Seria ciężka-model 385 lata 70.
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Seria ciężka-model 385 lata 70.
Witajcie. Potrzebuje parę informacji i też odpowiedzi na ciekawostki które mnie nurtują.
1. Do czego służy ten otwór?
2. Po jakiego czorta ta klapka na dmuchawie?
url=https://ifotos.pl/z/qaxwpeq/][/url
3. W którym roku zmieniono dźwignie reduktora na tą boczna?
4. Jak wygląda z tyłu mocowania prawdziwe lamp/tablicy rejestracyjnej i odblasków oraz chlapacze. Posiadam 74 rok, odblaski mam jeszcze na zwolnicach, tył był całkowicie pocięty jak większość tych Ursusow więc są dorobione wsporniki lamp a chciałbym jakoś powrócić do oryginału
5. Jak powinna wyglądać deska rozdzielcza na 74 rok, wiem że duże zegary
1. Do czego służy ten otwór?
2. Po jakiego czorta ta klapka na dmuchawie?
url=https://ifotos.pl/z/qaxwpeq/][/url
3. W którym roku zmieniono dźwignie reduktora na tą boczna?
4. Jak wygląda z tyłu mocowania prawdziwe lamp/tablicy rejestracyjnej i odblasków oraz chlapacze. Posiadam 74 rok, odblaski mam jeszcze na zwolnicach, tył był całkowicie pocięty jak większość tych Ursusow więc są dorobione wsporniki lamp a chciałbym jakoś powrócić do oryginału
5. Jak powinna wyglądać deska rozdzielcza na 74 rok, wiem że duże zegary
- Marian1231973
- Posty: 298
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Cześć.
Pierwszy raz spotykam się z tym, iż taki otwór był wykonywany więc tym bardziej nie wiem do czego mógł służyć, (przecież nie do ręcznego rozrusznika ). Nie pomogę, chodź temat bardzo mnie interesuje.
Zdjęcie wentylatora bardzo słabe. Proponuje obserwować ogłoszenia sprzedaży tych ciągników z zachodu, są często w niezmienionej budowie od czasu produkcji.
Pierwszy raz spotykam się z tym, iż taki otwór był wykonywany więc tym bardziej nie wiem do czego mógł służyć, (przecież nie do ręcznego rozrusznika ). Nie pomogę, chodź temat bardzo mnie interesuje.
Zdjęcie wentylatora bardzo słabe. Proponuje obserwować ogłoszenia sprzedaży tych ciągników z zachodu, są często w niezmienionej budowie od czasu produkcji.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
No ja mam z północy;) bardzo rzadko udaje się aby tył był niezmieniony albo cokolwiek w środku
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 maja 2019, 22:22
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Co do otworu to wygląda na fabryczny
A co do wentylatora daj lepsze foto cos postaram sie powiedzieć
A co do wentylatora daj lepsze foto cos postaram sie powiedzieć
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Wentylator dmuchał na szybę i na nogi.Klapy w osłonie kolumny kierownicy regulujesz ręcznie....a kierunek czy na szybę czy na nogi cięgłem w konsoli wyłączników po lewej stronie...i ciepłe-zimne też...drugie cięgło to otwiera zawór nagrzewnicy.
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Nareszcie, dzięki, nigdy nie mogłem pojąć po co ta klapka na wentylatorze, druga linka to do że do zaworu nagrzewnicy o wiedziałem, przysłony na nogach tak samo wiedziałem do czego służąchrapek3011 pisze: ↑03 sty 2020, 10:15 Wentylator dmuchał na szybę i na nogi.Klapy w osłonie kolumny kierownicy regulujesz ręcznie....a kierunek czy na szybę czy na nogi cięgłem w konsoli wyłączników po lewej stronie...i ciepłe-zimne też...drugie cięgło to otwiera zawór nagrzewnicy.
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Co do otworu w masce - nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale z całą stanowczością jest to wyrób oryginalny, ponieważ u siebie też takową maskę posiadałem. można by było przypuszczać, że służyła albo jako otwór do klucza do montażu lub regulacji czegoś lub jako otwór kontrolny. Tylko przy założeniu kompletu obciążników to otwór automatycznie nie spełnia żadnej z tych dwóch funkcji.
Z doświadczenia konstruktorskiego wiem jednak, że takiego otworu bez celu się nie zrobiło i albo jego obecność wynika z przewidzianej ekploatacji ciągnika albo z technologii wytwarzania i montażu.
teraz mi taki pomysł wpadł, że ten otwór może był przeznaczony do wypuszczenia na zewnątrz wiązki kabli, aby zamontować w przedniej części jakieś dodatkowe oświetlenie - miało by to sens.
Z doświadczenia konstruktorskiego wiem jednak, że takiego otworu bez celu się nie zrobiło i albo jego obecność wynika z przewidzianej ekploatacji ciągnika albo z technologii wytwarzania i montażu.
teraz mi taki pomysł wpadł, że ten otwór może był przeznaczony do wypuszczenia na zewnątrz wiązki kabli, aby zamontować w przedniej części jakieś dodatkowe oświetlenie - miało by to sens.
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
@Claas obciążniki w C 385 mocowane są od spodu wspornika przedniej osi, to w jaki sposób mogą zasłonić ten otwór w masce?
W 1201 dodatkowe obciążniki mocowane z przodu wspornika, także nie niezasłonią tego otworu.
Po założeniu przedniej tablicy rejestracyjnej, otwór ten byłby zasłonięty.
W 1201 dodatkowe obciążniki mocowane z przodu wspornika, także nie niezasłonią tego otworu.
Po założeniu przedniej tablicy rejestracyjnej, otwór ten byłby zasłonięty.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:40
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Bergman 31 jeszcze pod filtrem powietrza jest możliwość montowania obciążników. One tak jakby leżą pod filtrem i mocowane są dwiema srubami.
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
To tak. Obciążniki są montowane na wsporniku przedniej osi z przodu na dole, przed maską oraz pod filtrem powietrza.
Otwór już wiem do czego służył, bo i by tak z tego pasowało, wąż od zbiornika 2 obwodu zewnętrznego
Otwór już wiem do czego służył, bo i by tak z tego pasowało, wąż od zbiornika 2 obwodu zewnętrznego
Re: Seria ciężka-model 385 lata 70.
Mam taki ekran przedni maski z otworem do sprzedania. Moge wysłać