Ursus C-328
- wujekcinek
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52
RE: Ursus C-328
jak jest z zegarami w 325 nie mam pojęcia, ja mam w desce dwie okrągłe dziury z zegarami od 330 więc cały czas miałem przekonanie że muszę znaleźć po prostu białe od 328. Jeżeli byłyby wskaźniki takie jak w syrenie, to to są równocześnie takie jak w warszawie i w żuku (aż do końca do 1998), czyli rozbieralna obudowa a w środku 2 lub 4 wskaźniki przykręcone do obudowy na 2 nakrętki. z tego co tu czytam wynikałoby że trzeba w obudowie syrenoskiej podmienić wskaźnik od ładowania (modele 100-103) lub paliwa (103-105) na ciśnienia oleju. Czy między wskaźnikami 325 miał kontrolkę od kierunków w kształcie 2 strzałek (trójkątów)? bo jak tak to musi być to obudowa od modelu od 100 do wczesne 104.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-328
Kolego pierwsze C 25 nie posiadały kierunkowskazów a strzałka służyła do czegoś innego. Potem wprowadzono użycie kierunkowskazów i strzałki.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-328
Jeszcze jedno do tych wcześniejszych informacji: C 325 miały dwa rodzaje wskazników. takie o których piszemy i takie jak C 28. Dostałem niedawno książkę w swoje ręce na chwilke i sprawdziłem. Jak nie dostane do swojego tych prostokątnych to założę okrągłe i też nic się nie stanie.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Ursus C-328
Na allegro jest Ursus C-328 za 14.000 zł. Uważam, że to za wysoka cena. Ale poza tym wygląda bardzo dobrze. Ma nawet napis na masce (ale chyba nie na swoim miejscu). Najbardziej w oczy biją obciążniki od C-330. Ale może ktoś będzie zainteresowany.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
Dokręcaj zgodnie z tym schematem systematycznie nie do oporu tylko małymi kroczkami najlepiej kluczem dynamometrycznym do momentu 220 - 240Nm
7
2 5
1
@ @
4 3
6
Zagrzać silnik do temp 50C wrzącą wodą wlewając ją do chłodnicy i spuszczając nadmiar wody przez blok silnika.
Dokręcić powyższe śruby do żądanego momentu
Dla śWIęTEGO SPOKOJU
założyć pozostałe elementy silnika i dokręcić wyregulować zawory założyć pokrywę wraz z uszczelką nad zaworami i dokręcić i odpalić doprowadzić silnik do temp 80C i wyłączyć silnik zdjąć wszystko do powyższych śrub i dokręcić do żądanego momentu
bo może ale nie musi wydmuchać uszczelką pod głowicą gdy temp silnika osiągnie powyżej 85C
Sprawdzenie zaworów :
- ssących:
od strony filtra powietrza wpuść 2 cm3 nafty na zawór jak po 2 min będą przecieki to musisz dotrzeć zawory lub wymienić i dotrzeć w zależności od ich stanu.
- wydechowe (mniejsze)
od strony kolektora (przez rurkę) wpuść 2 cm3 nafty na zawór jak po 2 min będą przecieki to musisz dotrzeć zawory lub wymienić i dotrzeć w zależności od ich stanu.
B) kolektor łączy się z rurą wydechową B)
Jeżeli gniazda zaworowe są znacznie obłe na powierzchni styku z zaworem konieczna będzie wymiana gniazd zaworowych
w przypadku c-330 i najprawdopodobniej c-328 z uwagi na ten sam typ tłoka - wysokość wystawania zaworu ssącego i wydechowego nad płaszczyznę głowicy powinna ona wynosić 1,9 - 2,2 mm.
W przypadku zużycia zaworu i gniazda zaworowego, gdy wysokość wystawania zaworu wynosi 1mm - należy wymienić zawór i zamontować gniazdo wymienne naprawcze - w wyspecjalizowanym warsztacie naprawczym bo to dokonuje się następująco :
Oziębić gniazda naprawcze i prowadnice zaworów do temp -70 C
Wcisnąć w wcześniej przygotowane otwory prasą warsztatową
Frezować gniazda naprawcze
Wcisnąć prowadnice zaworów
Docierać zawory w gniazdach
Sprawdzić szczelność
Myślałem że mi te schemat dobrze wyjdzie ale wygląda jak wygląda spróbuje ręcznie:
1 między tłokami od kolektora
2 do zbiornika paliwa i kolektora
3 do filtra powietrza i chłodnicy
4 do filtra powietrza i zbiornika paliwa
5 od chłodnicy i kolektora
6 najkrótsza śruba pod filtrem powietrza
7 najbliżej kolektora
musisz kilkakrotnie powoli dokręcać 1-7 i 1-7 z większą siłą
sprawdź wtryski ja miałem ostatnio z nimi problem
7
2 5
1
@ @
4 3
6
Zagrzać silnik do temp 50C wrzącą wodą wlewając ją do chłodnicy i spuszczając nadmiar wody przez blok silnika.
Dokręcić powyższe śruby do żądanego momentu
Dla śWIęTEGO SPOKOJU
założyć pozostałe elementy silnika i dokręcić wyregulować zawory założyć pokrywę wraz z uszczelką nad zaworami i dokręcić i odpalić doprowadzić silnik do temp 80C i wyłączyć silnik zdjąć wszystko do powyższych śrub i dokręcić do żądanego momentu
bo może ale nie musi wydmuchać uszczelką pod głowicą gdy temp silnika osiągnie powyżej 85C
Sprawdzenie zaworów :
- ssących:
od strony filtra powietrza wpuść 2 cm3 nafty na zawór jak po 2 min będą przecieki to musisz dotrzeć zawory lub wymienić i dotrzeć w zależności od ich stanu.
- wydechowe (mniejsze)
od strony kolektora (przez rurkę) wpuść 2 cm3 nafty na zawór jak po 2 min będą przecieki to musisz dotrzeć zawory lub wymienić i dotrzeć w zależności od ich stanu.
B) kolektor łączy się z rurą wydechową B)
Jeżeli gniazda zaworowe są znacznie obłe na powierzchni styku z zaworem konieczna będzie wymiana gniazd zaworowych
w przypadku c-330 i najprawdopodobniej c-328 z uwagi na ten sam typ tłoka - wysokość wystawania zaworu ssącego i wydechowego nad płaszczyznę głowicy powinna ona wynosić 1,9 - 2,2 mm.
W przypadku zużycia zaworu i gniazda zaworowego, gdy wysokość wystawania zaworu wynosi 1mm - należy wymienić zawór i zamontować gniazdo wymienne naprawcze - w wyspecjalizowanym warsztacie naprawczym bo to dokonuje się następująco :
Oziębić gniazda naprawcze i prowadnice zaworów do temp -70 C
Wcisnąć w wcześniej przygotowane otwory prasą warsztatową
Frezować gniazda naprawcze
Wcisnąć prowadnice zaworów
Docierać zawory w gniazdach
Sprawdzić szczelność
Myślałem że mi te schemat dobrze wyjdzie ale wygląda jak wygląda spróbuje ręcznie:
1 między tłokami od kolektora
2 do zbiornika paliwa i kolektora
3 do filtra powietrza i chłodnicy
4 do filtra powietrza i zbiornika paliwa
5 od chłodnicy i kolektora
6 najkrótsza śruba pod filtrem powietrza
7 najbliżej kolektora
musisz kilkakrotnie powoli dokręcać 1-7 i 1-7 z większą siłą
sprawdź wtryski ja miałem ostatnio z nimi problem
RE: Ursus C-328
Nie wiem czego dotycza te 3 ostatnie posty ale jeżeli C 325 lub 328 to dokręcenie srub głowicy zimnego silnika 24 Nm doprowadzi tylko do zerwania szpilek lub gwintów. Jeżeli głowica z jakichkolliek powodów jest sciągnięta to najlepiej jest wypiąc zawory i i ch dotrzeć. Próby szcelności to absurd. Docieranie 4 zaworów to góra 2 godziny nawet w przypadku szlifowania gniazd, a efekt naprawy zapewniony.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
Dotyczy to c-330 i częściowo c-328 polecam lekturę Instrukcja Napraw wydana przez URSUS ISBN 83-908735-5-9
Co do szczelności zaworów to jest podana przeze mnie ta metoda jest ona stara jak świat i skuteczna co do 24Nm to niewystarczająca siła docisku i wątpie żeby zerwała gwint lub szpilkę. A jak chciałeś docierać zawory zapięte i bez odpowiedniego narzędzia. przy okazji ja dokręcam te śruby przy c-325
momentem 210 Nm i to gwarantuje mi gez awaryjną pracę ciągnika (wydmuchanie uszczelki), w c-330 i c-328 masz ten sama średnice tłoka i ciśnienie które w wywierane jest na głowicę jest podobne a jak wiecie przypada na cm2 powieszchni jaką obejmuje czyli mnoży się przez powierzchnię ( jak masz 20KG na cm2 - to na 10 cm2 masz 200KG).
Polecam dokręcanie momentem 220Nm gdyż nie odciśnie wam się miedziana uszczelka na głowicy (240 Nm jest to górna granica w C-330-35 w tych seriach ciągników)
Co do szczelności zaworów to jest podana przeze mnie ta metoda jest ona stara jak świat i skuteczna co do 24Nm to niewystarczająca siła docisku i wątpie żeby zerwała gwint lub szpilkę. A jak chciałeś docierać zawory zapięte i bez odpowiedniego narzędzia. przy okazji ja dokręcam te śruby przy c-325
momentem 210 Nm i to gwarantuje mi gez awaryjną pracę ciągnika (wydmuchanie uszczelki), w c-330 i c-328 masz ten sama średnice tłoka i ciśnienie które w wywierane jest na głowicę jest podobne a jak wiecie przypada na cm2 powieszchni jaką obejmuje czyli mnoży się przez powierzchnię ( jak masz 20KG na cm2 - to na 10 cm2 masz 200KG).
Polecam dokręcanie momentem 220Nm gdyż nie odciśnie wam się miedziana uszczelka na głowicy (240 Nm jest to górna granica w C-330-35 w tych seriach ciągników)
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-328
Jeśli moę cos poradzić komuś to proszę nie podawajcie porad specjalistycznych tego typu jak np powyzej. Takie sprawy to naprawdę trzeba robić przy udziale specjalistów. ja naprawde robiłem rózne maszyny ale nie wstydzę się poprosic tych, którzy sie na tym znają i niech oni zarobia kilka złotych a ja mam spokojną głowę. Po takich naprawacch to przypuszczam, że drugi raz do tego sprzętu nie zajrzycie używajac go sporadycznie. Ale to tylko moja proźba. To zabardzo precyzyje sprawy.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
Poszukuje panefki do ursus c-328
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-328
Stefan a czy do C 28 nie pasują od C 330?
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
ursus c 328 ma inne korbowodyi inne rozmiary na wale, 30-stka ma panefki cienkoscienne a c-28 grubościenne i oczywiście inny blok
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-328
No to faktycznie jest problem. Myślałem, że są podobne i możnaby użyć zamiennie. Jesli chodzi o panewki to nie siedzę w temacie i naprawdę nie wiem gdzie to kupic. U siebie dorabiałem wkładki(do K25).
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
jacku f 22 podaj mi swoje namiary to pogadamy o tych panewkach
- Mariusz6132
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lut 2007, 20:35
RE: Ursus C-328
Słuchaj panewki do 28 dostaniesz prawie w każdym sklepie z częściami
wiem bo niedawno także je zamawiałem. Są droższe od panewek do 30
bo posiadają grubsze ścianki.
wiem bo niedawno także je zamawiałem. Są droższe od panewek do 30
bo posiadają grubsze ścianki.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
Dzięki za namiary na allegro:D
RE: Ursus C-328
Tak,tak c325 miał dwa zegary podobne jak u syrenki cisnienie oleju i temp. wody w srodku mała kontrolka do ładowania baterii.
natomiast kontrolka kierunkowskazów świeciła sie na wyłączniku kierunków umiejscowionym na desce rozdz. wiadomosc pewna, tak jest w moim capku (nie ciapku) rocznik 1961 typ C-325A
nie wiem jak inni mają jeszcze obrotomierz przeciez c325 nie miał wyjscia ze skrzyni biegów na linkę obrotomierza!
natomiast kontrolka kierunkowskazów świeciła sie na wyłączniku kierunków umiejscowionym na desce rozdz. wiadomosc pewna, tak jest w moim capku (nie ciapku) rocznik 1961 typ C-325A
nie wiem jak inni mają jeszcze obrotomierz przeciez c325 nie miał wyjscia ze skrzyni biegów na linkę obrotomierza!
RE: Ursus C-328
apropos panewek
kupisz je wskładnicy maszyn w TYCZYNIE k. Rzeszowa( danwy POM )na kazdy szlif cena ok.220zł.kpl
nr telefonu nie pamietam znajdziesz jak bę dziesz bardzo chciał
kupisz je wskładnicy maszyn w TYCZYNIE k. Rzeszowa( danwy POM )na kazdy szlif cena ok.220zł.kpl
nr telefonu nie pamietam znajdziesz jak bę dziesz bardzo chciał
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
Mam ursusa c-328, Jak ktoś ma skany instrukcji to niech pisze, albo w temacie , albo pw.
RE: Ursus C-328
Posiadam instrukcje i katalog części z 1965 .B)
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-328
A mógłbyś ją zeskanować, wiem, że to zajmie trochę czasu.