Wzbogadzacz dawki
Wzbogadzacz dawki
Witam ostatnio dowiedziałem się że w Ursusach C-330 DO pompy były instalowane wzbogadzacze dawki moje pytanie : czy w c-328 c-325 też były instalowane urządzenia do rozruchu oraz do którego roku były instalowane w C-330 oraz dlaczego zaniechano produkcji takich pomp z wzbogadzaczem dawki spotkałem się kiedyś z czymś takim w zetorze 6748 gościu powiedział że te zetory palą bardzo mało z takimi pompami a już inne serie bez tego urządzenia to sporo więcej palą . Mówił mi że rano jak jest zimny silnik to wyciągnie ten cypelek a później jak jest ciepły to wciśnie z powrotem i wszystko jest ok
RE: Wzbogadzacz dawki
Z tego co ja wiem to wzbogacacz dawki sie zakłada do pomp w silnikach z turbo.A w C-330 tez bylo to zakladane jakis czas,ale wątpie aby to mozna bylo gdzies dokupic.Jedynie w zakladach co naprawiaja pompy moze by dostal.
RE: Wzbogadzacz dawki
1,9d wolnossacy z volswagena nawet ma to jest przyspieszacz zapłonu inaczej?
RE: Wzbogadzacz dawki
Wzbogacacz, a przyspieszcz to dwa różne urzadzenia.
Wzbogacacze mają za zadanie zwiększenie dawki paliwa, a przyspieszacz, jak sama nazwa wskazuje przyspiesza moment wtrysku (zapłnu). Dawniej wzbogacacze były w pompach włączane ręcznie podczas rozruchu silnika, a samoczynnie się wyłączały po uruchomieniu. W pózniejszych wersjach pomp wtryskowych, podczas rozruchu automatycznie jest zwiększona dawka, a po uruchomieniu listwa zębata jest blokowana do normalnej dawki. Czyli pompa po zatrzymaniu silnika jest automatycznie ustawiana na rozruch.
Natomiast przyspieszacz ma za zadanie zmianę kąta wtrysku (wyprzedzenie) o kilka lub kilkanascie stopni. To dotyczy przeważnie silników wysokoobrotowych. Silnik jest wtedy bardziej dynamiczny. W ciagnikach raczej się tego nie stosuje chyba, że w nowoczesnych maszynach.
A to, że ktoś Ci mówił, że ze wzbogacaczem mniej pali to nieprawda. Urądzenie to działa tylko w czasie rozruchu i wystarczy, że silnik osiągnie minimalne obroty, to się wyłącza.
Ursusy c-325 i c-328 były wyposażone w pompy ze wzbogacaczem ręcznie załączanym.
Wzbogacacze mają za zadanie zwiększenie dawki paliwa, a przyspieszacz, jak sama nazwa wskazuje przyspiesza moment wtrysku (zapłnu). Dawniej wzbogacacze były w pompach włączane ręcznie podczas rozruchu silnika, a samoczynnie się wyłączały po uruchomieniu. W pózniejszych wersjach pomp wtryskowych, podczas rozruchu automatycznie jest zwiększona dawka, a po uruchomieniu listwa zębata jest blokowana do normalnej dawki. Czyli pompa po zatrzymaniu silnika jest automatycznie ustawiana na rozruch.
Natomiast przyspieszacz ma za zadanie zmianę kąta wtrysku (wyprzedzenie) o kilka lub kilkanascie stopni. To dotyczy przeważnie silników wysokoobrotowych. Silnik jest wtedy bardziej dynamiczny. W ciagnikach raczej się tego nie stosuje chyba, że w nowoczesnych maszynach.
A to, że ktoś Ci mówił, że ze wzbogacaczem mniej pali to nieprawda. Urądzenie to działa tylko w czasie rozruchu i wystarczy, że silnik osiągnie minimalne obroty, to się wyłącza.
Ursusy c-325 i c-328 były wyposażone w pompy ze wzbogacaczem ręcznie załączanym.
RE: Wzbogadzacz dawki
dzieki teraz już bede widział
RE: Wzbogadzacz dawki
To wynika że w wersjach z lat 80 pompy w C-330 miały wzbogaadzacz automatyczny czy się myle?