Ursus C-330 3P
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 sie 2009, 11:05
RE: Ursus C-330 3P
U mnie w miejscowości miał jeden gość własnie 330-3p a raczej c 325 3-p i powiem ze ładnie to sobie dawało rady , szkoda ze go sprzedał bym podpatrzył jak to było zmontowane ale miał go kilka lat i gadał ze nie było z nim problemu z ciekawości podpytam go jak było to połączone z kołem zamachowym od c 325
RE: Ursus C-330 3P
Witam. Trochę odgrzeję kotleta ale już nie wiem gdzie mam uderzyć. Zatarłem silnik w trzydziestce. Normalnie bym go remontował, ale blok śmietnik bo pęknięty w dwóch miejscach i skorodowany na przylgni z oringami tulei, więc wpadłem na pomysł wsadzenia silnika perkinsa. Znalazłem na portalu silnik z tarpana i co dalej? Trzydziestka jest z 67 roku, czemu nie C-328? Sugeruję się tym, że po prostu na rozdzielaczu widnieje taki rok i oznaczenie C-330. Gdzieś tam czytałem, że do starego typu skrzyni to zamach i sprzęgło z MF, do nowego typu z 3P i to wystarczy. Jeszcze gdzieś indziej czytałem, że trzeba jakieś tulejki pod łożysko oporowe, dospawywać frezy do tarcz, przenitowywać... Sam już nie wiem co z czym. Może ktoś coś wie lepiej?
RE: Ursus C-330 3P
To jest tak, że do tarczy sprzęgłowej jezdnej trzeba dospawać 1 cm freza, bo tyle brakuje by mogła złapać do wałka sprzęgłowego. Tuleję co jest nabite łożysko sprzęgłowe trzeba wydłużyć o 1 cm.W kole zamachowym trzeba dotoczyć tulejkę, która powinna wystawać ponad koło zamachowe 1 cm, a w nią wbić łożysko wałka sprzęgłowego. Inaczej wałek sprzęgłowy nie sięgnie łożyska.
Faktycznie koło zamachowe od mf jest na wygląd jakby stożkowe, bo z 3peka jest no takie normalne. Ale nie sadze by była jakaś różnica takie a takie.Flanszę miedzy skrzynię a blok silnika znajdziesz na olx.
Faktycznie koło zamachowe od mf jest na wygląd jakby stożkowe, bo z 3peka jest no takie normalne. Ale nie sadze by była jakaś różnica takie a takie.Flanszę miedzy skrzynię a blok silnika znajdziesz na olx.
RE: Ursus C-330 3P
No to już trochę mi się rozjaśnił pogląd sytuacji. Jeszcze jakbym wiedział jakie koło zamachowe na 100 % i byłoby fajnie
Jeszcze ktoś mi doradził, by kupić wieniec od 3P, koło od 330 stoczyć pod ten wieniec i otwory wywiercić pod wał Perkinsa. W sumie opcja najtańsza ale nie wiem czy tak da radę.
Jeszcze jedno! Jak wygląda sytuacja w przypadku remontu silnika od tarpana? Wszystko pasi od 360 3p?
Jeszcze ktoś mi doradził, by kupić wieniec od 3P, koło od 330 stoczyć pod ten wieniec i otwory wywiercić pod wał Perkinsa. W sumie opcja najtańsza ale nie wiem czy tak da radę.
Jeszcze jedno! Jak wygląda sytuacja w przypadku remontu silnika od tarpana? Wszystko pasi od 360 3p?
RE: Ursus C-330 3P
To powinno być to samo, nie powinny się niczym te silniki różnić. Ale ktoś kto miał Tarpana mógłby się w tej materii wypowiedzieć.
Co do koła zamachowego to próbowałbym kupić silnik z traktora wraz z kołem zamachowym i próbować dopasować.
Co do koła zamachowego to próbowałbym kupić silnik z traktora wraz z kołem zamachowym i próbować dopasować.
RE: Ursus C-330 3P
Słyszałem że w Tarpanowskich silnikach była jakaś różnica w pompie wtryskowej w stosunku do wersji ciągnikowych tegoż samego silnika, i przez to nie bardzo dawały sobie radę po przekładce do ciągnika.
Już nawet nie pamiętam kto mi to mówił, więc zaznaczam że nie jest to pewna informacja, ale myślę że warta sprawdzenia zanim wyłożysz pieniądze na remont i przekładkę...
Już nawet nie pamiętam kto mi to mówił, więc zaznaczam że nie jest to pewna informacja, ale myślę że warta sprawdzenia zanim wyłożysz pieniądze na remont i przekładkę...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Ursus C-330 3P
Widziałem Zetora 25K z silnikiem 3P pochodzącym właśnie z Tarpana.
Właściciel twierdził że maszyna sprawdza się znakomicie. Według jego słów znacznie mocniejszy niż C-330. Oczywiście nijak nie mogę tego zweryfikować, ale składak był ciekawy.
Ponieważ do Zetorów montują silniki C-330 to idąc drogą daleko posuniętej analogii ....
.... można domniemywać że silnik 3P pochodzący z Tarpana poradzi sobie z C-330.
Właściciel twierdził że maszyna sprawdza się znakomicie. Według jego słów znacznie mocniejszy niż C-330. Oczywiście nijak nie mogę tego zweryfikować, ale składak był ciekawy.
Ponieważ do Zetorów montują silniki C-330 to idąc drogą daleko posuniętej analogii ....
.... można domniemywać że silnik 3P pochodzący z Tarpana poradzi sobie z C-330.
RE: Ursus C-330 3P
W tych zetorach są dobre przełożenia najoptymalniejsze sa z wersji K z dużymi tylnymi kołami bo na mniejszych to wolniej jedzie, tylko te silniki mułowate.
Sąsiad ma c330 i zapytaniu się go na ten temat odpowiedział że i tak te 7 czy 17 więcej koni nic nie da bo na 5 biegu i tak za szybko z co niektórymi pracami polowymi, skrzynia z c330m była by dobra pod to, bo 4 bieg byłby dobry prędkosciowo
Sąsiad ma c330 i zapytaniu się go na ten temat odpowiedział że i tak te 7 czy 17 więcej koni nic nie da bo na 5 biegu i tak za szybko z co niektórymi pracami polowymi, skrzynia z c330m była by dobra pod to, bo 4 bieg byłby dobry prędkosciowo
RE: Ursus C-330 3P
Nie skrzynia, a zwolnice z emki robią ja szybszą. Ja mam Perkinsa 47 konnego w 30tce, bardzo fajnie się jeździ, w rotacyjnej 1,65 super śmiga, w transporcie nie słabnie pod górkami, zapas mocy podczas orki jest.