problem z lpg

Rozmowy nie na temat
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

problem z lpg

Post autor: Esiok »

elektrozawór lpg nie odcina gazu,ponieważ auto ciężko odpala tak jakby go gaz zalewal,natomiast jak odłącze kabelek od elektrozawóru na mase to pali normalnie na dotyk. :?:
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: problem z lpg

Post autor: SEBRIGHT »

Jeśli problem dotyczy najprostszej instalacji bez elektroniki przełącz samochód na gaz żeby silnik normalnie pracował i ściągnij kabelek od 'podejrzanego' elektrozaworu - jak samochód po chwili zgaśnie z braku paliwa winnego musisz szukać gdzie indziej. A jak będzie nadal pracował elektrozawór nie zamyka. Ew możesz też sprawdzić na zgaszonym silniku podpinając elektrozawór na krótko i jak sprawny powinieneś usłyszeć charakterystyczne pstryknięcie.
Tak ogólnie w kompletnej instalacji powinieneś mieć 2 lub 3 elektrozawory od gazu - pierwszy na wyjściu z butli lpg (przy wielozaworze), drugi z filterkiem przed reduktorem, trzeci przykręcony przy samym reduktorze lub jako element reduktora.
Przy kilku starych instalacjach z lat 90-tych spotkałem się że trzeciego elektrozaworu przy parowniku nie było.
Prawidłowo wszystkie 3 powinny się otwierać równocześnie przy przełączaniu na gaz.
Przy próbie załączenia lpg na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku instalacja nie powinna otworzyć elektrozaworów - czujnik iskry czy jak to się tam fachowo nazywa ;p
Koszt elektrozaworu z filterkiem ok 80-100zł, natomiast sam element elektryczny (ta 'baryłka' z 2 pinami) ok 40-50zł z tym że nie w każdym motoryzacyjnym mają, u gaziorza lub na złomie używany ok 10-20zł. I weź stary na wzór bo nawet u tego samego producenta z różnych roczników mogą się różnić średnicą otworu wewnętrznego ;)

Warto też sprawdzić układ zapłonowy bo gaz potrzebuje mocnej iskry do prawidłowego zapłonu. Miałem nawet przypadek w Dużym Fiacie że na benzynie ładnie chodził, a na gazie na 3 gary - winne były zużyte świece zapłonowe :mrgreen:
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: problem z lpg

Post autor: Esiok »

wczoraj byłem u gaziarza no i wymienił elektrozawór,ja dziś wymieniłem kable zapłonowe i świece,ale to nic nie daje,raz zapali a raz trzeba kręcić chwile :?:
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: problem z lpg

Post autor: widelec77 »

Mialem taka sytuacje 2 razy i 2 razy padl reduktor :)
Jak za pierwszym razem padl to gazownik zmierzyl cisnienie gazu i powiedzial od razu za wysokie reduktor do wymiany.
Instalacja byla taka:
Elektronika: stag 300
Wtryskiwacze: hana zielone
Reduktor: kme gold
Pojemność: 2800
Moc: 193

Dobry fachowiec odrazu powinien usunac usterke,a nie wymieniac co popadnie.
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: problem z lpg

Post autor: Esiok »

no to on dlatego wymienił bo tamten był padnięty,ale mi chodzi głównie o to palenie :?:
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: problem z lpg

Post autor: widelec77 »

Ja jak mialem to auto na gaz to korzystalem z tego forum:
https://lpg-forum.pl
Tam jest kilku gazownikow co zeby zjedli na instalacjach to moze oni cos poradza.
ODPOWIEDZ