Dobry diagnosta,doszkolony na stacji kontroli pojazdow odrzuci badanie techniczne poniewaz:
-numer nadwozia na obudowie tylnego mostu nie zgadza sie z numerem nadwozia na obudowie skrzyni biegow lub nie pokrywaja sie dane na tabliczce znamionowej,dowodzie rejestracyjnym.
Reasumujac w tym temacie sa zawarte wszystkie informacje dotyczace rozkodowania numeru vin itd.
Ciagnik oryginalny fabryczny powinien posiadac:
-tabliczke znamionowa
-numer na obudowie tylnego mostu zgodny z numerem na obudowie skrzyni biegow i danymi w tabliczce znamionowej,a takze danymi w dowodzie rejestracyjnym
-numery nadwozia (most,skrzynia) powinny odpowiadac rocznikom na odlewach (most skrzynia) i rocznikowi produkcji w dowodzie rejestracyjnym
-numer bloku silnika powinien byc zgodny z rokiem produkcji w dow. rej.
-odlew daty na bloku silnika powinien sie pokrywac z numerem bloku silnika
Czasami moglo byc tak ze oczywiscie wlozono silnik z magazynu z 1974r pod rok produkcji ciagnika 1975.
Ale nie moglo byc tak ze ciagnik rok produkcji 1975 ma silnik z 1985

Jezeli jest jakas rozbieznosc to nie oszukujmy sie mamy do czynienia z PRLowskim skladakiem


To jest forum RetroTraktor wiec tu kazdy powinien dazyc do oryginalu.
W praktyce roznie to bywa,sam posiadam jak wiecie c355m skladaka,ale ze to pamiatka rodzinna wyremontowalem go tak jak go otrzymalem bo zmienic w nim wszystko pod rocznik nie mialoby sensu.
Natomiast jak bym remontowal ciagnik zupelnie mi obcy to juz bym szedl w oryginal wszystko pod rocznik i zaczolbym od korpusow,kazdy korpus pod rocznik,nieodpuscilbym

Lokalizacja numeru vin na obudowie skrzyni od strony pedalu hamulca :

