RE: Remont c 328
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
przedniej ramki nie kupisz ja składałem z dwóch ,górne zawsze są dobre wystarczy rozebrać i przerobić uchwyty a uszczelke kupowałem o przekroju U na metry ,a luz na kole z tyłu to albo łożyska albo luz między łożyskiem a obudową *sarcasm*
RE: Remont c 328
no i zadało by się maskę oryginalną do tej listy zmian dopisać Sławku*tup*
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Remont c 328
Do silnika wlewa się 5,5l oleju.
Luz na tylnym kole to albo wina łożysk, albo trzeba dociągnąć 2 śruby wału koła.
Zdjęcie trochę nie wyraźne, ale widzę, że tył masz chyba z c-325. Bo błotniki, podesty i tylne koła są z c-325.
Jak by co, gdybyś zmieniał tylne felgi to byłbym zainteresowany gwiazdami.
Ps. Daj więcej zdjęć.
Luz na tylnym kole to albo wina łożysk, albo trzeba dociągnąć 2 śruby wału koła.
Zdjęcie trochę nie wyraźne, ale widzę, że tył masz chyba z c-325. Bo błotniki, podesty i tylne koła są z c-325.
Jak by co, gdybyś zmieniał tylne felgi to byłbym zainteresowany gwiazdami.
Ps. Daj więcej zdjęć.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
na osi głównej od strony zaczepu odkręcasz diekielek na 8 śrubek fi8 a pod spodem masz 2 śruby mocujące oś ,zobacz czy nie są popuszczone ewentualnie wymień je na nowe przynajmniej o twardości 8/8 lub większej, a jeśli nie ma luzu to mogą być łożyska*tup*
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
wyżej wąsa jest śruba regulacyjna sprubój popuścić kontre i śrubokrętem dokręcić jeśli nie pomorze to musisz rozebrać kolumne i wymienić tulejki ewentualnie wąsy,regulacji nie dociągaj za mocno bo będzie się kierownica ciężko krecić*tup*
RE: Remont c 328
Między przekładnią kierowniczą, a kolumną są podkładki regulacyjne różnej grubości i poprzez ich odpowiednie wyjęcie redukuje się z grubsza luz między zębami przekładni, a następnie regulacja nakrętkami o których koledzy pisali.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Remont c 328
prawdopodobnie w środku kolumny półksiężyc na który nachodzi ramie(fachowo sie to nazywa wycinek zębaty kolumny kierowniczej ) jest uszkodzony pękł na frezie albo śruby mocujące właśnie ten półksiężyc są popuszczone (to jest bardziej prawdopodobne musisz zdemontować kolumne i wtedy rozglądnąć sie w temacie zazwyczaj to jest przyczyną luzu
RE: Remont c 328
z tego co widze to chyba chodzi Ci o drążki reakcyjne ?? jeśli chodzi o kasowanie luzu to można albo podstawić tam jakieś cienkie blaszki (może być to blaszka z puszki np ) na chwile będzie spokój a jeśli chcesz to zrobić dokładnie to najlepiej z frezować je delikatnie i nie będzie luzu ja tak robiłem w swoim ciągniku
RE: Remont c 328
Zeszlifować połówki po odkręceniu w które wchodzi kula drążka i dodatkowo można podłożyć np blache miedzianą w celu likwidacji luzu przód-tył.
RE: Remont c 328
jeśli chodzi o kasowanie luzów między drążkiem reakcyjnym a belką to najlepiej jest rozwiertać ten otwór a później dorobić śrubę wtedy na pewno na długo nie będzie luzów można też spróbować wymienić same śruby (najlepiej dorobić je )
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Remont c 328
Luz między wspornikiem osi a osią. Tam jest sworzeń i tulejka, musisz je pewnie wymienić i tyle.
http://olx.pl/oferta/ursus-c-328-CID757-ID2TERP.html
Podobny do twojego :p
http://olx.pl/oferta/ursus-c-328-CID757-ID2TERP.html
Podobny do twojego :p
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
ten sam co do sprzedania .Robisz go do sprzedania
RE: Remont c 328
C 328 silnik. Jak ma wyjscie ze skrzyni na licznik motogodzin to c 328 . Jak nie to c325.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
z tego co widaćto tył masz 25 a silnik 28 pewno składany *tup*
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Remont c 328
Zobacz ten temat:
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ost_84755
Ty masz Ursusa c-325 tylko silnik ktoś zmienił na c-328. A tak reszta z 25-ki.
Skrzynia z c-325 nie różni się od c-328 tylko tym, że nie ma wyjścia na obrotomierz. Są też inne różnice jak np. korek spustowy oleju w 25 jest pod spodem, a w 28 z boku po prawej stronie. Sam kształt jest inny, bo 25-ka ma bardziej, że tak powiem kanciasty kształt skrzyni, a 28 zaokrąglony...
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć, spytać czy coś tam pasuje to pytaj konkretnie.
Niemal wszystkie części możesz dostać w sklepie i pasują od c-330. Oczywiście są też wyjątki.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ost_84755
Ty masz Ursusa c-325 tylko silnik ktoś zmienił na c-328. A tak reszta z 25-ki.
Skrzynia z c-325 nie różni się od c-328 tylko tym, że nie ma wyjścia na obrotomierz. Są też inne różnice jak np. korek spustowy oleju w 25 jest pod spodem, a w 28 z boku po prawej stronie. Sam kształt jest inny, bo 25-ka ma bardziej, że tak powiem kanciasty kształt skrzyni, a 28 zaokrąglony...
Jak pójdziesz do sklepu i powiesz sprzedawcy, że chcesz coś tam do c-325 to pewnie wytrzeszczy gały albo powie, że to zabytek i części szukaj w muzeum. :pslawek3178 napisał:
...Czyli z tego co piszecie to o części pytać do c -325 tylko silnik c-328
Odpuść sobie takie pytanie, bo naprawdę można by całą powieść napisać... po za tym wszystko już na forum było omawiane i bez sensu jest w kółko pisać o jednym dziesięć razy.slawek3178 napisał:
...a tak w ogóle czym się różniły jeśli chodzi o części zamienne ? c-325-c-328 -c-330
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć, spytać czy coś tam pasuje to pytaj konkretnie.
Niemal wszystkie części możesz dostać w sklepie i pasują od c-330. Oczywiście są też wyjątki.
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Remont c 328
Wszystko tak samo jak w c-330.
Tylko pozakładaj nowe simeringi!
Tylko pozakładaj nowe simeringi!
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Remont c 328
Popuszczasz nakrętki kół tylnych
Podnosisz ciągnik
Odkręcasz i zdejmujesz koło
Odkręcasz śruby mocujące zwolnicę do pochwy
Spuszczasz olej ze zwolnicy i ściągasz ją (przy robieniu prawej strony wciśnij blokadę i zablokuj ją np. ściskiem spawalniczym do pomostu, bo przy ściąganiu półosi blokada może spaść)
Odbezpieczasz zawleczki zdejmujesz podkładki i ściągasz szczęki
Wywalasz stary i zakładasz nowy uszczelniacz w pochwie(A 40X65X10)
Zakładasz nowe szczęki dłuższa z tyłu ciągnika wkładasz podkładki i zabezpieczasz zawleczkami
Ściągasz pierścień segera i zdejmujesz bęben
Zakładasz uszczelniacz łożyska zwolnicy (50X80X10)
W razie potrzeby zakładasz nowy bęben jeżeli średnica wwn będzie za mała przetocz go
Skręcasz wszystko do kupy i po regulacji możesz cieszyć się sprawnymi hamulcami
Podnosisz ciągnik
Odkręcasz i zdejmujesz koło
Odkręcasz śruby mocujące zwolnicę do pochwy
Spuszczasz olej ze zwolnicy i ściągasz ją (przy robieniu prawej strony wciśnij blokadę i zablokuj ją np. ściskiem spawalniczym do pomostu, bo przy ściąganiu półosi blokada może spaść)
Odbezpieczasz zawleczki zdejmujesz podkładki i ściągasz szczęki
Wywalasz stary i zakładasz nowy uszczelniacz w pochwie(A 40X65X10)
Zakładasz nowe szczęki dłuższa z tyłu ciągnika wkładasz podkładki i zabezpieczasz zawleczkami
Ściągasz pierścień segera i zdejmujesz bęben
Zakładasz uszczelniacz łożyska zwolnicy (50X80X10)
W razie potrzeby zakładasz nowy bęben jeżeli średnica wwn będzie za mała przetocz go
Skręcasz wszystko do kupy i po regulacji możesz cieszyć się sprawnymi hamulcami
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
Do wymiany uszczelniacza musisz ściągnąć pochwę bo on jest nabijany od strony różnicowego. Kup sobie zaraz uszczelki pod pochwe pozdro*tup*
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Remont c 328
Uszczelka jest tylko od mostu a do oleju masz korki kontrolne, na uszczelniaczach nie oszczę dzaj bo kupa roboty, do zwolnicy olej przekładniowy
RE: Remont c 328
Można sobie zakupić uszczelnienia na przykład z SKFu, będą drogie ale dobre, bardziej istotna jest poprawność montażu i to czy powierzchnia po której uszczelniacz chodzi jest ładna.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)