Remont C-328 Szybkiego.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
No panie juz wyglonda pieknie brawo
Re: Remont C-328 Szybkiego.
No pięknie ci dzień to bliżej już nie mogę się doczekać jazdy próbnej Sławku brawo
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Ja gdybym odbierał z remontu takie cacko pierwsze pewnie bym się gapił przez godzinę i podziwiał, jazda próbna musiała by chwilę poczekać
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Spotkał się ktoś kiedyś z taką maską w c328. Różne szły na eksport, ale z taką się jeszcze nie spotkałem. Może to radosna twórczość właściciela? Ale wygląda na profesjonalne wykonanie.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8c20421c7d920fc6
https://m.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8c20421c7d920fc6
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Dobry rzeźbiarz był...osobiście mi się podoba...
Temat oryginalności był poruszony w nie jednym temacie...tylko odbudowa...oryginał to wychodzi z fabryki.I tak w C-328 rurki układu pneumatycznego są w 100% inne jak w C-330 współczesnym...zbiornik powietrza króćcami obrócony w stronę pochwy...zamówiłem rurki do powietrza ze sklepu internetowego wiadomej firmy reklamowanej przez youtuberów do C-330 i tu dupa...kolejne rurki do wskaźników ciśnienia oleju i powietrza podpisane C-328...i znów bez giętarki do rurek i palnika do lutowania na twardo i oryginalnych końcówek do przyłączy zapomnieć trzeba o jakimkolwiek montażu ,a po malowaniu już w ogóle .
W czym rzecz...ano w tym,że nawet po całkowitej modernizacji układu pneumatyki pod C-330 żadna rurka do C-330 z tegoż sklepu nie pasuje...potem sie dziwić że się człowiek tylko wkurwia i poszukuje kompletnego układu używanego...
A z pozytywów to,że wszystkie tematy oprócz tej bolesnej współczesnej pneumatyki idą w tym temacie fajnie...silnik 100%+ może nawet...skrzynia,most,zwolnice,podnośnik...wszystko da się bezproblemowo zrobić...blacharka dla dobrego majstra pikuś...ale pieniądz trza położyć...elektryka na detalach oryginalnych,pomijając lampy przód tył...błahostka...nawet do rozrusznika i masy dałem grubsze kable jak fabryka...fabryka 35mm2 a ja 50mm2 z racji tego słabego rozrusznika co w naszym przypadku jest nówka z EXPOM-u...gdzie kupiłem elektromagnes czy też elektrowłącznik tej firmy do oryginalnego rozrusznika R-07 do C-4011 za kwotę 140zł też z bardzo reklamowanej firmy i po dwóch rozruchach można go o kant c..ja wy....ć...skleił styki i tyle...
Co by tu jeszcze...części ze starych zapasów,łożysk użyłem ile tylko miałem na swoim stanie...
Budka...uszczelka szyby nowa,ramy poprostowane,daszek - szmatę kumpel uszyje wg oryginału.Ławeczka-listewki wg oryginału wymiar i w lakier do drewna.
Tabliczki,korek kierownicy,znaczek na maskę,naklejki na maskę do kupienia...
Ostatnią rzeczą są koła,które teraz robię.
To tyle.To nie są moje żale tylko okrutna rzeczywistość...do C-325,328,330 do roku 1973,do 4011,C-355 to trzeba niestety i wiedzy i kupę kasy...
Temat oryginalności był poruszony w nie jednym temacie...tylko odbudowa...oryginał to wychodzi z fabryki.I tak w C-328 rurki układu pneumatycznego są w 100% inne jak w C-330 współczesnym...zbiornik powietrza króćcami obrócony w stronę pochwy...zamówiłem rurki do powietrza ze sklepu internetowego wiadomej firmy reklamowanej przez youtuberów do C-330 i tu dupa...kolejne rurki do wskaźników ciśnienia oleju i powietrza podpisane C-328...i znów bez giętarki do rurek i palnika do lutowania na twardo i oryginalnych końcówek do przyłączy zapomnieć trzeba o jakimkolwiek montażu ,a po malowaniu już w ogóle .
W czym rzecz...ano w tym,że nawet po całkowitej modernizacji układu pneumatyki pod C-330 żadna rurka do C-330 z tegoż sklepu nie pasuje...potem sie dziwić że się człowiek tylko wkurwia i poszukuje kompletnego układu używanego...
A z pozytywów to,że wszystkie tematy oprócz tej bolesnej współczesnej pneumatyki idą w tym temacie fajnie...silnik 100%+ może nawet...skrzynia,most,zwolnice,podnośnik...wszystko da się bezproblemowo zrobić...blacharka dla dobrego majstra pikuś...ale pieniądz trza położyć...elektryka na detalach oryginalnych,pomijając lampy przód tył...błahostka...nawet do rozrusznika i masy dałem grubsze kable jak fabryka...fabryka 35mm2 a ja 50mm2 z racji tego słabego rozrusznika co w naszym przypadku jest nówka z EXPOM-u...gdzie kupiłem elektromagnes czy też elektrowłącznik tej firmy do oryginalnego rozrusznika R-07 do C-4011 za kwotę 140zł też z bardzo reklamowanej firmy i po dwóch rozruchach można go o kant c..ja wy....ć...skleił styki i tyle...
Co by tu jeszcze...części ze starych zapasów,łożysk użyłem ile tylko miałem na swoim stanie...
Budka...uszczelka szyby nowa,ramy poprostowane,daszek - szmatę kumpel uszyje wg oryginału.Ławeczka-listewki wg oryginału wymiar i w lakier do drewna.
Tabliczki,korek kierownicy,znaczek na maskę,naklejki na maskę do kupienia...
Ostatnią rzeczą są koła,które teraz robię.
To tyle.To nie są moje żale tylko okrutna rzeczywistość...do C-325,328,330 do roku 1973,do 4011,C-355 to trzeba niestety i wiedzy i kupę kasy...
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Sławku a jakie były oryginalnie montowane zegary bo nawet nie pamietam ?
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Tylko te z białym cyferblatem.
Odnośnie pneumatyki - niestety dziś wiele rzeczy tak jest robionych, parę rzeczy udało mi się tu w lokalnym sklepie i w kilku internetowych "wycofać" z oferty - m.in. wadliwe podstawy filtra oleju do 4011 PP-8,4. Ale to się nie ma co wkurzać i wyzywać - tylko zdjęcia, wymiary i email do sklepu. Kiedyś też wyzywałem i rzucałem w kąt, a teraz robię jeśli się da porównanie, dokumentację i wysyłam wiadomość - na 5 sklepów 2-3 odpowiadają w ciągu kilku dni i często albo są chętni wymienić towar albo oddać kasę, a poprawki wprowadzają do oferty.
Do C-4011 kupowałem rurki z tego samego źródła - ale te w ocynku, sygnowane naklejkami sklepu - wszystko pasowało bez problemu, jedynie co nie mieli starego typu rurki sprężarka-odolejacz. Reszta pasowała bez problemu, aczkolwiek w oryginalnych troszkę lepiej moim zdaniem jest wykonana przylgnia rurek, tam gdzie uszczelka fibrowa uszczelnia. Ale jak uruchomię układ to zobaczę jak to będzie grało
Niemniej jednak Sławek ma całkowitą rację, że jak się ma części oryginalne to robota idzie i wszystko pasuje, a jak się składa ze współczesnych - no to niestety powinni do każdego zamówienia dokładać ze trzy paczki cierpliwości ;D
A co do roboty tu pokazanej, klasa Staram się w detalach ten poziom doścignąć od kilku lat - mam nadzieję, ze powoli mi się udaje, choć przyznam, że człowiek z braku czasu ,grzebiąc po godzinach czasem chce sobie drogę skrócić i niektóre współczesne detale zastosować, bo na oryginalne albo kasy brak albo dostępność zerowa.
Odnośnie pneumatyki - niestety dziś wiele rzeczy tak jest robionych, parę rzeczy udało mi się tu w lokalnym sklepie i w kilku internetowych "wycofać" z oferty - m.in. wadliwe podstawy filtra oleju do 4011 PP-8,4. Ale to się nie ma co wkurzać i wyzywać - tylko zdjęcia, wymiary i email do sklepu. Kiedyś też wyzywałem i rzucałem w kąt, a teraz robię jeśli się da porównanie, dokumentację i wysyłam wiadomość - na 5 sklepów 2-3 odpowiadają w ciągu kilku dni i często albo są chętni wymienić towar albo oddać kasę, a poprawki wprowadzają do oferty.
Do C-4011 kupowałem rurki z tego samego źródła - ale te w ocynku, sygnowane naklejkami sklepu - wszystko pasowało bez problemu, jedynie co nie mieli starego typu rurki sprężarka-odolejacz. Reszta pasowała bez problemu, aczkolwiek w oryginalnych troszkę lepiej moim zdaniem jest wykonana przylgnia rurek, tam gdzie uszczelka fibrowa uszczelnia. Ale jak uruchomię układ to zobaczę jak to będzie grało
Niemniej jednak Sławek ma całkowitą rację, że jak się ma części oryginalne to robota idzie i wszystko pasuje, a jak się składa ze współczesnych - no to niestety powinni do każdego zamówienia dokładać ze trzy paczki cierpliwości ;D
A co do roboty tu pokazanej, klasa Staram się w detalach ten poziom doścignąć od kilku lat - mam nadzieję, ze powoli mi się udaje, choć przyznam, że człowiek z braku czasu ,grzebiąc po godzinach czasem chce sobie drogę skrócić i niektóre współczesne detale zastosować, bo na oryginalne albo kasy brak albo dostępność zerowa.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Zegary pokazałem wszystkie do momentu C-360.
Co do tematu części to nerwówki nie mam...ale cały czas chcę wszystkim uświadomić jaka chujnia jest ogólnie.
Co do tematu części to nerwówki nie mam...ale cały czas chcę wszystkim uświadomić jaka chujnia jest ogólnie.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Robota fachowa ja szukam takiego przycisku do sygnału do 325
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Kolejna dostawa opon i felgi się malują.
Wracając do tej nieszczęsnej pneumatyki to postanowiłem dwie rurki wykonać we własnym zakresie,bo zima mnie zastanie jak będę kombinował i szukał nie wiedzieć czego.A mianowicie to rurka łącząca zawór regulacyjny ze zbiornikiem,na której znajduje się trójnik z króćcem do rurki manometru ciśnienia powietrza w trójwskaźniku i rurka łącząca zawór hamulcowy z gniazdem przyczepy.
Różnice w układzie pneumatycznym z C-328 a C-330 pokazałem na zdjęciach z dwóch książek,na zdjęciach układ z C-328 a na rysunkach układ C-330 z oryginalnej pierwszej instrukcji napraw.
Wracając do tej nieszczęsnej pneumatyki to postanowiłem dwie rurki wykonać we własnym zakresie,bo zima mnie zastanie jak będę kombinował i szukał nie wiedzieć czego.A mianowicie to rurka łącząca zawór regulacyjny ze zbiornikiem,na której znajduje się trójnik z króćcem do rurki manometru ciśnienia powietrza w trójwskaźniku i rurka łącząca zawór hamulcowy z gniazdem przyczepy.
Różnice w układzie pneumatycznym z C-328 a C-330 pokazałem na zdjęciach z dwóch książek,na zdjęciach układ z C-328 a na rysunkach układ C-330 z oryginalnej pierwszej instrukcji napraw.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Piękny ten zielony lakier. Mój C325 chyba też miał taki gdy opuszczał fabrykę?
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Pięknie!
Możesz się wypowiedzieć co sądzisz o felgach przednich Pronar, bo widzę, że kupowałeś nówki. Są wyglądem jak oryginał?
Możesz się wypowiedzieć co sądzisz o felgach przednich Pronar, bo widzę, że kupowałeś nówki. Są wyglądem jak oryginał?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...