Dzik 21
Re: Dzik 21
Napisz dokładniej jak to połączyłeś . Czy to czterokołowiec .Jakie średnice kół . Czy dawałeś dodatkowy most.Silnik ze skrzynią bezpośrednio czy na paskach.Z Twojego opisu niewiele wynika.
Re: Dzik 21
To czterokolowiec skrzynia dzika połączona jest półosią ze skrzynia z polo 1.9sdi wraz z silnikiem koło są Oryginalne 16
Re: Dzik 21
Przekładnia główna w skrzyni biegów VW za bardzo zwalnia obroty.
Re: Dzik 21
Więc co zrobić żeby zwiększyć prędkość?
Re: Dzik 21
Ze skrzyni polo wychodzą dwie półosie . Jedną połączyłeś ze skrzynią dzika a co z drugą? Zablokowałeś tę półoś na zewnątrz czy zablokowałeś satelity przekładni głównej wewnątrz skrzyni.Jeżeli zablokowałeś na zewnątrz to nie zrobisz nic. Natomiast jeżeli zablokowałeś mechanizm różnicowy to rozblokuj go a zablokuj półoś na zewnątrz. Podniesiesz obroty półosi podłączonej do skrzyni dzika dwukrotnie.
Re: Dzik 21
Zablokowalem mechanizm róznicowy
Re: Dzik 21
Silnik Dzika kręci się do ~3000obr/min i na pełnym gazie osiąga na trzecim biegu może 25km/h. Przy napędzie w/g twojej konfiguracji na półosi w twojej skrzyni z VW masz kilkadziesiąt obr/min... Łącząc tą konfigurację z wałkiem sprzęgłowym skrzyni Dzik, nie ma prawa to działać jak należy. musiałbyś na półosi ze skrzyni mieć prędkości obrotowe rzędu 500-3000obr/min. Jak już to jedynie w konfiguracji silnik+skrzynia Dzik. Ale jak to długo pochodzi z motorem od VW to już odrębny temat, bo moment obrotowy tego silnika jest dziesiątki razy większy od założeń konstrukcyjnych
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Re: Dzik 21
@Tomek222 masz dwie możliwości:
1) Założyć jakiś niewielki silnik spalinowy i połączyć go bezpośrednio ze skrzynią biegów Dzika.
2) Zamiast skrzyni biegów Dzik, wstawić skrócony (zwężony) most napędowy od np. Poloneza, Żuka itp.
1) Założyć jakiś niewielki silnik spalinowy i połączyć go bezpośrednio ze skrzynią biegów Dzika.
2) Zamiast skrzyni biegów Dzik, wstawić skrócony (zwężony) most napędowy od np. Poloneza, Żuka itp.
Re: Dzik 21
Skoro masz zablokowany mechanizm różnicowy to niech tak zostanie. Usuń skrzynię od dzika a zastosuj zwężony most z poloneza.Przy okazji zyskasz hamulce.Most z Poloneza ma przełożenie jeden do niecałych czterech. Więc zmniejszysz prędkość w porównaniu do obrotów kół polo o jakieś 3 razy bo masz większe koła.Da to tyle że jadąc na takich samych obrotach silnika w polo oraz na odpowiednich przełożeniach w polo będzie to 100 na godzinę a tu tylko 30 km/h czyli wystarczająco.Będziesz miał więc zakresy prędkości zarówno do pracy w polu jak i do jazdy.Ja kupując na szrocie mosty od poloneza ,a ze względu na solidną budowę i łatwość mocowania stosowałem np w łuparce czy elektrowni wiatrowej. płaciłem ok 150 zł.Były jednak dwa rodzaje mostów jedne z cieńszymi półosiami lubiącymi pękać więc zwróć na to uwagę.Te słabsze mają obudowy spawane.