C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Witam serdecznie, mam problem jak w temacie, czy to oznacza że silnik jest do jest remontu? Co mogę zrobić żeby się upewnić zanim zaciągnę go do mechanika?
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Cześć,
Trzy pytanka-czy było coś robione w silniku (uszczelka pod głowicą, tłoki, tuleje, panewki)? Czy silnik bardzo dymi? Jak sytuacja z ciśnieniem oleju?
Najpierw sprawdziłbym luzy zaworowe, jeśli to nie to trzeba się szykować na poważniejszą interwencję.
Jeśli nie masz instrukcji obsługi aby się nią sugerować to musisz odkręcić tą kapę na górze silnika (kluczem 19) i kręcić wałem ciągnąc za pasek, najpierw sprawdza się luzy dla pierwszego cylindra. Aby to sprawdzić trzeba pokręcić wałem tak aby piesek od zaworu otworzył zawór i go zamknął, pokręcasz potem wałem odrobinkę dalej i robisz sobie luzy zaworowe na 0.2 milimetra lub na palce Wałem musisz kręcić zawsze przy ustawianiu jednego zaworu.
Prawidłowy luz w 30 daje się wyczuć palcami, jeśli luzy są za małe objaw jest taki jak napisałeś-silnik słabnie i gaśnie, gdyż luzy kasują się od temperatury. Po czymś takim trudno go tez odpalić zanim ostygnie.
Przyszła mi na myśl jeszcze jedna opcja, czy rozrusznik lekko kręci silnikiem po tym jak ciagnik już zgaśnie?
Trzy pytanka-czy było coś robione w silniku (uszczelka pod głowicą, tłoki, tuleje, panewki)? Czy silnik bardzo dymi? Jak sytuacja z ciśnieniem oleju?
Najpierw sprawdziłbym luzy zaworowe, jeśli to nie to trzeba się szykować na poważniejszą interwencję.
Jeśli nie masz instrukcji obsługi aby się nią sugerować to musisz odkręcić tą kapę na górze silnika (kluczem 19) i kręcić wałem ciągnąc za pasek, najpierw sprawdza się luzy dla pierwszego cylindra. Aby to sprawdzić trzeba pokręcić wałem tak aby piesek od zaworu otworzył zawór i go zamknął, pokręcasz potem wałem odrobinkę dalej i robisz sobie luzy zaworowe na 0.2 milimetra lub na palce Wałem musisz kręcić zawsze przy ustawianiu jednego zaworu.
Prawidłowy luz w 30 daje się wyczuć palcami, jeśli luzy są za małe objaw jest taki jak napisałeś-silnik słabnie i gaśnie, gdyż luzy kasują się od temperatury. Po czymś takim trudno go tez odpalić zanim ostygnie.
Przyszła mi na myśl jeszcze jedna opcja, czy rozrusznik lekko kręci silnikiem po tym jak ciagnik już zgaśnie?
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Nie było nic robione z silnikiem od 20 lat, nagle rok temu przy lekkiej pracy wystąpił ten problem.
Dość ostro dymi od ok 10 lat , mało był używany, nie wiem co z ciśnieniem oleju...
Jak już zgaśnie nie odpali zanim nie ostygnie.rozrusznik raczej normalnie kręci, kompresja jest normalna, z górki "na popych" trzyma dobrze ale też nie zapali.
Bardzo często był zapalany "na popych" z górki, 2 lata temu mu założyłem alternator od żuka i akumulatory...
Miałem zatkany zaworek paliwa pod bakiem, był tam jakis kamyczek, dziś wyczyściłem, odpowietrzyłem odkręcając tą śrubke 12 za filtrem powietrza obok wtrysków jak w instrukcji każą, juz sie cieszyłem że zapalił i śmiga, po 2 minutach to samo, coraz wolniej i koniec jazdy...
Mam jeszcze drugi c330 z 81r. tam wszystko działa idealnie, zero wycieków, jest nie do zajechania, ale dużo przyjemniej jeździło mi się tym starszym traktorem, kierownica lżej się kręci, sprzęgło, skrzynia biegów lepiej pracuje, ładnie kopci, ładniejszy dźwięk itp...
Dość ostro dymi od ok 10 lat , mało był używany, nie wiem co z ciśnieniem oleju...
Jak już zgaśnie nie odpali zanim nie ostygnie.rozrusznik raczej normalnie kręci, kompresja jest normalna, z górki "na popych" trzyma dobrze ale też nie zapali.
Bardzo często był zapalany "na popych" z górki, 2 lata temu mu założyłem alternator od żuka i akumulatory...
Miałem zatkany zaworek paliwa pod bakiem, był tam jakis kamyczek, dziś wyczyściłem, odpowietrzyłem odkręcając tą śrubke 12 za filtrem powietrza obok wtrysków jak w instrukcji każą, juz sie cieszyłem że zapalił i śmiga, po 2 minutach to samo, coraz wolniej i koniec jazdy...
Mam jeszcze drugi c330 z 81r. tam wszystko działa idealnie, zero wycieków, jest nie do zajechania, ale dużo przyjemniej jeździło mi się tym starszym traktorem, kierownica lżej się kręci, sprzęgło, skrzynia biegów lepiej pracuje, ładnie kopci, ładniejszy dźwięk itp...
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Sprawdź ciśnienie oleju i stopień sprężania na ciepłym silniku i wszystko będziesz wiedział
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Dokładnie tak, pomiar ciśnienia oleju i ciśnienia sprężania powinien wskazać prawdopodobne miejsce remontu, ale bez kapitalnego się raczej nie obejdzie...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Tak czy owak czy remont nadciąga wielkimi krokami.Wicher napisał/a:
Dokładnie tak, pomiar ciśnienia oleju i ciśnienia sprężania powinien wskazać prawdopodobne miejsce remontu, ale bez kapitalnego się raczej nie obejdzie...
Zapytam jeszcze czy wypluwa olej przez korek na pokrywie zaworów?
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Zmierzyłem to ciśnienie oleju - 3.5bar, wypluwa od dawna olej górą.
W okolicy (Limanowa) jest firma która porządnie robi remont silnika ze szlifowaniem, poziomowaniem wału, czy coś tam jeszcze... biorą 3500zł, troche drogo... Myślę kupić ten zestaw naprawczy za 300 zł ( tuleje,tłoki itd) i dać jakiemuś lokalnemu mechanikowi. Czy po takim zabiegu daleko zajadę czy szkoda kasy, lepiej zrobić od razu porządny remont?
W okolicy (Limanowa) jest firma która porządnie robi remont silnika ze szlifowaniem, poziomowaniem wału, czy coś tam jeszcze... biorą 3500zł, troche drogo... Myślę kupić ten zestaw naprawczy za 300 zł ( tuleje,tłoki itd) i dać jakiemuś lokalnemu mechanikowi. Czy po takim zabiegu daleko zajadę czy szkoda kasy, lepiej zrobić od razu porządny remont?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Na takim ciśnieniu oleju może dalej pracować.Gdyby ciśnienie spadało poniżej 1,5 Atm to należało by wtedy zrobić szlif wału i wymienić panewki oraz pompę olejową.
Ale w takim przypadku wystarczy wymienić tuleje z tłokami i pierścieniami,zregenerować korbowody,wymienić lub zregenerować głowicę,wymienić końcówki wtryskiwaczy i ustawić odpowiednie ciśnienie wtrysku oraz zregenerować lub wymienić pompę wtryskową.Wszystko poskładać i odpowiednio wyregulować a następnie dotrzeć.
Ale w takim przypadku wystarczy wymienić tuleje z tłokami i pierścieniami,zregenerować korbowody,wymienić lub zregenerować głowicę,wymienić końcówki wtryskiwaczy i ustawić odpowiednie ciśnienie wtrysku oraz zregenerować lub wymienić pompę wtryskową.Wszystko poskładać i odpowiednio wyregulować a następnie dotrzeć.
RE: C330 73r. po rozgrzaniu słabnie i gaśnie
Ehh ciągnik zmartwychwstał, był przytkany/zapowietrzony układ paliwowy, Przepraszam że zająłem Wasz czas i serdecznie dziękuję za cenne porady, pewnie się niedługo przydadzą...