prawko
prawko
witam. niedlugo bede mial praktyke na kat. t. i w zwiazku z tym mam do was kilka pytan
czy jezdzac po placu musze miec wlaczone swiatle?
czy jest jakas kolejnosc podlaczania i odlaczania przewodow?
ktorej strony bardziej trzymac sie cofajac po luku?(w OSK zetorem ciezko mi sie cofalo i zajmowalo mi to ok 6min. natomiast u siebie stara 30 ok 2min... czym to moze byc spowodowane?) i jakie macie jeszcze dla mnie porady i o czym nie moge zapomniec na egzaminie?:) pozdrawiam
czy jezdzac po placu musze miec wlaczone swiatle?
czy jest jakas kolejnosc podlaczania i odlaczania przewodow?
ktorej strony bardziej trzymac sie cofajac po luku?(w OSK zetorem ciezko mi sie cofalo i zajmowalo mi to ok 6min. natomiast u siebie stara 30 ok 2min... czym to moze byc spowodowane?) i jakie macie jeszcze dla mnie porady i o czym nie moge zapomniec na egzaminie?:) pozdrawiam
RE: prawko
Szybkość cofania to przyzwyczajenie do sprzętu, jego znajomość po prostu wyczucie. Skoro masz egzamin praktyczny to na naukach wcześniejszych powinieneś mieć opowiedziane wszystko o co pytasz
Światła na placu powinieneś mieć, lepiej włączyć, nie ukarze Cie za to. Prawidłowa nazwa 'łuku" to "ruch pasem ruchu to przodu i do tylu". Skoro pas ruchu to światła włączone
Oglądaj sie artystycznie, egzaminator nie widzi gdzie patrzą Twoje oczy tylko widzi ruchy głową.
Jak będzie krzyczał, podnosił głos, nerwowo coś robił to sie nie przejmuj o ile masz pewność że robisz wszystko na 100%. Będzie testował Twoje nerwy, odporność na stres jak siedzisz za kółkiem.
Powodzenia !
Światła na placu powinieneś mieć, lepiej włączyć, nie ukarze Cie za to. Prawidłowa nazwa 'łuku" to "ruch pasem ruchu to przodu i do tylu". Skoro pas ruchu to światła włączone
Oglądaj sie artystycznie, egzaminator nie widzi gdzie patrzą Twoje oczy tylko widzi ruchy głową.
Jak będzie krzyczał, podnosił głos, nerwowo coś robił to sie nie przejmuj o ile masz pewność że robisz wszystko na 100%. Będzie testował Twoje nerwy, odporność na stres jak siedzisz za kółkiem.
Powodzenia !
RE: prawko
Kolego mysle ze skoro jazda pasem ruchu do tyłu wychodzi ci w dwie minuty swoja 30 to na egzamin się nie martw będzie ok tylko bez nerwów bo one zawsze wpedzaja w kłopoty jedziesz tam by zrobić prawko robisz swoje i do domu powodzenia
RE: prawko
ok dzieki za odp. swoja 30 cofam po takim niby łuku ;d w ktorym miejscu skrecic kierownica zeby ta przyczepa ladnie poszla po luku? zetorem zawsze mnie sciaga albo do lewej krawedzi albo prawej,,, sam luk ogarniam tylko wyjscie z niego mi nie idzie ;< i kliny wystarczy wloczyc tylko pod 1 tylne kolo?
aha. i jak np wyjezdzam z parkingu (musze na nim zawrocic) i ten wyjazd jest bardzo szeroki(tak jak na CPN itp) i chce wjechac w prawą strone to sie trzymac przy wyjezdzie prawej strony czy lewej czy moze srodka?:d
aha. i jak np wyjezdzam z parkingu (musze na nim zawrocic) i ten wyjazd jest bardzo szeroki(tak jak na CPN itp) i chce wjechac w prawą strone to sie trzymac przy wyjezdzie prawej strony czy lewej czy moze srodka?:d
RE: prawko
Na 30 z przyczepką chyba wystarczy kat. B+E. Na ciężkie ciągniki C+E. Kategoria traktorowa to niezbyt uniwersalne uprawnienia, a więc szkoda na to pieniędzy.
RE: prawko
Nie ma podziału lekkie czy ciężkie ciągniki.jacek0106 napisał/a:
Na 30 z przyczepką chyba wystarczy kat. B+E. Na ciężkie ciągniki C+E. Kategoria traktorowa to niezbyt uniwersalne uprawnienia, a więc szkoda na to pieniędzy.
B+E=C+E=T w zakresie maszyn rolniczych, ograniczenie górne jest 40 albo 42 tony masy zestawu.
RE: prawko
Ale w przypadku braku specjalnych uprawnień, w tym przypadku T nie wiem czy nie obowiązuje jednak na kat.B ograniczenie do 3.5 tony.
RE: prawko
Ja zdawałem prawko na T rok temu, na placu miałem włączone światła, pierwsze podpinasz dyszel potem elektryke i już wywrotu nie trzeba, a i jak zapinasz tandema to nie zapomnij dźwignąć podpore dyszla, strony raczej trzymałem sie prawej jadąc tyłem po łuku. Ważna sprawa wsiadając i wysiadając z ciągnika bądź odwrócony do niego przodem*annoy*
RE: prawko
ok dzieki daro. Musze zaworic na parkingu ktory ma szeroki wjazd/ wyjazd (nie ma nigdzie napisane ze tedy sie wjezdza a tedy wyjezdza itp) i musze skrecic w prawo to trzymac sie tej lewej strony(chyba nie ) srodka czy kompletnie przy prawej krawędzi?
RE: prawko
Mając T można ciągnąć 2 przyczepy?
Mając B to można ciągnikiem z przyczepą lekką albo przyczepą gdzie calkowita masa zestawu nie przekroczy 3,5 tony.
przy wyjeździe trzymaj się środka/prawej, zależy jedynie od tego czy to droga dwukierunkowa i jak to wygląda.
Mając B to można ciągnikiem z przyczepą lekką albo przyczepą gdzie calkowita masa zestawu nie przekroczy 3,5 tony.
przy wyjeździe trzymaj się środka/prawej, zależy jedynie od tego czy to droga dwukierunkowa i jak to wygląda.
RE: prawko
Na samym B można jechać dowolnym ciągnikiem z przyczepą lekką do 750 kg.
RE: prawko
Marku powiedz mi jeszcze jak wyglada jak jadę ciągnikiemi ciągnę np. Kosiarke konną? plug który ma oś transportową? chodzi mi o maszyny rolnicze z osią.
RE: prawko
majac kat. b mozesz jezdzic ciapkiem z 1 przyczepa i obojetnie jakim urzadzeniem podwieszanym np plugiem (chyba xd) przegladajac strone pewnego wordu wyczytalem ze cos bede musial pokaac a tego akurat nie wiem jak sprawdzic w zetorze 5211
1.sprawdzic poziom plynu spryskiwaczy ( tzn. gdzie mniej wiecej znajduje sie ten zbiorniczek?)
2.sprawdzic dzialajie swiatel zew.
3.i jezeli przyczepa ma hamulec to w jaki sposob go zwolnic?
sory za takie glupie pytania ale za duzo z traktorami nie mialem do czynienia ;(
1.sprawdzic poziom plynu spryskiwaczy ( tzn. gdzie mniej wiecej znajduje sie ten zbiorniczek?)
2.sprawdzic dzialajie swiatel zew.
3.i jezeli przyczepa ma hamulec to w jaki sposob go zwolnic?
sory za takie glupie pytania ale za duzo z traktorami nie mialem do czynienia ;(
RE: prawko
Zdajesz przyczepą tandem czy klasycznie na obrotnicy? Co do kat praw jazdy to w przypadku T=B+E=C+E ale gdy mamy T i przyczepę przystosowaną do przewozu ludzi to możemy ich przewozić jak posiadamy T dwa lata.
RE: prawko
To jest chyba D35 na tandemie. To powiektos gdzie jest ten zbiorniczek?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: prawko
Zbiorniczek płynu spryskiwaczy znajduje się po lewej lub prawej stronie tablicy rozdzielczej.Zależy od roku produkcji ciągnika.
RE: prawko
Coś mi się wydaje że miałeś kijowego instruktora. Odpowiedzi na większość pytań które zadajesz, powinieneś uzyskać na kursie właśnie od niego.
Ogólnie przy cofaniu z przyczepą po łuku prawym tylnym kołem przyczepy powinieneś się trzymać możliwie blisko linii. W ten sposób masz mniejsze ryzyko wyjechania lewym przednim kołem ciągnika poza łuk. Robiąc prawko na c+e tak włąśnie robiłem i łuk zawsze wychodził. Tylko pamiętaj żeby nie kręcić zbyt nerwowo kierownicą i staraj się nie łamać zestawu za bardzo.
Przy sprawdzaniu świateł musisz po kolei wszystkie włączać i za każdym razem pofatygować się dookoła zestawu, sprawdzając czy wszystkie świecą, przy okazji mówiąc egzaminatorowi jakie światła sprawdzasz. Przy manewrach na placu KONIECZNIE zapal światła mijania (inaczej ma prawo Cię ulać) i zapnij pasy bezpieczeństwa o ile ciągnik na którym będziesz zdawał jest w nie wyposażony. Odnośnie odpinania/zapinania przyczepy na c+e najpierw opuszczało się podpory, później odłączało przewody elektryczne, następnie hamulcowe (były 2- żółty i czerwony, ale już nie pamiętam który się odłączało pierwszy, w każdym razie na egzaminie zwracali uwagę na kolejność) a zaczep odpinało się dopiero na końcu.
Ogólnie przy cofaniu z przyczepą po łuku prawym tylnym kołem przyczepy powinieneś się trzymać możliwie blisko linii. W ten sposób masz mniejsze ryzyko wyjechania lewym przednim kołem ciągnika poza łuk. Robiąc prawko na c+e tak włąśnie robiłem i łuk zawsze wychodził. Tylko pamiętaj żeby nie kręcić zbyt nerwowo kierownicą i staraj się nie łamać zestawu za bardzo.
Przy sprawdzaniu świateł musisz po kolei wszystkie włączać i za każdym razem pofatygować się dookoła zestawu, sprawdzając czy wszystkie świecą, przy okazji mówiąc egzaminatorowi jakie światła sprawdzasz. Przy manewrach na placu KONIECZNIE zapal światła mijania (inaczej ma prawo Cię ulać) i zapnij pasy bezpieczeństwa o ile ciągnik na którym będziesz zdawał jest w nie wyposażony. Odnośnie odpinania/zapinania przyczepy na c+e najpierw opuszczało się podpory, później odłączało przewody elektryczne, następnie hamulcowe (były 2- żółty i czerwony, ale już nie pamiętam który się odłączało pierwszy, w każdym razie na egzaminie zwracali uwagę na kolejność) a zaczep odpinało się dopiero na końcu.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: prawko
Przy odczepianiu idziesz od tyłu przyczepy do ciągnika czyli blokujesz tylne koło, rozstawiasz podpore odpinasz przewody i wyciągasz bolec. Przy zaczepianiu robisz w odwrotnej kolejności. Po zaczepieniu sprawdzasz wszystkie światła. Przy parkowaniu trzeba pamiętać że plac to jest droga jednokierunkowa więc nie możesz się ustawić pod prąd, trzeba mieć włączone światła i używać kierunkowskazu,a przyczepa swoim obrysem musi zmieścić się w wyznaczonej strefie. Na łuku musisz cofnąć w ciągu minuty. Na mieście stosujesz się do przepisów no i to chyba wszystko co najważniejsze.
PS. na początku egzaminu sprawdzasz dwa wylosowane elementy
PS. na początku egzaminu sprawdzasz dwa wylosowane elementy
RE: prawko
Szczególna uwaga do:
~8matex8matex8
Do prowadzenia C308 wystarczy kat B.
Jeżeli masz faktycznie 10 lat, to proszę zacznij szanować starszych i zajrzyj w odpowiednie dokumenty prawne, zacytuj ich treść dla potwierdzenia swoich tez.
~8matex8matex8
Do prowadzenia C308 wystarczy kat B.
Jeżeli masz faktycznie 10 lat, to proszę zacznij szanować starszych i zajrzyj w odpowiednie dokumenty prawne, zacytuj ich treść dla potwierdzenia swoich tez.