Ursus c 325

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Ursus c 325

Post autor: chrapek3011 »

Dętka najtańsza od 20 do 30zł.Opony nowe na przód od 180zł.Akumulator żeby dał rade to od 270zł w górę,chyba że gdzieś jakaś używka dobra się trafi.

Z części do silnika dostępnych od reki to wał,panewki,korbowody,wałek rozrządu,koła rozrządu,klawiatura,pompa olejowa,pompa wody,filtr olejowy wymienny,filtr powietrza,końcówki wtrysków,pompa wtryskowa po regeneracji.Rozrusznik można kupić nowy oryginalny i taki z przekładnią też.

Co do tłoków i tulei to ciężki temat.Głowica oczywiście do regeneracji bo nowych nie ma.
Pierścienie tłokowe do kupienia u mnie,komplety ze starych zapasów.
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Teraz inna rzecz mam dowód rejestracyjny ale pojazd zostal wycofany z ruchu w 1987 roku czy istnieje szansa ponownej rejestracji . Nr.silnika 24934 nr. nadwozia 21215 rok bud. 1961 tak dla informacji . Byłem w WK i wiem ze nie będzie problemu tylko muszę zrobic przegląd .
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Ursus c 325

Post autor: chrapek3011 »

Całkowicie czy czasowo?Choć jak są dokumenty i umowa kupna-sprzedaży to nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Ja przy okazji zapytam, czy nr. silnika i nr. ciągnika były takie same jak ciągnik opuszczał fabrykę?
Facebook. old URSUS tractor
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Niestety ale jak było z tymi numerami na początku gdy schodził z taśmy to ja nie wiem .
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Ciekawi mnie to, bo w moim też nie są jednakowe. Wiem, że w POM-ach zajmujących się naprawami głównymi było tak, że silnik do remontu był odkręcany z danego ciągnika, a na jego miejsce wkładano silnik z innego ciągnika już po naprawie i tak w kółko.



Ty masz silnik powyżej nr. 21 tys. Ja też mam tak, choć mój ciapek jest z 62 roku. Od tego numeru wprowadzono kilka zmian, a mianowicie podwójny filtr paliwa, inne wały kół tylnych i oczywiście inne tylne felgi takie jak w ostatniej serii C 325.



Ogólnie w moim ciapku jest wszystko tak jak powinno być zgodnie z opisem zmian. Dlatego też podejrzewam, że silnik w moim nie był wymieniany od nowości. Ciągnik miał to szczęście, że z fabryki nie trafił prosto do PGR-u, tylko jako odrzut eksportowy (podejrzewam, że miał iść za granice, bo ma tabliczkę znamionową w języku angielskim) trafił do mleczarni, gdzie był używany do zwożenia baniek z mlekiem z okolicznych wsi.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Ursus c 325

Post autor: chrapek3011 »

Nr nadwozia wskazuje raczej na rocznik 1962.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Chrapek, a nie wiesz czasem, czy te numery były takie same silnika i nadwozia?
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Ursus c 325

Post autor: chrapek3011 »

Nie były...silnik to silnik a nadwozie to nadwozie.Silników do 13 czerwca 1961 roku było wyprodukowane 10000 sztuk,a 10000 sztuk ciągników C-325 dopiero 14 lipca 1961 roku.Mimo tego,że to tylko miesiąc różnicy produkcja silników szła nadal.Tak jak już kiedyś pisałem silniki te były wykorzystywane nie tylko w ciągnikach.Żeby był jakiś punkt odniesienia dodam,że ciągnik C-325 z nr-em seryjnym 25000 zjeżdża z taśmy w dniu 25 października 1962 roku.
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Witam troche wczoraj czyszcząc swój nabytek na resztce tabliczki znamionowej dopatrzyłem rok produkcji 1962 . Znalazłem tez duży luz na zwrotnicy .No i jeszcze mam pytanie o rozrusznik bo na moim jest symbol 5 f mam też od zuka i jest bardzo podobny tylko ma inny bendiks , a oznaczenie 5 r .
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Ursus c 325

Post autor: chrapek3011 »

Od Żuka różni się nie tylko bendiksem ale też mocą.1,5 a 1,8 w ciapku.Identyczny jak w C-325/328 jest w Starze benzyniaku 20/25/29/66.R5.
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Witam świątecznie a oto obiecane zdjęcia , mam tez pytanie jak wybic tuleje zwrotnicy z przodu wystarczy jakas rura o pododnej srednicy czy trzeba cos więcej wymyslac moze jakies podpowiedzi . Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Fajny materiał do remontu :) Mało przeróbek - i dobrze. Ładnie, że się filtr powietrza i deska rozdzielcza zachowały, bo to najczęściej zmieniano.
Facebook. old URSUS tractor
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Witam ponownie jeszcze kilka zdjęc i pytań . gdzie podłączyc kabel do cisnienia oleju , czy ta miarka w pompie jest do kotroli stanu oleju , do czego słuzy to cos przy rozdzielaczu . Wiec to coś przy rozdzielaczu to wyłącznik masy ostatnio to rozebrałem i doszedłem do tego jak to działało . Dlaczego mam dwie felgi na jednym kole , jak zrobic szablon do napisu w tym stylu jak na zdjęciu . Obrazek Obrazek //ima[img]http:ges64.fotosik.pl/503/003ab6065e47f125m.jpg[/img] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obraze ... .jpg[/img][/url]
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Ursus c 325

Post autor: Pawelc-328- »

Miarka służy do kontroli ilości oleju w pompie wtryskowej.
To coś przy rozdzielaczu to jakaś twórczość własna, ktoś po coś to sobie dorobił, tylko po co?
Dwie felgi na jednym kole?! *eek* Może chodzi Ci o obciążnik wewnętrzny ?

O szablon to zapytaj ^Ursusa -administratora.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Miarka przy regulatorze - tak jest do kontroli stanu oleju. Przy pompie masz jeszcze jedną miarkę. Tego musisz pilnować, aby zawsze był stan oleju.
Sprawdź czujnik, czy on jest sprawny - często siadają.
Takiego gadżetu przy rozdzielaczu jeszcze nie widziałem - jakiś zatrzask, albo klamra do spinania czegoś...*helpless*
Masz dwie gwiazdy zespawane razem? - na focie dobrze nie widać.
Facebook. old URSUS tractor
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Tak są dwie gwiazdy tylko po co , cos było chyba wyrobione mysle ze dziury do szpilek , a ciągnik zaczynam dopiero troche rozbierac i czyscic aby poszukac mankamentów i przecieków .
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Ursus c 325

Post autor: Pawelc-328- »

Ale ktoś se wykombinował z tymi gwiazdami...
Dobrze nie widać, ale faktycznie wygląda to jak by ktoś założył dwie gwiazdy razem. :D
W sumie czemu nie, jak niektórzy wzmacniają je dodatkowym przyspawanym pierścieniem to czemu by nie założyć podwójnej gwiazdy, tylko ciekaw jestem czy one są jedna na drugą? czy tak się da?

Zrób jeszcze fotki tych kół, a na drugim kole tez masz taki patent?
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Ursus c 325

Post autor: damber »

Te gwiazdy miały to do siebie, że pod wpływem ciężkich obciążników pękały w miejscu otworów pod szpilki, bo otwory były rozmieszczone na bardzo małym promieniu blisko siebie. Później ten mankament zmieniono zwiększając rozstaw śrub i ich wielkość. Ktoś miał pod ręką drugą parę gwiazd, to też wykorzystał je do wzmocnienia. Ja bym to zostawił, bo rozwiązanie dość pomysłowe, a na pewno mocne i nie widoczne z zewnątrz. Jedynie, to bym te spawy wyszlifował, żeby się nie rzucały w oczy.
Facebook. old URSUS tractor
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Ursus c 325

Post autor: piter7011 »

Tylko ze tam spawów nie widac tak jakby dwie były razem złozone , a jest tak tylko na jednym kole . No i na drugim kole ta gwiazda jest załozona od srodka felgi chyba po to zeby zmienic rozstaw kół bo ciągnik kiedys chodził w opryskiwaczu w jakis rajkach .
ODPOWIEDZ