RE: Remont c 328

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Remont c 328

Post autor: URSUS c 328 »

Do zwolnicy wlewasz hipol wchodzi około litra na zwolnicę. Uszczelniacz w pochwie da rady włożyć bez jej ściągania przez dekielek rewizyjny, ale najlepiej ściągnąć pochwy i pozmieniać uszczelki, po zmianie uszczelek może się zwiększyć luz międzyzębny w przekładni głównej więc to też będziesz musiał wyregulować.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Remont c 328

Post autor: Roman1313 »

Do zwolnic daj smar z olejem. Co do hamulców to już był gdzieś wątek, nowe uszczelniacze, niewielkie skrócenie sprężynek, dodatkowe uszczelnienie bębna hamulca itd.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_93895
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=140
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_87721
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Remont c 328

Post autor: URSUS c 328 »

U mnie też tyle wchodzi więc jest ok, kraniki są dwa jeden na dole chłodnicy, drugi po prawej stronie bloku silnika.
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Remont c 328

Post autor: URSUS c 328 »

Ja leje borygo i nie narzekam. Przed zmianą z wody na płyn odkamień układ chłodzenia sodą kaustyczną bo płyn chłodniczy rozpuszcza kamień i będziesz miał syf w nim.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Remont c 328

Post autor: Roman1313 »

Sprężynki co są założone na uszczelnieniu typu Simering można ciutke skrócić tak mi zalecał jakiś fachowiec, ale najważniejsze to aby miał gładką i równą powierzchnie w miejscu współpracy z simeringiem i aby wałek był w osi simeringu w granicach tolerancji samego uszczelnienia.
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Remont c 328

Post autor: bossmann »

To naprawde prawdziwy oszust.nie pomyslal ze moglbys jechac ik olo by odpadlo....
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Remont c 328

Post autor: URSUS c 328 »

Spróbuj do tych urwanych szpilek dospawać śruby potem podgrzać to porządnie palnikiem i próbować odkręcić. Powinno w ten sposób pójść. Przy montażu nowych szpilek posmaruj je pastą przeciwko zapiekaniu śrub, zapobiegnie to ich zrywaniu.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Remont c 328

Post autor: Roman1313 »

Nie pamietam ile smaru do oleju, musisz popróbować dodając stopniowo smar do oleju i dobrze wymieszać aby było półpłynne sciekliwe, żeby dało się przelać przez otwór. Orginalna taka mieszanka jest do kupienia bo stosuje sie to do przekładni w kosiarkach rotacyjnych i nie tylko, Transol czy jakoś tak.
Do kolumny kierowniczej tez polecam taką mieszankę.

Nie wiem czy o to chodzi ale ze szpilkami spróbuj tak:
https://picasaweb.google.com/1075470257 ... directlink
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Remont c 328

Post autor: grzegorz 1969 »

Kup sobie olej transol, jest to specjalny olej do przekładni maszyn przemysłowych, stosowany też w rotacyjnych, jest trochę gęstszy jak hipol i wcale nie drogi, ja mam w skrzyni władka pół na pół z hipolem i skrzynia pracuje ciszej, oryginalny ruski olej też był gęstszy, wpisz w google i poczytaj o właściwościach.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Remont c 328

Post autor: grzegorz 1969 »

Ja użyłem 320 wyższe numery do większych obciążeń i zapewne droższy, a taki był w sklepach z częściami. Do zwolnic lej bez rozcieńczania.
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Remont c 328

Post autor: Grigs »

Po co dolewać do papki?, Wymieniaj nie zastanawiaj się nawet.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Remont c 328

Post autor: Wicher »

Wymieniać ;)

Ja wymieniałem olej dwa lata temu, z mostu spuściłem około 15 litrów śmietany :D Koszt wymiany to około 200 złotych (Hipol z beczki).

Jeśli ciągnik garażujemy to olej można zmieniać rzadziej, gdyż skrzynia nie jest szczelna i kiedy stoi na dworze to olej często się robi śmietankowy.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont c 328

Post autor: damber »

Tulejki po wprasowaniu w oś przednią należy rozwiercić rozwiertakiem i to najlepiej nastawnym, bo na raz raczej będzie ciężko i dobrze by było jak rozwiertak będzie na tyle długi, że obie tulejki "złapie na raz", aby otwory były w osi. Rozwiercając każdą tulejkę osobno, możesz mieć problem z włożeniem zwrotnicy. Pozdro. *tup*
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont c 328

Post autor: damber »

Kolego zacznę od przedniej osi, bo jakieś 2 - 3 lata temu gadałem z gościem, co dał do zrobienia przednią oś do warsztatu. Za całą regenerację zapłacił 600 zł - wiadomo jest trochę roboty i każdy się za to policzy. Jeśli jesteś w stanie zrobić to we własnym zakresie, to wychodzi dużo taniej. Ja też nie posiadam takich specjalistycznych narzędzi jak rozwiertaki, ale mam taki plus, że znajomy mechanik ciągników rolniczych pożycza mi swoich narzędzi, bo wie , że nie robię mu konkurencji, a tylko dla własnych potrzeb.

Ustawienie luzu na ataku robisz w ten sposób, że wewnątrz mostu masz nakrętki regulacyjne, którymi ustalasz odległość talerza od ataku. Jeśli między zęby włożysz kartkę papieru i zaczniesz kręcić trybami, to zęby nie mogą poprzecinać kartki, ale muszą być odbite zęby na kartce. Ciężko to opisać, najlepiej jak byś znalazł kogoś, kto mógł by Ci to wytłumaczyć praktycznie.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 403
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Remont c 328

Post autor: Pawelc-328- »

,,Wirnik filtru oleju trzeba czyścic co 150 godzin pracy silnika, po spuszczeniu starego oleju z silnika. Przed wymianą oleju w filtrze odśrodkowym należy odkręcić śrubę przymocowującą przewód odpowietrzający, zdjąć wirnik i rozmontować go na części. Wewnętrzną powierzchnie obudowy wirnika wyskrobać łopatką drewnianą lub bakelitową (nie używać noża, aby nie wygładzić tej powierzchni), a następnie wszystkie części filtru umyć naftą...
Umyte, wysuszone części wirnika montuje się tak, aby kreski na podstawie wirnika i na jego obudowie pokrywały się."
Cytat z instrukcji ;)

,, Bąka" trzeba też wyregulować -ustawić odpowiednie ciśnienie oleju.
Możesz też zrezygnować z ,,bąka"' i kupić podstawę i założyć filtr wymienny.
W skrzyni nie masz filtrów. Olej do podnośnika zmieniałeś?
Filtry paliwa musisz kupić, znajdują się poniżej pompy wtryskowej -na pewno znajdziesz.
ODPOWIEDZ