RE: Remont c 328
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Remont c 328
Do zwolnicy wlewasz hipol wchodzi około litra na zwolnicę. Uszczelniacz w pochwie da rady włożyć bez jej ściągania przez dekielek rewizyjny, ale najlepiej ściągnąć pochwy i pozmieniać uszczelki, po zmianie uszczelek może się zwiększyć luz międzyzębny w przekładni głównej więc to też będziesz musiał wyregulować.
RE: Remont c 328
Do zwolnic daj smar z olejem. Co do hamulców to już był gdzieś wątek, nowe uszczelniacze, niewielkie skrócenie sprężynek, dodatkowe uszczelnienie bębna hamulca itd.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_93895
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=140
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_87721
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_93895
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=140
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_87721
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Remont c 328
U mnie też tyle wchodzi więc jest ok, kraniki są dwa jeden na dole chłodnicy, drugi po prawej stronie bloku silnika.
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Remont c 328
Ja leje borygo i nie narzekam. Przed zmianą z wody na płyn odkamień układ chłodzenia sodą kaustyczną bo płyn chłodniczy rozpuszcza kamień i będziesz miał syf w nim.
RE: Remont c 328
Sprężynki co są założone na uszczelnieniu typu Simering można ciutke skrócić tak mi zalecał jakiś fachowiec, ale najważniejsze to aby miał gładką i równą powierzchnie w miejscu współpracy z simeringiem i aby wałek był w osi simeringu w granicach tolerancji samego uszczelnienia.
RE: Remont c 328
To naprawde prawdziwy oszust.nie pomyslal ze moglbys jechac ik olo by odpadlo....
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Remont c 328
Spróbuj do tych urwanych szpilek dospawać śruby potem podgrzać to porządnie palnikiem i próbować odkręcić. Powinno w ten sposób pójść. Przy montażu nowych szpilek posmaruj je pastą przeciwko zapiekaniu śrub, zapobiegnie to ich zrywaniu.
RE: Remont c 328
Nie pamietam ile smaru do oleju, musisz popróbować dodając stopniowo smar do oleju i dobrze wymieszać aby było półpłynne sciekliwe, żeby dało się przelać przez otwór. Orginalna taka mieszanka jest do kupienia bo stosuje sie to do przekładni w kosiarkach rotacyjnych i nie tylko, Transol czy jakoś tak.
Do kolumny kierowniczej tez polecam taką mieszankę.
Nie wiem czy o to chodzi ale ze szpilkami spróbuj tak:
https://picasaweb.google.com/1075470257 ... directlink
Do kolumny kierowniczej tez polecam taką mieszankę.
Nie wiem czy o to chodzi ale ze szpilkami spróbuj tak:
https://picasaweb.google.com/1075470257 ... directlink
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Remont c 328
Kup sobie olej transol, jest to specjalny olej do przekładni maszyn przemysłowych, stosowany też w rotacyjnych, jest trochę gęstszy jak hipol i wcale nie drogi, ja mam w skrzyni władka pół na pół z hipolem i skrzynia pracuje ciszej, oryginalny ruski olej też był gęstszy, wpisz w google i poczytaj o właściwościach.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Remont c 328
Ja użyłem 320 wyższe numery do większych obciążeń i zapewne droższy, a taki był w sklepach z częściami. Do zwolnic lej bez rozcieńczania.
RE: Remont c 328
Po co dolewać do papki?, Wymieniaj nie zastanawiaj się nawet.
RE: Remont c 328
Wymieniać
Ja wymieniałem olej dwa lata temu, z mostu spuściłem około 15 litrów śmietany Koszt wymiany to około 200 złotych (Hipol z beczki).
Jeśli ciągnik garażujemy to olej można zmieniać rzadziej, gdyż skrzynia nie jest szczelna i kiedy stoi na dworze to olej często się robi śmietankowy.
Ja wymieniałem olej dwa lata temu, z mostu spuściłem około 15 litrów śmietany Koszt wymiany to około 200 złotych (Hipol z beczki).
Jeśli ciągnik garażujemy to olej można zmieniać rzadziej, gdyż skrzynia nie jest szczelna i kiedy stoi na dworze to olej często się robi śmietankowy.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Remont c 328
Tulejki po wprasowaniu w oś przednią należy rozwiercić rozwiertakiem i to najlepiej nastawnym, bo na raz raczej będzie ciężko i dobrze by było jak rozwiertak będzie na tyle długi, że obie tulejki "złapie na raz", aby otwory były w osi. Rozwiercając każdą tulejkę osobno, możesz mieć problem z włożeniem zwrotnicy. Pozdro. *tup*
Facebook. old URSUS tractor
RE: Remont c 328
Kolego zacznę od przedniej osi, bo jakieś 2 - 3 lata temu gadałem z gościem, co dał do zrobienia przednią oś do warsztatu. Za całą regenerację zapłacił 600 zł - wiadomo jest trochę roboty i każdy się za to policzy. Jeśli jesteś w stanie zrobić to we własnym zakresie, to wychodzi dużo taniej. Ja też nie posiadam takich specjalistycznych narzędzi jak rozwiertaki, ale mam taki plus, że znajomy mechanik ciągników rolniczych pożycza mi swoich narzędzi, bo wie , że nie robię mu konkurencji, a tylko dla własnych potrzeb.
Ustawienie luzu na ataku robisz w ten sposób, że wewnątrz mostu masz nakrętki regulacyjne, którymi ustalasz odległość talerza od ataku. Jeśli między zęby włożysz kartkę papieru i zaczniesz kręcić trybami, to zęby nie mogą poprzecinać kartki, ale muszą być odbite zęby na kartce. Ciężko to opisać, najlepiej jak byś znalazł kogoś, kto mógł by Ci to wytłumaczyć praktycznie.
Ustawienie luzu na ataku robisz w ten sposób, że wewnątrz mostu masz nakrętki regulacyjne, którymi ustalasz odległość talerza od ataku. Jeśli między zęby włożysz kartkę papieru i zaczniesz kręcić trybami, to zęby nie mogą poprzecinać kartki, ale muszą być odbite zęby na kartce. Ciężko to opisać, najlepiej jak byś znalazł kogoś, kto mógł by Ci to wytłumaczyć praktycznie.
Facebook. old URSUS tractor
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Remont c 328
,,Wirnik filtru oleju trzeba czyścic co 150 godzin pracy silnika, po spuszczeniu starego oleju z silnika. Przed wymianą oleju w filtrze odśrodkowym należy odkręcić śrubę przymocowującą przewód odpowietrzający, zdjąć wirnik i rozmontować go na części. Wewnętrzną powierzchnie obudowy wirnika wyskrobać łopatką drewnianą lub bakelitową (nie używać noża, aby nie wygładzić tej powierzchni), a następnie wszystkie części filtru umyć naftą...
Umyte, wysuszone części wirnika montuje się tak, aby kreski na podstawie wirnika i na jego obudowie pokrywały się."
Cytat z instrukcji
,, Bąka" trzeba też wyregulować -ustawić odpowiednie ciśnienie oleju.
Możesz też zrezygnować z ,,bąka"' i kupić podstawę i założyć filtr wymienny.
W skrzyni nie masz filtrów. Olej do podnośnika zmieniałeś?
Filtry paliwa musisz kupić, znajdują się poniżej pompy wtryskowej -na pewno znajdziesz.
Umyte, wysuszone części wirnika montuje się tak, aby kreski na podstawie wirnika i na jego obudowie pokrywały się."
Cytat z instrukcji
,, Bąka" trzeba też wyregulować -ustawić odpowiednie ciśnienie oleju.
Możesz też zrezygnować z ,,bąka"' i kupić podstawę i założyć filtr wymienny.
W skrzyni nie masz filtrów. Olej do podnośnika zmieniałeś?
Filtry paliwa musisz kupić, znajdują się poniżej pompy wtryskowej -na pewno znajdziesz.