni uprzednio chromowanej. Proszę o rady.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

Dobra cena, sprzęt to trochę "klasyk" ale na dojazdy do pracy proponowałbym współczesne 125... sam takim jeźdżę i bardzo sobie chwalę. W chwili obecnej przygotowałem ramę do ucięcia bo to hańba żeby mechanik serią jeździł :D



Co do elementów chromowanych najlepsza metoda to wypiaskować i oddać do malowania piecowego, efekt jest naprawdę godny uwagi :D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Simson

Post autor: jacek0106 »

Ze wszystkich jednośladów najcieplej wspominam właśnie Simsona i ETZ. I wolałbym nawet takiego staruszka wyremontować, niż jeżdzić jakimś nowym tryplem rometem czy inną chińszczyzną. Owszem jakaś japońska 125 czterosuwowa, do tego zarejestrowana na motorower jest ciekawsza silnikowo, ale jakością wykonania Simson w tamtych czasach nie miał sobie równych nawet wśród Japońców których to jakość ciągle spada. Właśnie dostałem pismo od Hondy że mam dostarczyć motor do Wrocławia bo dalsze użytkowanie grozi pożarem rozrusznika. A motorek na wiosnę odebrany. Nikt mi oczywiście za jazdę i stracony czas nie zwróci. Restaurujcie Simsonki i Emzetki bo to perełki wsród jednośladów demoludów były.
ODPOWIEDZ