Witam !
Problem wystąpił podczas koszenia kosiarką rozdrabniaczem. Po zagraniu silnika podczas koszenia faluje ciśnienie oleju przy czym silnik nie jest bardzo obciazany , obroty niezmienne , a ciśnienie oleju skacze na ok 1 sekundę z 0,4 do 0,2 Mpa oraz wrazca do 0,4Mpa dzieje się to tylko podczas jazdy na postoju wahania są minimalne. Czy ktos spotkał się z czymś takim ? Czy jest to spowodowane pompą czy zaworem przelewowym ? Czy odzie dokupic wkladke tego zawotu ze sprężyna i śrutem ?
Skaczące ciśnienie oleju c 328
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
Jaki masz czujnik? Z rurką olejową do zegara, czy elektryczny?
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
Czujnik jest na trojwskaźniku kfm z rurką olejową . Wykręciłem zawór przelewowy przeczysciłem , wszystko było ok. Pół obrotu śruby zwiększłem ciśienie. Zobaczymy...
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
podpinam się pod temat, c 328, podczas podorywki po nagrzaniu silnika zapalała się lampka oleju, założyłem manometr od władimirca na zimnym silniku pokazuje 3, trochę ponad 3, po nagrzaniu silnika na bronowaniu wskazówka skakała pomiędzy 2,5 - 3, nie było czerwonej lampki
co to może być ?
co to może być ?
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
Jeśli na zimnym masz ok. 3 bar, a na ciepłym spada nieznacznie to jest wszystko ok
A że zapalała się kontrolka to może być np. zużyty czujnik...
Dobry manometr zawsze lepszy niż kontrolka
A że zapalała się kontrolka to może być np. zużyty czujnik...
Dobry manometr zawsze lepszy niż kontrolka
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
Polecam zamienić badziewny dwuwskaźnik na trójwskaźnik z określoną temperaturą i pomiarem ciśnienia oleju. 3Bar ? Trochę za mało jak na zimny silnik. Polecam odkręcić miskę olejową wykręcić zawór przelewowy wyczyścić śrut i sprężynkę i zakręcić dodając jeden obrót. Do temat dodam jeszcze, że u mnie została wymieniona pompa oleju.
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
dzięki za odpowiedzi i jeszcze pytanie, jakie jest minimalne ciśnienie przy którym mogę bezpiecznie pracować tą maszyna ?
RE: Skaczące ciśnienie oleju c 328
1Bar (0,1MPa) to absolutne minimum, aby smarowanie działało prawidłowo.