RE: Remont c 328

Wszystko o naszych Ursusach
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

przedniej ramki nie kupisz ja składałem z dwóch ,górne zawsze są dobre wystarczy rozebrać i przerobić uchwyty a uszczelke kupowałem o przekroju U na metry ,a luz na kole z tyłu to albo łożyska albo luz między łożyskiem a obudową *sarcasm*
mf135
Posty: 41
Rejestracja: 02 cze 2014, 11:30

RE: Remont c 328

Post autor: mf135 »

no i zadało by się maskę oryginalną do tej listy zmian dopisać Sławku*tup*
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Remont c 328

Post autor: Pawelc-328- »

Do silnika wlewa się 5,5l oleju.
Luz na tylnym kole to albo wina łożysk, albo trzeba dociągnąć 2 śruby wału koła.

Zdjęcie trochę nie wyraźne, ale widzę, że tył masz chyba z c-325. Bo błotniki, podesty i tylne koła są z c-325.
Jak by co, gdybyś zmieniał tylne felgi to byłbym zainteresowany gwiazdami.;)


Ps. Daj więcej zdjęć.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

na osi głównej od strony zaczepu odkręcasz diekielek na 8 śrubek fi8 a pod spodem masz 2 śruby mocujące oś ,zobacz czy nie są popuszczone ewentualnie wymień je na nowe przynajmniej o twardości 8/8 lub większej, a jeśli nie ma luzu to mogą być łożyska*tup*
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

wyżej wąsa jest śruba regulacyjna sprubój popuścić kontre i śrubokrętem dokręcić jeśli nie pomorze to musisz rozebrać kolumne i wymienić tulejki ewentualnie wąsy,regulacji nie dociągaj za mocno bo będzie się kierownica ciężko krecić*tup*
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont c 328

Post autor: damber »

Między przekładnią kierowniczą, a kolumną są podkładki regulacyjne różnej grubości i poprzez ich odpowiednie wyjęcie redukuje się z grubsza luz między zębami przekładni, a następnie regulacja nakrętkami o których koledzy pisali.
Facebook. old URSUS tractor
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Remont c 328

Post autor: mikotajl »

prawdopodobnie w środku kolumny półksiężyc na który nachodzi ramie(fachowo sie to nazywa wycinek zębaty kolumny kierowniczej ) jest uszkodzony pękł na frezie albo śruby mocujące właśnie ten półksiężyc są popuszczone (to jest bardziej prawdopodobne :) musisz zdemontować kolumne i wtedy rozglądnąć sie w temacie :D zazwyczaj to jest przyczyną luzu :)
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Remont c 328

Post autor: mikotajl »

z tego co widze to chyba chodzi Ci o drążki reakcyjne ?? :) jeśli chodzi o kasowanie luzu to można albo podstawić tam jakieś cienkie blaszki (może być to blaszka z puszki np ) na chwile będzie spokój :) a jeśli chcesz to zrobić dokładnie to najlepiej z frezować je delikatnie i nie będzie luzu :) ja tak robiłem w swoim ciągniku :)
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Remont c 328

Post autor: Roman1313 »

Zeszlifować połówki po odkręceniu w które wchodzi kula drążka i dodatkowo można podłożyć np blache miedzianą w celu likwidacji luzu przód-tył.
mikotajl
Posty: 243
Rejestracja: 02 kwie 2014, 18:15

RE: Remont c 328

Post autor: mikotajl »

jeśli chodzi o kasowanie luzów między drążkiem reakcyjnym a belką to najlepiej jest rozwiertać ten otwór a później dorobić śrubę wtedy na pewno na długo nie będzie luzów :) można też spróbować wymienić same śruby (najlepiej dorobić je )
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Remont c 328

Post autor: Pawelc-328- »

Luz między wspornikiem osi a osią. Tam jest sworzeń i tulejka, musisz je pewnie wymienić i tyle.



http://olx.pl/oferta/ursus-c-328-CID757-ID2TERP.html

Podobny do twojego :p
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

ten sam co do sprzedania .Robisz go do sprzedania
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Remont c 328

Post autor: bossmann »

C 328 silnik. Jak ma wyjscie ze skrzyni na licznik motogodzin to c 328 . Jak nie to c325.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

z tego co widaćto tył masz 25 a silnik 28 pewno składany *tup*
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Remont c 328

Post autor: Pawelc-328- »

Zobacz ten temat:
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ost_84755

Ty masz Ursusa c-325 tylko silnik ktoś zmienił na c-328. A tak reszta z 25-ki.

Skrzynia z c-325 nie różni się od c-328 tylko tym, że nie ma wyjścia na obrotomierz. Są też inne różnice jak np. korek spustowy oleju w 25 jest pod spodem, a w 28 z boku po prawej stronie. Sam kształt jest inny, bo 25-ka ma bardziej, że tak powiem kanciasty kształt skrzyni, a 28 zaokrąglony...
slawek3178 napisał:
...Czyli z tego co piszecie to o części pytać do c -325 tylko silnik c-328
Jak pójdziesz do sklepu i powiesz sprzedawcy, że chcesz coś tam do c-325 to pewnie wytrzeszczy gały albo powie, że to zabytek i części szukaj w muzeum. :p
slawek3178 napisał:
...a tak w ogóle czym się różniły jeśli chodzi o części zamienne ? c-325-c-328 -c-330
Odpuść sobie takie pytanie, bo naprawdę można by całą powieść napisać... po za tym wszystko już na forum było omawiane i bez sensu jest w kółko pisać o jednym dziesięć razy.
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć, spytać czy coś tam pasuje to pytaj konkretnie. ;)


Niemal wszystkie części możesz dostać w sklepie i pasują od c-330. Oczywiście są też wyjątki.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Remont c 328

Post autor: Pawelc-328- »

Wszystko tak samo jak w c-330. :)
Tylko pozakładaj nowe simeringi!
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Remont c 328

Post autor: URSUS c 328 »

Popuszczasz nakrętki kół tylnych
Podnosisz ciągnik
Odkręcasz i zdejmujesz koło
Odkręcasz śruby mocujące zwolnicę do pochwy
Spuszczasz olej ze zwolnicy i ściągasz ją (przy robieniu prawej strony wciśnij blokadę i zablokuj ją np. ściskiem spawalniczym do pomostu, bo przy ściąganiu półosi blokada może spaść)
Odbezpieczasz zawleczki zdejmujesz podkładki i ściągasz szczęki
Wywalasz stary i zakładasz nowy uszczelniacz w pochwie(A 40X65X10)
Zakładasz nowe szczęki dłuższa z tyłu ciągnika wkładasz podkładki i zabezpieczasz zawleczkami
Ściągasz pierścień segera i zdejmujesz bęben
Zakładasz uszczelniacz łożyska zwolnicy (50X80X10)
W razie potrzeby zakładasz nowy bęben jeżeli średnica wwn będzie za mała przetocz go
Skręcasz wszystko do kupy i po regulacji możesz cieszyć się sprawnymi hamulcami
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

Do wymiany uszczelniacza musisz ściągnąć pochwę bo on jest nabijany od strony różnicowego. Kup sobie zaraz uszczelki pod pochwe pozdro*tup*
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Remont c 328

Post autor: warsztat777 »

Uszczelka jest tylko od mostu a do oleju masz korki kontrolne, na uszczelniaczach nie oszczę dzaj bo kupa roboty, do zwolnicy olej przekładniowy
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Remont c 328

Post autor: Wicher »

Można sobie zakupić uszczelnienia na przykład z SKFu, będą drogie ale dobre, bardziej istotna jest poprawność montażu i to czy powierzchnia po której uszczelniacz chodzi jest ładna.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
ODPOWIEDZ