Ursus C-330 3P

Wszystko o naszych Ursusach
winio123456
Posty: 41
Rejestracja: 22 sie 2009, 11:05

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: winio123456 »

U mnie w miejscowości miał jeden gość własnie 330-3p a raczej c 325 3-p i powiem ze ładnie to sobie dawało rady , szkoda ze go sprzedał bym podpatrzył jak to było zmontowane ale miał go kilka lat i gadał ze nie było z nim problemu z ciekawości podpytam go jak było to połączone z kołem zamachowym od c 325 :)
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Titek »

Kolega Tomek stanął w temacie, to ja pokażę co namodziłem. Silnik po remoncie, 47km, kryza za 650zł. Rozrusznik mam z Majorka, ale jest polski, kołnierz rozrusznika jest inny niż w c360. Bendix 10, a nie 11 zębów.

ObrazekObrazek
Magneto94
Posty: 36
Rejestracja: 04 cze 2017, 9:44

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Magneto94 »

Witam. Trochę odgrzeję kotleta ale już nie wiem gdzie mam uderzyć. Zatarłem silnik w trzydziestce. Normalnie bym go remontował, ale blok śmietnik bo pęknięty w dwóch miejscach i skorodowany na przylgni z oringami tulei, więc wpadłem na pomysł wsadzenia silnika perkinsa. Znalazłem na portalu silnik z tarpana i co dalej? Trzydziestka jest z 67 roku, czemu nie C-328? Sugeruję się tym, że po prostu na rozdzielaczu widnieje taki rok i oznaczenie C-330. Gdzieś tam czytałem, że do starego typu skrzyni to zamach i sprzęgło z MF, do nowego typu z 3P i to wystarczy. Jeszcze gdzieś indziej czytałem, że trzeba jakieś tulejki pod łożysko oporowe, dospawywać frezy do tarcz, przenitowywać... Sam już nie wiem co z czym. Może ktoś coś wie lepiej?
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Titek »

To jest tak, że do tarczy sprzęgłowej jezdnej trzeba dospawać 1 cm freza, bo tyle brakuje by mogła złapać do wałka sprzęgłowego. Tuleję co jest nabite łożysko sprzęgłowe trzeba wydłużyć o 1 cm.W kole zamachowym trzeba dotoczyć tulejkę, która powinna wystawać ponad koło zamachowe 1 cm, a w nią wbić łożysko wałka sprzęgłowego. Inaczej wałek sprzęgłowy nie sięgnie łożyska.

Faktycznie koło zamachowe od mf jest na wygląd jakby stożkowe, bo z 3peka jest no takie normalne. Ale nie sadze by była jakaś różnica takie a takie.Flanszę miedzy skrzynię a blok silnika znajdziesz na olx.
Magneto94
Posty: 36
Rejestracja: 04 cze 2017, 9:44

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Magneto94 »

No to już trochę mi się rozjaśnił pogląd sytuacji. Jeszcze jakbym wiedział jakie koło zamachowe na 100 % i byłoby fajnie ;)


Jeszcze ktoś mi doradził, by kupić wieniec od 3P, koło od 330 stoczyć pod ten wieniec i otwory wywiercić pod wał Perkinsa. W sumie opcja najtańsza ale nie wiem czy tak da radę.


Jeszcze jedno! Jak wygląda sytuacja w przypadku remontu silnika od tarpana? Wszystko pasi od 360 3p?
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Titek »

To powinno być to samo, nie powinny się niczym te silniki różnić. Ale ktoś kto miał Tarpana mógłby się w tej materii wypowiedzieć.
Co do koła zamachowego to próbowałbym kupić silnik z traktora wraz z kołem zamachowym i próbować dopasować.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2565
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: SEBRIGHT »

Słyszałem że w Tarpanowskich silnikach była jakaś różnica w pompie wtryskowej w stosunku do wersji ciągnikowych tegoż samego silnika, i przez to nie bardzo dawały sobie radę po przekładce do ciągnika.

Już nawet nie pamiętam kto mi to mówił, więc zaznaczam że nie jest to pewna informacja, ale myślę że warta sprawdzenia zanim wyłożysz pieniądze na remont i przekładkę...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Bolszewik »

Widziałem Zetora 25K z silnikiem 3P pochodzącym właśnie z Tarpana.
Właściciel twierdził że maszyna sprawdza się znakomicie. Według jego słów znacznie mocniejszy niż C-330. Oczywiście nijak nie mogę tego zweryfikować, ale składak był ciekawy.

Ponieważ do Zetorów montują silniki C-330 to idąc drogą daleko posuniętej analogii ....
.... można domniemywać że silnik 3P pochodzący z Tarpana poradzi sobie z C-330.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Zytrix
Posty: 72
Rejestracja: 24 lut 2017, 13:47

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Zytrix »

W tych zetorach są dobre przełożenia najoptymalniejsze sa z wersji K z dużymi tylnymi kołami bo na mniejszych to wolniej jedzie, tylko te silniki mułowate.
Sąsiad ma c330 i zapytaniu się go na ten temat odpowiedział że i tak te 7 czy 17 więcej koni nic nie da bo na 5 biegu i tak za szybko z co niektórymi pracami polowymi, skrzynia z c330m była by dobra pod to, bo 4 bieg byłby dobry prędkosciowo
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: Ursus C-330 3P

Post autor: Titek »

Nie skrzynia, a zwolnice z emki robią ja szybszą. Ja mam Perkinsa 47 konnego w 30tce, bardzo fajnie się jeździ, w rotacyjnej 1,65 super śmiga, w transporcie nie słabnie pod górkami, zapas mocy podczas orki jest.
ODPOWIEDZ