Remont skrzyni c-4011/c-355

Wszystko o naszych Ursusach
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Witam mam problem. W tylnim Moscow znalazlem zmielone lozysko igielkowe. Czy po miedzy walkiem atakujacym a walkiem glownym powinno byc lozysko? Czy walek posredni( w skrzyni) jest ulozyskowany z walkiem WOM. (walek WOM dzielony). Czy aby dodawac zdjecia musze miec Kongo na fosik czy tym podobne? :)
bartek3952
Posty: 14
Rejestracja: 01 maja 2019, 18:08
Lokalizacja: Sanok

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: bartek3952 »

Co do samego zdjęcia: nie musisz ale zdjęcie zniknie po paru miesiącach.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: chrapek3011 »

Sam wałek atakujący jest łożyskowany w oprawie na dwóch łożyskach stożkowych osadzony w obudowie tylnego mostu i dodatkowo wsparty na łożyskach igiełkowych we wałku głównym,który znów jest na łożysku kulkowym w obudowie skrzyni i podparty na łożyskach igiełkowych we wałku sprzęgłowym I stopnia .A wałek WOM dzielony jest od strony sprzęgła na łożysku kulkowym,dalej przechodzi przez wałek pośredni ułożyskowany na dwóch kulkowych,dalej przechodzi przez wałek reduktora i tuleję napędu pompy i na końcu podparty na łożysku w obudowie tylnego mostu.Sam wałek dzielony połączony jest tulejką brązową.

Zmielone łożysko igiełkowe może pochodzić z wałka napędu pompy hydraulicznej,tego tzw. słupka...innych igiełkowych w tylnym moście nie ma.
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Prawdopodobnie bedzie to lozysko pomiedzy walkie atakujacym a glownym (to zmielone) poniewaz nie ma go tam. Dzieki pierwszy raz Robie skrzynie :D
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Obrazek przy okazji ciekawe znalezisko
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Ponownie mam pytanie w jaki sposob ustawia sie luz miedzy kolem kołem atakującym a kołem talerzowym :?:
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Gdzie dokladnie sa te podkladki dystansowe
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: chrapek3011 »

Najpierw trzeba ustawić luz wałka atakującego w obudowie łożysk.Pomiędzy łożyskami znajduje się pierścień dystansowy i cienkie podkładki regulacyjne.Sam wałek już zmontowany z łożyskami i kołem atakującym reguluje się podkładkami wkładanymi pomiędzy obudowę mostu a obudową łożysk wałka.A sam dyfer reguluje się nakrętkami w obudowach łożysk kosza.
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Dziekuje za porade ciagnik juz zlozony. Teraz czas na hamulce (czy wszystko jest talkie samo w c-4011 Jak w c 360?) Nie liczac dzwigni recznego. Oraz montaz blokady ktora ktos kiedys zdemontowal
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: chrapek3011 »

Dwa rodzaje bębnów i dwa rodzaje szczękotrzymaczy...4011 powinien mieć szczękotrzymacz z dwoma uszczelniaczami i łożyskiem pomiędzy nimi...a w nowym typie nic nie ma jest tylko pierścień ustalający,pierścień dociskowy i oring i do kompletu musi być taki bęben.
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Witam po remoncie skrzyni biegów czasami wyskakuje reduktor, :( najczęściej na 5tym biegu który też wyskakuje ale, tak jak wiem co zle zrobiłem w 5tce tak, nie mam pojecia co jest nie tak reduktorem. Wymieniłem wałek atakujący wraz z łożyskami oraz kolo przesuwne reduktora. Wcześniej reduktor nie wyskakiwał.

Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: Bolszewik »

Zabezpieczenie reduktora - spróbuj wymienić
Listwa przesuwająca - sprawdź czy nie jest wyrobiona
Cięgno reduktora - może nie wbija do końca

Po remoncie mogło się coś minimalnie przestawić w związku z wymianą innych części.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Dzieki za odpowiedz

Zabezpieczenie reduktora - czyli bezpiecznik? Czy jeszcze cos innego. :)
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: pioter »

Witam nie chce otwierac nowego tematu, a chcialbym sie dowiedziec jakie wy macie sposoby na wybijanie/ sciaganie oraz zakladanie kól zebatych na walek posredni. Bo ja je wybijam przez kawalek drewna, ale to chyba nie tedy droga. :?:
Cinelli
Posty: 111
Rejestracja: 26 sty 2020, 20:53

Re: Remont skrzyni c-4011/c-355

Post autor: Cinelli »

Ktoś wie czy dolny wałek napędu wom,który przechodzi przez skrzynię wyjdzie do przodu po zdjęciu pokrywy ósemki?
ODPOWIEDZ