Kontrolki na wskaźniku c330

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

Witam mam problem z kontrolkami. gdy na zgaszonym wkładam klucz w stacyjke zapala się kontrolka od smarowania. Od ładowania z tego co pamiętam bardzo długo się nie świeciła.Jak zapale ciągnik to gaśnie smarowanie. i to jest ok. mój ursus posiada alternator. Ale wydaje mi się że ciągnik nie ma ładowania ponieważ ostatnio kultywatorowałem 35 arów pola więc aku powinien się troche podładować. A na drugi dzień ciągnik nie pali. Więc zobaczyć czy ładuje czy nie. Naładowałem aku i zapaliłem ciągnik. jak przekręce stacyjke o jedną pozycje w prawo to zapalają się wszytkie kontrolki! W tym ładowanie, próbowałem gazować ale dalej się świeciła. świeci się kontrolka nawet od migaczy kiedy nie są włączone. Co mam zrobić aby pokazało mi czy ładuje czy nie. I nie jest mi łatwiej pożyczyć miernik bo nie mam od kogo...
Grigs
Posty: 642
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Grigs »

1. Biegunowości zmienione?
2. Co to za alternator?, fotka jego z oznaczeniami marki i modelu
3. Co to za instalacja?, jakiś gotowiec pod ala altki czy stara org ale tuningowana pod altka?.
4. Zaopatrzyć sie w jakiś miernik cyfrowy czy analogowy do mierzenia napięcia prądu stałego "DC"
5. Prawidłowe napięcie ładowania przy włączonych wszystkich zjadaczach prądu na wolnych obrotach tak 900 obr/min 13.9V i przy max obrotach tak do 14.4V chociaż najlepiej by było do 14V w tym typie
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

1.nie do końca wiem o co chodzi ale wskaźnik od nowości tak.
2. zdjęcie alternatora : 1. https://naforum.zapodaj.net/73768510ef11.jpg.html 2. https://naforum.zapodaj.net/cd2f28625ee6.jpg.html 3. https://zapodaj.net/aa58b07121450.jpg.html
3. Instalacja elektryczna jest od nowości nie wymieniana z 1983
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2565
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: SEBRIGHT »

Na moje oko altek regenerowany z Poloneza :)
Bez miernika ciężko cokolwiek diagnozować przy elektryce... Jak instalacja stara przerabiana pod alternator to może ktoś po prostu nie zadał sobie fatygi żeby kontrolkę podłączyć.
Jak nie chcesz miernika kupować podjedź na jakikolwiek warsztat samochodowy żeby Ci napięcie zmierzyli, choć możesz zapłacić tyle co za najtańszy miernik ;p
Jak robiłeś nim w polu miałeś załączone światła czy jakieś inne odbiorniki prądu? Bo z samej jazdy nie powinien się rozładować - to nie benzyniak, żeby silnik prąd pobierał w trakcie pracy...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

Nie no alternator był kupowany nowy w agromie. podczas pracy w polu nic nie miałem włączone żandnych pobieraczy prądu. Znalazłem taki multimetr w warsztacie ale rozładowany. Zobacz na 3 zdjęcie tam jest pudełko i pisze że do c330
Grigs
Posty: 642
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Grigs »

Biegunowości? fabryka robiła z plusem na masie przez badziewną prądnice a po założeniu altka trzeba przerobić by był minus na mase a plus na rozrusznik inaczej w altku siądzie mostek z regulatorem napięcia, swoją drogą te altki pochodzą rok może dwa a później cuda sie dzieją lepiej byś wyszedł jak byś kupił jakiś z wbudowanym szczotko-trzymaczem w regulator napięcia np. używke ze szrotu np. z ów poldka od benzyniaka wszystko pasuje nawet koło pasowe, dorobić dolny uchwyt, samemu zregenerować go, wymieniając łożyska, regler, wyczyścić i pomalować i na lata.

Musisz sie zaopatrzyć w miernik bez tego ani rusz w tym temacie dalej, jeśli nie zmieniłeś biegunowości i masz gwarancje na ten altek, to jeśli sie uszkodził to nie uznają ci gwarancji.
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Titek »

Ja proponuje tak. Znajdź sobie długi kabelek, wepnij go w miejsce zielonego kabelka z pierwszego zdjęcia na altku, drugi koniec podepnij do jednego pina żarówki ładowania. Drugi pin z tej żarówki podepnij do plusa w stacyjce lub aku. Zapal ciągnik, dodaj gazu i patrz czy gaśnie żarówka. Jak gaśnie to kup miernik i sprawdź napięcie ładowania. Oczywiście minus na masę, plus do rozrusznika.
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

masa jest na minusie więc biegunowości zmienione. @Titek tak zrobiłem przed chwilą i nic dalej przy zgaszonych światłach się nie świeci a przy zapalonych się świeci a i okazało się że do drugiego pina nie jest nic podpięte :lol:
Kozichwost
Posty: 15
Rejestracja: 11 kwie 2020, 19:50

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Kozichwost »

Na pewno po przekręceniu kluczyka zaświecają się wszystkie kontrolki? Takie złudzenie może dawać włączające się razem ze światłami podświetlenie wskaźników.
Co do ładowania proponuję zakupić multimetr za kilkanaście pln i zmierzyć prąd ładowania
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

Wszystkie kontrolki się zaświecają to niestety nie złudzenie.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: marek »

Jeżeli tak się zaczęło dziać po wymianie alternatora to znaczy że masz instalację już przerobioną na alternator z regulatorem wewnętrznym. Kupiłeś oryginał a instalacja przerobiona do altka ze szczotkotrzymaczem. Zobacz czy masz gdzieś w instalacji takie pudełko wielkości dwóch pudełek od zapałek.Jak nie ma lub jest niepodłączone to znaczy że była przeróbka.
gumiok
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2017, 22:59

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: gumiok »

marek pisze: 03 maja 2020, 9:47 Jeżeli tak się zaczęło dziać po wymianie alternatora to znaczy że masz instalację już przerobioną na alternator z regulatorem wewnętrznym. Kupiłeś oryginał a instalacja przerobiona do altka ze szczotkotrzymaczem. Zobacz czy masz gdzieś w instalacji takie pudełko wielkości dwóch pudełek od zapałek.Jak nie ma lub jest niepodłączone to znaczy że była przeróbka.
Czytoj ze zrozumieniem instalacja jest stara i sam jo dostosował na alternatorze jest z zewnątrz regulator napięcia.

Tylko nic nie wspomnione o sprawdzeniu ładowonia miernikiem
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

sprawdziłem wczoraj miernikiem i raz jak dałem gazu to najwięcej 13 volt było a na 900 obr to 12.4
Awatar użytkownika
Alternator12
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Alternator12 »

i pomyliło mi się faktycznie ta kontrolka się nie świeci wogóle tylko podświetlenie daje takie złudzenie ale naprawde się tego nie spodziewałem. do pierwszego pina idzie zielony kabelek od alternatora a do drugiego nic nie jest podpięte. gdzie podpiąć drugi pin żeby mi pokazywało czy ładuje czy nie
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: chrapek3011 »

Drugą końcówkę kontrolki podłącza się pod zacisk 15 w stacyjce.Na tym zacisku powinno być napięcie po wciśnięciu kluczyka.
DanieLsc
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 20:41

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: DanieLsc »

Jaki alternator do 4011 dać, czy 50A będzie ok?
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Kontrolki na wskaźniku c330

Post autor: Adi96 »

Wystarczy w zupełności aż będzie nad to
ODPOWIEDZ