Ocynkowane rurki a płyn chłodniczy
Ocynkowane rurki a płyn chłodniczy
Witajcie, w moim największym zabytku obecnie walczę z powietrzem i wszech obecnymi przelewami wody, zaczynając od tej atmosferycznej przeciekającej do wnętrza pojazdu jak i te z układu chłodzenia/ogrzewania. Przecieki oleju już raczej opanowane. Do czego zmierzam, tych rurek układu chłodzenia jest dość dużo, i chciałbym zastosować przy wymianach ocynkowane rurki calowe, 1/2 cala itp w zależności od potrzeby. Tylko mam obawy czy ocynk nie będzie reagował z płynem chłodniczym w przyszłości (obecnie jest na wodzie), czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat lub ktoś przerabiał już podobny problem.
RE: Ocynkowane rurki a płyn chłodniczy
Trochę z innej beczki - mój szef w Kia Carniwal miał problem z cieknącym układem chłodzenia, w części biegnącej do tylnej nagrzewnicy i za poradą znajomego zastosował plastikowe rurki przeznaczone do centralnego ogrzewania. Wziął jakieś tanie, ale z warstwą ocieplenia. Jeździ już tak 2 lata, cały czas na płynie i nic się nie dzieje. Poprawiło się też ogrzewanie tyłu dzięki mniejszym stratom ciepła.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Ocynkowane rurki a płyn chłodniczy
Transporter t3 ma fabrycznie plastikowe rury biegnące wzdłuż auta do chłodnicy. Ocynkowane rurki do nagrzewnic nie mają problemów z płynem.