c330

Wszystko o naszych Ursusach
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

c330

Post autor: BAR123 »

Witam wszystkich. Mam pewien problem z moim C330. Mianowicie silnik osiąga 80-90 stopni przy niewielkiej pracy. Silnik pozbawiony termostatu, chłodnica nowa, pompa wody sprawna kanały przelotowe nie zatkane co widać po odkręceniu obudowy termostatu oraz pompy wody. Przy pracy odkręcam korek chłodnicy i nie widać ruchu wody który powinien być widoczny ponieważ termostatu nie ma. Pomocy...
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c330

Post autor: AndrzejD21 »

Może zatkane są kanały w bloku, ale czy to możliwe że zapchało kanały przy tulejach?
Spróbuj ściągnąć przewody, i od góry w zimny silnik lej wodę z węża pod ciśnieniem, może przepcha.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: c330

Post autor: BAR123 »

Lałem wodę z butelki do otworu po odkręceniu obudowy termostatu i woda pokazała się tam gdzie jest miejsce na pompę wody bo ją tez odkręciłem więc chyba nic tam nie jest zatkane.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c330

Post autor: AndrzejD21 »

No to moja wiedza się wyczerpała, ktoś bardziej doświadczony niech się wypowie.
Ale przecież 80-90stopni, to normalna temperatura jego pracy.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: c330

Post autor: BAR123 »

To nie jest normalna temperatura przy braku termostatu.
svecla
Posty: 206
Rejestracja: 06 lip 2011, 23:20

RE: c330

Post autor: svecla »

Przy wyciąganie termostatu trzeba zaślepiać któreś kanały w c330, nie pamiętam dokładnie jak. Inaczej woda idzie cały czas na tzw. mały obieg.
włóż termostat, powinno pomóc.
Koszt niewielki, a silnik się odwdzięczy żywotnością.

Sprawdź jeszcze pompę wodną (wirnik), i napięcie paska klinowego.
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: c330

Post autor: Grigs »

Też śmigałem bez termostatu i zawsze wskazówka na 90 co równało sie postojem, jak założyłem to w upałach 40-lepiej w słońcu, maks 87 stopni, zaślepianie jest jeszcze gorsze bo przy niskich temperaturach silnik się nie będzie dogrzewał.
ODPOWIEDZ