Silnik Wola 4DVSRga
Silnik Wola 4DVSRga
Panowie potrzebuję DTR do silnika Wola 4DVSRga zamontowanego do agregatu prądotwóczego.
Fajny silniczek V12 tylko płacze chłodziwem.
Fajny silniczek V12 tylko płacze chłodziwem.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Dokumentację znajdziesz w Lokomotywowniach PKP. Taki silnik był jak dobrze pamiętam w lokomotywie SM30
Holder B12 1957, Ursus C-325 1962
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Napisz kolego co cię dokładniej interesuje, mam trochę o tym silnikach może coś poradzimy.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
DTR
Instrukcja
Katalog Części
Trzeba wyjąć i ustawić wtryski, zdjąć głowicę (uszczelka do wymiany - oby tylko to), poskładać i wyregulować zapłon.
Instrukcja
Katalog Części
Trzeba wyjąć i ustawić wtryski, zdjąć głowicę (uszczelka do wymiany - oby tylko to), poskładać i wyregulować zapłon.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Tak na szybko http://padabum.com/x.php?id=39034
W instrukcja języku rosyjskim.
I katalog części po rosyjsku.
http://neva-diesel.com/blok_cilindrov_d-12
Ja polskiego katalogu nie posiadam. Mam tylko instrukcję obsługi 6 cylindrowej wersji.
Wtryski ustawia się na 210bar, kąt wtrysku 28 stopni przed GMP ponieważ masz tą mocniejszą wersję. W SM30 jest 24 stopnie i 300KM.
Jeżeli masz pompę wtryskową z podziałką, a pompa jest w miarę dobrym stanie, to nawet nie musisz mieć kapilary. Wystarczy ustawić wał korbowy na kąt (podziałka na kole zamachowym powinna być) a na pompie na 0 i tak ją sprzęgnąć z tuleją.
W ściąganie głowicy nigdy się nie bawiłem.
Wiem że jest ciężko z częściami do tych silników.
W instrukcja języku rosyjskim.
I katalog części po rosyjsku.
http://neva-diesel.com/blok_cilindrov_d-12
Ja polskiego katalogu nie posiadam. Mam tylko instrukcję obsługi 6 cylindrowej wersji.
Wtryski ustawia się na 210bar, kąt wtrysku 28 stopni przed GMP ponieważ masz tą mocniejszą wersję. W SM30 jest 24 stopnie i 300KM.
Jeżeli masz pompę wtryskową z podziałką, a pompa jest w miarę dobrym stanie, to nawet nie musisz mieć kapilary. Wystarczy ustawić wał korbowy na kąt (podziałka na kole zamachowym powinna być) a na pompie na 0 i tak ją sprzęgnąć z tuleją.
W ściąganie głowicy nigdy się nie bawiłem.
Wiem że jest ciężko z częściami do tych silników.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Do sześciocylindrowego mam papiery.
Dziękuję za pomoc, choć ja osobiście nie znam nawet cyrylicy.
Dziękuję za pomoc, choć ja osobiście nie znam nawet cyrylicy.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
To nie wiele pomogłem. Jak coś to mogę pomóc z tymi krzesełkami.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Obecny podmiot który jest kontynuatorem tradycji firmy Z.M. Wola Sp. z o.o. wydaje się być rzetelny.
Dostałem obietnicę że otrzymam DTR do w/w silnik.
Oczywiście za odpłatnością, ale to nie problem.
Mimo wszystko jeśli ktoś coś ma nadal proszę o pomoc.
Po remoncie silnika zrobię filmik z pracy.
Mam nadzieję że uda się uruchomić awaryjny system odpalania silnika ze sprężonego powietrza, CO2 lub N.
Dostałem obietnicę że otrzymam DTR do w/w silnik.
Oczywiście za odpłatnością, ale to nie problem.
Mimo wszystko jeśli ktoś coś ma nadal proszę o pomoc.
Po remoncie silnika zrobię filmik z pracy.
Mam nadzieję że uda się uruchomić awaryjny system odpalania silnika ze sprężonego powietrza, CO2 lub N.
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Pojawiły się w necie instrukcje i katalogi części do Woli DV po polsku.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=607
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=609
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=606
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=605
I jeszcze Wola H6
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=608
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=607
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=609
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=606
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=605
I jeszcze Wola H6
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... ent&id=608
Re: Silnik Wola 4DVSRga
Dzięki