Wzbogadzacz dawki

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
ZIDAN
Posty: 229
Rejestracja: 21 wrz 2008, 20:08

Wzbogadzacz dawki

Post autor: ZIDAN »

Witam ostatnio dowiedziałem się że w Ursusach C-330 DO pompy były instalowane wzbogadzacze dawki moje pytanie : czy w c-328 c-325 też były instalowane urządzenia do rozruchu oraz do którego roku były instalowane w C-330 oraz dlaczego zaniechano produkcji takich pomp z wzbogadzaczem dawki spotkałem się kiedyś z czymś takim w zetorze 6748 gościu powiedział że te zetory palą bardzo mało z takimi pompami a już inne serie bez tego urządzenia to sporo więcej palą . Mówił mi że rano jak jest zimny silnik to wyciągnie ten cypelek a później jak jest ciepły to wciśnie z powrotem i wszystko jest ok
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Wzbogadzacz dawki

Post autor: darius »

Z tego co ja wiem to wzbogacacz dawki sie zakłada do pomp w silnikach z turbo.A w C-330 tez bylo to zakladane jakis czas,ale wątpie aby to mozna bylo gdzies dokupic.Jedynie w zakladach co naprawiaja pompy moze by dostal.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Wzbogadzacz dawki

Post autor: baro »

1,9d wolnossacy z volswagena nawet ma to jest przyspieszacz zapłonu inaczej?
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Wzbogadzacz dawki

Post autor: papiszon »

Wzbogacacz, a przyspieszcz to dwa różne urzadzenia.
Wzbogacacze mają za zadanie zwiększenie dawki paliwa, a przyspieszacz, jak sama nazwa wskazuje przyspiesza moment wtrysku (zapłnu). Dawniej wzbogacacze były w pompach włączane ręcznie podczas rozruchu silnika, a samoczynnie się wyłączały po uruchomieniu. W pózniejszych wersjach pomp wtryskowych, podczas rozruchu automatycznie jest zwiększona dawka, a po uruchomieniu listwa zębata jest blokowana do normalnej dawki. Czyli pompa po zatrzymaniu silnika jest automatycznie ustawiana na rozruch.
Natomiast przyspieszacz ma za zadanie zmianę kąta wtrysku (wyprzedzenie) o kilka lub kilkanascie stopni. To dotyczy przeważnie silników wysokoobrotowych. Silnik jest wtedy bardziej dynamiczny. W ciagnikach raczej się tego nie stosuje chyba, że w nowoczesnych maszynach.
A to, że ktoś Ci mówił, że ze wzbogacaczem mniej pali to nieprawda. Urądzenie to działa tylko w czasie rozruchu i wystarczy, że silnik osiągnie minimalne obroty, to się wyłącza.
Ursusy c-325 i c-328 były wyposażone w pompy ze wzbogacaczem ręcznie załączanym.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Wzbogadzacz dawki

Post autor: baro »

dzieki teraz już bede widział
Awatar użytkownika
ZIDAN
Posty: 229
Rejestracja: 21 wrz 2008, 20:08

RE: Wzbogadzacz dawki

Post autor: ZIDAN »

To wynika że w wersjach z lat 80 pompy w C-330 miały wzbogaadzacz automatyczny czy się myle?
ODPOWIEDZ