C-330 problem z temperaturą
C-330 problem z temperaturą
Witam panowie ,rozkładam już ręce. W skrócie ciągnik mi się przegrzewa.. Jak to możliwe ze inni potrafia dawać dobrze w palnik i ciapek trzymie po 80/85 stopni temperature.. Mój po remoncie 30 mtg. Pompa wody nowa, przewody gumowe nowe, termostat nowy, nowy płyn, głowica planowana, uszczelka nowa, wentylator założony 4 łopatkowy, kąt wtrysku ustawiony dobrze, luzy zaworowy 0,2 , Chłodnica (z 1 montażu) szczelna, wyciągnięta wyczyszczona, przedmuchana. Myślałem jeszcze ze może to zegar mnie okłamuje i zakupiłem trójwskaznik. Sama dłuższa jazda pustym ciągnikiem skutkuje temperaturą rzędu 95-100 stopni. Termostat puszcza, próboje wszystkiego. Myślę już nad zakupem nowej chłodnicy, jednak oryginalna bardziej do mnie przemawia z wiadomych względów. Zdaje sobie sprawe ,że i nowe części mogą być wadliwe. Doradzicie co jeszcze? Pozdrawiam.
Re: C-330 problem z temperaturą
Witam zobacz sobie ile wchodzi płynu (wody) do chłodnicy ja mam jeszcze stara i tam wchodzi wiadro 10-11 l płynu wiem ze te nowe są troszkę mniejsze i dlatego możesz mieć ten problem
Pozdrawiam GULIYAMAHA
Pozdrawiam GULIYAMAHA
Re: C-330 problem z temperaturą
Ale ja właśnie mam starą chłodnice i dokładnie tyle płynu weszło Guli 10l
Re: C-330 problem z temperaturą
A przed remontem jeździł na wodzie ? Może masz kamień w chłodnicy? Może sam czujnik co wkręcasz w ( yyy w c330 chyba w głowice) jest wadliwy.
Re: C-330 problem z temperaturą
Wyjmij termostat i zobacz co będzie się działo,może za późno się otwiera ale chłodnica powinna wyrobić tym bardziej że ta dobra oryginalna i 4 łopaty masz.Według mnie tylko termostat coś szwankuje.
Re: C-330 problem z temperaturą
Moim zdaniem, jeśli przed remontem było wszystko ok, to zakładając że nowy termostat i pompa jest ok do głowy przychodzi mi fakt że może silnik nie został dobrze dotarty i tym samym już nawet bez obciążenia będzie się póki co bardziej grzał. Co kolega robił z traktorem pisząc że jest 30mtg po remoncie? Mam rozumieć, że chodzi o kapitalny remont silnika?
Re: C-330 problem z temperaturą
Przed remontem jak go kupiłem nie miał termostatu i temp ledwo wchodziła na zielone na dwu wskazniku. Chłodnice Czyściłem w środku. Zdziaszek co masz na myśli mówiąc "póki co będzie się grzał"? Tak remont silnika.Właśnie też myślałem ze termostat. dlatego już go wymieniłem 4 mtg temu na POLMO warynskiego i dalej to samo, osiąga za duże temperatury. Dotarty albo raczej docierany był wzorowo /stopniowo kilka godzin na postoju a potem już delikatna jazda na pusto lub z lekkim ładunkiem na przyczepie. Nic ciężkiego. Dlatego też już rozłożyłem ręce i pytam.
Re: C-330 problem z temperaturą
Niestety spotkałem się kiedyś z przypadkiem że wszyscy szukali przyczyn zwiększonego wzrostu temperatury w ciagniku niby już dobrze dotartym a jednak potrzebne było jeszcze kilka godzin docierania zanim wszystko idealnie się spasowało i temperatura silnika wróciła do poziomów sprzed remontu. Przyczyna tkwiła najprawdopodobniej w materiale wykorzystanym do panewek i tulejach korbowodów. Czasem rozmiar rozmiarem dopasowany niestety producenci różni i dokładność w wykonaniu i specyfika materiału pozostawiają wiele do życzenia.
Re: C-330 problem z temperaturą
Ciekawa koncepcja, nie wiem już sam co o tym myśleć już nawet korki zmieniałem od chłodnicy, byle pierdoły i nic.szkoda gadać, dzięki za dotychczasowe rady i odzew.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2020, 18:47 przez Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 paź 2018, 18:06
Re: C-330 problem z temperaturą
wywal termostat i zobacz jak bedze bez ja w swoim kupilem trzy nowe i nie dzialaly prawidlowo kazdy 65 zyla
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 lis 2018, 21:21
Re: C-330 problem z temperaturą
jak nie pomoże to wymuś obieg... kawalek plastykowej rurki chyba 50wstaw w miejce termostatu.U każdego posiadacza 330 czy 328 dobrze dostajacej w palnik tak jest zrobione.Kto ma ursusa na zloty bedzie pisał ze termostat musi być a kto ma ten traktorek do ciezkiej pracy powie ze jest on zbednylskoczylas pisze: ↑11 lip 2020, 19:05 wywal termostat i zobacz jak bedze bez ja w swoim kupilem trzy nowe i nie dzialaly prawidlowo kazdy 65 zyla
Re: C-330 problem z temperaturą
Akurat tu nie do końca się zgodze. Od 9 lat co chwile użytkuje c330 tescia i do niedawna był to jedyny ciągnik w jego gospodarce i robił wszystko. Prawda jest że niedawno trzabylo wymienić termostat a przy okazji się okazało że jego obudowa ma też wzery. Odkąd tylko pamiętam termostat był zawsze i jest do teraz. Do niedawna ciągnik robił wszystko od orki po kosiarkę rotacyjna. Zdarzało się że przy długim czasie ciężkiej pracy wskaźnik dochodził pod czerwone pole ale jak już to tylko chwilowo. Podstawą jest napewno sprawna chłodnica, drożny układ chlodzenia sprawna pompa wody i blok niezakamieniony. Dodam że w tym blok był wymieniony przy remoncie jakieś 12 lat temu.marecki 25 pisze: ↑11 lip 2020, 22:16jak nie pomoże to wymuś obieg... kawalek plastykowej rurki chyba 50wstaw w miejce termostatu.U każdego posiadacza 330 czy 328 dobrze dostajacej w palnik tak jest zrobione.Kto ma ursusa na zloty bedzie pisał ze termostat musi być a kto ma ten traktorek do ciezkiej pracy powie ze jest on zbednylskoczylas pisze: ↑11 lip 2020, 19:05 wywal termostat i zobacz jak bedze bez ja w swoim kupilem trzy nowe i nie dzialaly prawidlowo kazdy 65 zyla
Re: C-330 problem z temperaturą
A jak wygląda temperatura powrotu z chlodnicy gdy silnik ma wysoką temperaturę?
Re: C-330 problem z temperaturą
Wg mnie wina leży po stronie termostatu ale bez termostatu pracować też się nie da bom sprawdzałem. Rozwiązanie jest proste wystarczy z puszki po piwie wyciąć opaskę ( średnica pasuje idealnie) i wykonać w niej otwór fi 10-12 i ustawić na kanał wodny tak aby był obieg i to powinno pomóc. U mnie to dział, dodatkowo ponieważ mój ciapek miał ciężko z kosiarką rotacyjną i kultywatorem zmieniłem oryginalny wentylator na pompie cztero łopatkowy na wentylator z tworzywa bodajże z forda mondeo o ośmiu łopatkach plus elektryczny z tego samego samochodu zamontowany przed chłodnicą uruchamiany w razie potrzeby. Teraz nawet przy wysokich tem na zewnątrz i ciężkiej pracy nie zagrzeje się więcej niż 90 stopni
Re: C-330 problem z temperaturą
Nie mam zamiaru nikogo negować, sprawa indywidualna kto jak jeżdzi, osobiście uważam ,że termostat musi być nie zależnie od użytkowania, ale czy było by to możliwe ,że one potrafią się tak psuć na potęgę, oraz pózno sie otwierać? Poprzedni był TS-8 to po wyjeciu i sprawdzeniu otworzył się przy ponad 100 stopniach! Dlatego teraz wsadziłem ten od waryńskiego. Jak jest rozgrzany to górny wąż jest gorący i nie puchnie a dolny na wyjściu tez gorący a na dole letni. Chłodnica u góry ciepła dól zimna.. Wybaczcie ,ale chyba zgodzimy się ,że to powinno pracować na zwykłym dwu łopatkowym i powinno grać. Więc powód tego grzania musi gdzieś leżeć tylko ja nie moge do tego dojść. Chyba po prostu zaryzykuję i kupie kompletnie nową chłodnice tylko jaka... Jedynie chyba ta też od waryńskiego za 600/700 pln, ktoś ma może?
Re: C-330 problem z temperaturą
Szukać leżaka magazynowego na portalach aukcyjnych lub od Waryńskiego.Lepszych na rynku nie ma.
Re: C-330 problem z temperaturą
Skoro chłodnica u dołu jest letnia to znaczy, że jest słaby obieg, lub faktyczna temperatura jest prawidłowa a oszukuje nas czujnik/wskaźnik.
Pomijając rzeczy w stylu uszkodzonej uszczelki pod głowicą itp to problem z obiegem możemy mieć przez:
1. Przypchane kanały w chłodnicy.
2. Pompa wodna słabo pompuje.
3. Zapchane kanały w bloku/głowicy.
4. Termostat otwiera się przy zbyt wysokiej temperaturze/ źle zasłania kanał od małego obiegu/ nie otwiera sie wystarczajaco szeroko.
Na oko czuć ze pompa robi ciśnienie?
Jak chłodnica do wyrzucenia to odkamieniłbym/ odszlamił ją silną chemią.
W swoim silniku chemia potraktowałbym cały układ, ale zawsze jest ryzyko że pojawią się wycieki.
Wyjąłbym termostat i z zablokowanym małym obiegem sprawdził czy napewno trzyma niską temperaturę, jak trzyma to zostaje termostat i jego obudowa.
Według mnie jeśli chłodnica nie jest mechanicznie zniszczona to jest do uratowania.
Problem moze być jeśli ktoś używał proszek/płyn do uszczelniania chłodnic. Ich chemia może nie ruszyć, ale używanie ich to kłopoty na własne życzenie. Delikatne odkamienianie można zacząć octem lub kwaskiem cytrynowym.
Pomijając rzeczy w stylu uszkodzonej uszczelki pod głowicą itp to problem z obiegem możemy mieć przez:
1. Przypchane kanały w chłodnicy.
2. Pompa wodna słabo pompuje.
3. Zapchane kanały w bloku/głowicy.
4. Termostat otwiera się przy zbyt wysokiej temperaturze/ źle zasłania kanał od małego obiegu/ nie otwiera sie wystarczajaco szeroko.
Na oko czuć ze pompa robi ciśnienie?
Jak chłodnica do wyrzucenia to odkamieniłbym/ odszlamił ją silną chemią.
W swoim silniku chemia potraktowałbym cały układ, ale zawsze jest ryzyko że pojawią się wycieki.
Wyjąłbym termostat i z zablokowanym małym obiegem sprawdził czy napewno trzyma niską temperaturę, jak trzyma to zostaje termostat i jego obudowa.
Według mnie jeśli chłodnica nie jest mechanicznie zniszczona to jest do uratowania.
Problem moze być jeśli ktoś używał proszek/płyn do uszczelniania chłodnic. Ich chemia może nie ruszyć, ale używanie ich to kłopoty na własne życzenie. Delikatne odkamienianie można zacząć octem lub kwaskiem cytrynowym.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 cze 2020, 20:33
Re: C-330 problem z temperaturą
Termostat, może być też przez odwrotne założenie bez podkładki plastikowej w obudowie, na zgaszonym silniku ponaduszaj za weże jak sie rozgrzeje do 90 stopni dolny i górny u siebie tak robiłem co wiosne bo termostat sie zawieszał jak spuszczałem ciepłą wode, wystygł i sie tak jakby zawieszał, również wychodziła wskazówka na trójwskażniku poza 90, wentylator 2 łopatkowy, druga pompa, przewody, fabryczna chłodnica, po remoncie już łu hu hu.
Re: C-330 problem z temperaturą
Termostat założony jest dobrze, kompletny. z wężami moge spróbować choć wydaje mi się ,że to nic nie zmieni. Alchemik chłodnice odkamieniałem i wydmuchiwałem, dlatego bym ją wyeliminował. głowica była planowana, zakamieniona nie była, blok również rozbierany przy remoncie, traktor wcześniej też jezdził na płynie. Chłodnica na dole również ma byc gorąca? to może rzeczywiście problem jest gdzieś na powrocie..
Re: C-330 problem z temperaturą
Z c330 dawno nie mialem kontaktu, ale we wszystkich pojazdach ze sprawnym obiegem płynu chłodzącego, w momencie, gdy mamy powyżej temperatury pełnego otwarcia termostatu ciecz krąży na tyle szybko, że nie wychwycimy różnicy między góra, a dołem chłodnicy. Jedynie miernikiem. Dopiero gdy termostat zaczyna zamykać przepływ przez chłodnicę, aby utrzymać temperaturę dół robi się chłodniejszy.
W osobówkach często się zdarza, że wirnik pompy slizga sie na wałku pompy.
Gdzieś kiedyś czytałem o samochodzie, że sprawdzono prawie wszystko wielokrotnie a przyczyną był rozwarstwiony i blokujacy przepływ wąż...
W osobówkach często się zdarza, że wirnik pompy slizga sie na wałku pompy.
Gdzieś kiedyś czytałem o samochodzie, że sprawdzono prawie wszystko wielokrotnie a przyczyną był rozwarstwiony i blokujacy przepływ wąż...