Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
Matyj89
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 19:41

Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Post autor: Matyj89 »

Witam.
Chciałbym dowiedzieć sie jaka może być przyczyna słabego smarowania góry silnika tzw. klawiatury w moim Ursusie C-360-3P.
Po odpaleniu silnika bez pokrywy zaworowej widać tylko olej który wypływa po wałku na której pracuja wodziki, natomiast nie rozbryzguje na dalsze elementy tj. sprężyny zaworów i miejsca stuku zaworów z wodzikami.
Czy to ma tak wyglądać?
Dodam że silnik po remoncie ok 200mth pompa olejowa wymieniona, na zegarze ciśnienie ok.
Możliwe że sprężarka centralnie smarowana zabiera za dużo ciśnienia?
Z góry dziekuje za odp. i pozdrawiam wszystkich

Przenoszę.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Post autor: chrapek3011 »

Nie ma takiej opcji żeby sprężarka zabierała ciśnienie...może któryś kanał ma zmniejszony przelot...na tych rurkach zewnętrznych.<br><br><br><br>Zaraz po pierwszym odpaleniu po remoncie też tak było?
Awatar użytkownika
Matyj89
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 19:41

RE: Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Post autor: Matyj89 »

Było tak i pytałem sie wtedy znajomego który miał z tym sprzętem styczność. Powiedział że jest wszystko ok. Ale nie daje mi to dalej spokoju a pseudo mechaników u nas nie brakuje wiec sobie daruje ich pytać. Na forum tutaj widze wysoki poziom dlatego zapytuje;)
A co do rurek Sławku właśnie zaraz po remoncie ojciec przedmuchiwał je i sprawdzał, dodam że blok silnika był czyszczony ultradżwiekowo.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Post autor: chrapek3011 »

Hmmm...ciśnienie oleju ogólnie to jakie ma?

W sumie to bez pokrywy nie powinien po wszystkim chlapać bez opamiętania...ale też wszystkie elementy powinny być smarowane.

Zaraz książkę poszukam i przeanalizuję.Bez książki.

A czy oś dźwigienek została prawidłowo ustawiona podczas montażu?

Prawidłowe ustawienie osi jest wtedy,kiedy szczelina na końcu osi jest nachylona pod kątem 30' poza położeniem pionowym.

We wcześniej produkowanych silnikach ustawiano to na 30' przed położeniem pionowym.Ale przy kolejnym montażu ma już być poza położeniem pionowym.

To jest być może powód słabego smarowania ,,góry,,.
Awatar użytkownika
Matyj89
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 19:41

RE: Słabe smarowanie klawiatury c-360-3p

Post autor: Matyj89 »

Dzięki za odpowiedź.

Ciągnik narazie stoi jak kiedy bede miał czas to zajrzę.

Ciśnienie to tak od 3-5 bar w zależności od obrotów.

Napiszę jak sprawdzę. Pozdrawiam



Wszystko w porządku smarowanie jest takie jakie powinno być dzieki za pomoc. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ