Historia zmian Ursusa c330
- Alternator12
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26
Historia zmian Ursusa c330
Witam mam prośbę. Zastanawiam się ogólnie nad zmianami ursusa c330 w danych latach produkcji. Chodzi tu o kolor w którym wychodził ( blachy, korpus), o części które były stosowane w nich (oś, lampy, kierownica, napisy bądź naklejki, pedały, deska rozdzielcza i dużo dużo więcej). Czy jest to gdzieś dostępne? Bo domyślam się, że niektórzy posiadają taką wiedzę. Jeżeli nigdzie to nie jest dostępne mógłby ktoś rozpisać? Z góry dziękuje
Re: Historia zmian Ursusa c330
temat myślę że przydatny bo ogólnie dostępnego zbioru chyba nigdzie nie ma
Poniżej zamieszczam co mi udało się ustalić w oparciu o zdjęcia ciągników w oryginale, zdjęcia archiwalne, katalogi i informatory ursusa. Lista jeszcze niekompletna i niedopracowana, wszystkie adnotacje z dodatkiem (?) są do zweryfikowania jeszcze.
W trakcie dalszej dyskusji będę uzupełniać tą listę tutaj bo jest to dla mnie temat dość ważny (pracuję nad modelem c330 do farming simulator)
Model bazowy: lipiec 1967
kolorystyka: zielony (nielicznie czerwone, do zweryfikowania rocznik), szary, kość słoniowa, napisy białe
-czarna farba na dźwigniach wom i pompy, korbie wieszaka, pedale sprzęgła, gazu, hamulców i blokadzie mechanizmu
-tabliczka silnika przesunięta tak jak w 25 i 28
-pokrywka na stacyjce
-ramki przednich lamp czarna
-poduszka sieczenia (w instrukcji i katalogu)
1968 (?)
-wprowadzono korek spustu oleju w dnie pompy wtryskowej z komory walka krzywkowego (31.03.1968, w starszych pompach zalecano zrobic korek)
-zmiana czapki filtra powietrza (?) (jeśli w ogóle to w grudniu)
-wprowadzono lampy zelmot stożkowe (informator lipiec)
-wprowadzono tłumik plaski (informator październik) (w listopadzie jeszcze montowane okrągłe)
-wprowadzono czarna kierownice z białym kapturkiem (listopad już ma, jeśli nie szybciej)
1969 (?)
-wprowadzono przednie błotniki
-napis URSUS z przodu maski dostał kreskę
-wprowadzono inne odblaski tylne (?)
-tabliczkę silnika ustawiono na środku
-wycofano chłodnicę z półką (informator sierpień, numer ciągnika 121500)
-zmieniono maskę na tą z długą klapą
-przesunięto otwory od pod rozdzielacz na błotniku bliżej kierowcy (jeśli nie wcześniej)
-przeniesiono wejście linki napędu licznika na bok skrzyni biegów
1970
-wprowadzono napis -U-R-S-U-S- z boku maski oraz zmiana napisu z C330 na C-330 (w trakcie roku)
-tabliczka filtra powietrza w większości czarna (jeśli nie szybciej) (?)
-zmiana zakończenia dźwigni gazu z podłużnego na kulkę
-zamieniono podłączenia do butli powietrza
-zmieniono prądnice z p4m na p20c
1971
-zmieniono ilość obciążników "obręczy" na jedno tylne koło z 3 na 2 (jakoś w trakcie roku)
1972
-wprowadzono dwuwskaźnik + czujnik ciśnienia oleju (informator marzec)
-zmieniono front maski na bardziej okrągły (2 polowa ma, nie wiadomo jak pierwsza)
-zmieniono ilość klamr misy filtru z 3 na 4 (prawdopodobnie)
1973
-kolorystyka żółty, jasny niebieski, napisy i siatka w kolor bloku (nie od razu, były jeszcze zielone, żółte najpóźniej luty/marzec)
-wprowadzona pompka zasilająca z odstojnikiem (jeśli nie szybciej)
-zmieniono płaskownik dolny błotników przednich z szerokiego na wąski oraz mocowanie górnego z 2 śrub na spaw (informator luty)
-zmiana przednich piast z 5 śrubami na 6 (informator kwiecień) (prawdopodobnie razem z tym zmieniono plastikowe dekle piast na metalowe, plastik 0050/53-411/0, metal 0050/01-595/0)
-usunięto ręczną dawkę rozruchową w pompie wtryskowej (prawdopodobnie lipiec wg informatora)
1974
-od tego roku siatka maski znowu w kolorze felg
-wprowadzono nowy obrotomierz (jeśli nie szybciej)
-wprowadzono kierunkowskazy w lampach tylnych (od numeru 166000, wypada na maj/czerwiec, stare lampy montowane do wyczerpania zapasów) (informator czerwiec)
-zmiana chłodnicy na typ bez kolanek (jeśli nie szybciej)
1975
-kolorystyka żółty, ciemny niebieski
-zmiana ustawienia zaworka odolejacza z poziomego na ukośny
-zmiana obciążników tylnych (zewnętrzne także tylko 2) (informator marzec)
-zmiana wspornika osi (typ 2) (prawdopodobnie informator kwiecień)
-wprowadzenie obciążników przednich na wsporniku (ciągnik nr 193700) (informator kwiecień)
-zmieniono zaczep przedni na spawany (ciągnik nr 193700) (informator kwiecień)
-zmieniono kranik spustu wody niezamienny ze starym (informator kwiecień)
-zmiana filtra oleju (informator czerwiec)
-zmieniono zaczep polowy (od nr. 214930)
-wprowadzono schemat dźwigni WPM i pompy na tylnym moście (zweryfikować, prawdopodobnie nie szybciej niz sierpień)
-zmiana deski rozdzielczej (informator sierpień)
-zmiana tablicy gniazd hydraulicznych
cos o drążkach kierowniczych (informator grudzień)
1976
-usunięcie "sztabki" z przodu maski
-zmieniono grzybek kierownicy na czarny (jeśli nie w trakcie 75 w przedziale sierpień-grudzień)
-zmiana puszki bezpieczników i jej mocowania (informator luty)
-zmiana sprężarki na nowy typ HS11 (od nr silnika 259000) (informator październik)
-wprowadzono grubsze drążki kierownicze (informator grudzień, jeśli nie to w 77)
-wprowadzono nowy typ lampy roboczej (jeśli nie w trakcie 75)
-wprowadzono wzmocnienia z przodu obudowy podnośnika (jeśli nie 75 wrzesień-grudzień)
1977
-napis z przodu maski malowany na czarno
-wprowadzono asymetryczne szkła lamp przednich
-zmieniono kształt korpusu skrzyni biegów przy łączeniu z obudową sprzęgła
1978
-kolorystyka I (prawdopodobnie): zloty, szary, siatka w kolor felg, napisy boczne niebieskie
-zmiana wspornika lampy lewej (przed wejściem II kolorystyki)
-kolorystyka II: miodowy, szary, siatka w kolor felg, napisy czarne, wsporniki lamp tylnych zamiennie miodowe lub czarne
-zmieniono przednie obciążniki na zaokrąglane (po zmianie kolorystyki)
-zmiana wspornika osi (typ 3 i możliwe 4, ewentualnie 1980) (chyba pod koniec roku) (do wyczerpania zapasów w prawdopodobnie 82 (?) )
1979
-wprowadzono rozrusznik r11a (informator luty)
-wprowadzono siedzenie Grammera DS20/4 (informator luty)
-zmiana przednich opon z 4 warstwowych na 6 (informator luty)
-wprowadzenie lamp Ruhla DDR (montowane w małych partiach, równolegle z Zelmotami) (prawdopodobnie informator maj)
-wprowadzenie płaskiej osi + nowy wspornik osi (typ 4?) (informator sierpień)
1980
-wprowadzono błotniki z otworami dostosowanymi do kabiny (prawdopodobnie nie szybciej niż na wiosnę)
-pojawia się krótszy tłumik płaski (prawdopodobnie do roku 1981 włącznie) (zweryfikować)
-wsporniki lamp tylnych tylko w kolorze czarnym
1981
-wprowadzono kierownicę trójramienną (1.07.1981)
-wsporniki lamp tylnych tylko w kolorze czarnym
1983
-wprowadzono siedzenie Grammera DS44/7 (lub tylko szeroka misa do DS20/4) (?)
-prawdopodobny rok wycofania lamp Ruhla (później niż wprowadzono nowe siedzenie)
-wprowadzenie przednich obciążników od 60 (później niż wycofano Ruhla)
1984
-nowy filtr powietrza w kolorze szarym
-wprowadzono czujnik spadku ciśnienia powietrza wraz z kontrolka (kwiecień 84)
-prawdopodobnie w trakcie roku w schemacie biegów zmieniono W na R
1985
-wprowadzono tłumik okrągły (informator-lipiec)
-zmiana kierownicy (informator-lipiec)
-zmiana czujnika oleju (informator-lipiec) (sprecyzować)
-zmiana dekielka kierownicy (informator-wrzesień)
1986
-krótka seria kolorystyki pomarańczowy, szary, białe napisy malowane
- deska rozdzielcza i bak ? (informator lipiec)
- tylny most ? (informator lipiec)
1987 - ostatni rok produkcji zwyklej 30
-tłumik ? (informator styczeń)
-sprężarka HS24 ? (informator styczeń)
-filtr powietrza w kolorze czarnym
-zmieniono korpus pośredni (od numeru 392394, informator październik)
-jakaś zmiana w pokrywie skrzyni (informator październik)
C330M
rozpoczęcie produkcji lipiec 1986 od numeru 386993
sprawdzić dokładnie kiedy zmieniło się W na R w schemacie biegów (335 zwykła 86r ma W)
kiedy weszła kontrolka kierunkowskazów w przyczepie (90r już ma)
kiedy zmieniono układ kierowniczy (91 ma stary 2 drążkowy)
kiedy wprowadzono zaczep tylny z fergussona
1987
-tłumik okrągły (styczeń)
1988
-wprowadzono alternator (?)
C335
1972
-ma już cały podnośnik nowego typu typowy dla 335
-prawdopodobnie oba zegary powinny być czarne (obrotomierz z pomarańczowa wskazówka)
-tylne obręcze obciążników dalej 3 (bo na eksport)
-opony tylne dalej te co 330 67
-napisy na białym pasie
C335M
rozpoczęcie produkcji lipiec 1986
do zweryfikowania:
-kiedy zmieniono mocowanie pręta gazu do pompy ze śruby na nakładkę i kulkę (1972 ma kulkę)
-kiedy zmienił się zamek klapy maski (1969 - sierpień 75 ma już nowy z wcięciem)
-czy naklejka o cenie na siedzeniu była od początku (listopad 68 już ma)
Poniżej zamieszczam co mi udało się ustalić w oparciu o zdjęcia ciągników w oryginale, zdjęcia archiwalne, katalogi i informatory ursusa. Lista jeszcze niekompletna i niedopracowana, wszystkie adnotacje z dodatkiem (?) są do zweryfikowania jeszcze.
W trakcie dalszej dyskusji będę uzupełniać tą listę tutaj bo jest to dla mnie temat dość ważny (pracuję nad modelem c330 do farming simulator)
Model bazowy: lipiec 1967
kolorystyka: zielony (nielicznie czerwone, do zweryfikowania rocznik), szary, kość słoniowa, napisy białe
-czarna farba na dźwigniach wom i pompy, korbie wieszaka, pedale sprzęgła, gazu, hamulców i blokadzie mechanizmu
-tabliczka silnika przesunięta tak jak w 25 i 28
-pokrywka na stacyjce
-ramki przednich lamp czarna
-poduszka sieczenia (w instrukcji i katalogu)
1968 (?)
-wprowadzono korek spustu oleju w dnie pompy wtryskowej z komory walka krzywkowego (31.03.1968, w starszych pompach zalecano zrobic korek)
-zmiana czapki filtra powietrza (?) (jeśli w ogóle to w grudniu)
-wprowadzono lampy zelmot stożkowe (informator lipiec)
-wprowadzono tłumik plaski (informator październik) (w listopadzie jeszcze montowane okrągłe)
-wprowadzono czarna kierownice z białym kapturkiem (listopad już ma, jeśli nie szybciej)
1969 (?)
-wprowadzono przednie błotniki
-napis URSUS z przodu maski dostał kreskę
-wprowadzono inne odblaski tylne (?)
-tabliczkę silnika ustawiono na środku
-wycofano chłodnicę z półką (informator sierpień, numer ciągnika 121500)
-zmieniono maskę na tą z długą klapą
-przesunięto otwory od pod rozdzielacz na błotniku bliżej kierowcy (jeśli nie wcześniej)
-przeniesiono wejście linki napędu licznika na bok skrzyni biegów
1970
-wprowadzono napis -U-R-S-U-S- z boku maski oraz zmiana napisu z C330 na C-330 (w trakcie roku)
-tabliczka filtra powietrza w większości czarna (jeśli nie szybciej) (?)
-zmiana zakończenia dźwigni gazu z podłużnego na kulkę
-zamieniono podłączenia do butli powietrza
-zmieniono prądnice z p4m na p20c
1971
-zmieniono ilość obciążników "obręczy" na jedno tylne koło z 3 na 2 (jakoś w trakcie roku)
1972
-wprowadzono dwuwskaźnik + czujnik ciśnienia oleju (informator marzec)
-zmieniono front maski na bardziej okrągły (2 polowa ma, nie wiadomo jak pierwsza)
-zmieniono ilość klamr misy filtru z 3 na 4 (prawdopodobnie)
1973
-kolorystyka żółty, jasny niebieski, napisy i siatka w kolor bloku (nie od razu, były jeszcze zielone, żółte najpóźniej luty/marzec)
-wprowadzona pompka zasilająca z odstojnikiem (jeśli nie szybciej)
-zmieniono płaskownik dolny błotników przednich z szerokiego na wąski oraz mocowanie górnego z 2 śrub na spaw (informator luty)
-zmiana przednich piast z 5 śrubami na 6 (informator kwiecień) (prawdopodobnie razem z tym zmieniono plastikowe dekle piast na metalowe, plastik 0050/53-411/0, metal 0050/01-595/0)
-usunięto ręczną dawkę rozruchową w pompie wtryskowej (prawdopodobnie lipiec wg informatora)
1974
-od tego roku siatka maski znowu w kolorze felg
-wprowadzono nowy obrotomierz (jeśli nie szybciej)
-wprowadzono kierunkowskazy w lampach tylnych (od numeru 166000, wypada na maj/czerwiec, stare lampy montowane do wyczerpania zapasów) (informator czerwiec)
-zmiana chłodnicy na typ bez kolanek (jeśli nie szybciej)
1975
-kolorystyka żółty, ciemny niebieski
-zmiana ustawienia zaworka odolejacza z poziomego na ukośny
-zmiana obciążników tylnych (zewnętrzne także tylko 2) (informator marzec)
-zmiana wspornika osi (typ 2) (prawdopodobnie informator kwiecień)
-wprowadzenie obciążników przednich na wsporniku (ciągnik nr 193700) (informator kwiecień)
-zmieniono zaczep przedni na spawany (ciągnik nr 193700) (informator kwiecień)
-zmieniono kranik spustu wody niezamienny ze starym (informator kwiecień)
-zmiana filtra oleju (informator czerwiec)
-zmieniono zaczep polowy (od nr. 214930)
-wprowadzono schemat dźwigni WPM i pompy na tylnym moście (zweryfikować, prawdopodobnie nie szybciej niz sierpień)
-zmiana deski rozdzielczej (informator sierpień)
-zmiana tablicy gniazd hydraulicznych
cos o drążkach kierowniczych (informator grudzień)
1976
-usunięcie "sztabki" z przodu maski
-zmieniono grzybek kierownicy na czarny (jeśli nie w trakcie 75 w przedziale sierpień-grudzień)
-zmiana puszki bezpieczników i jej mocowania (informator luty)
-zmiana sprężarki na nowy typ HS11 (od nr silnika 259000) (informator październik)
-wprowadzono grubsze drążki kierownicze (informator grudzień, jeśli nie to w 77)
-wprowadzono nowy typ lampy roboczej (jeśli nie w trakcie 75)
-wprowadzono wzmocnienia z przodu obudowy podnośnika (jeśli nie 75 wrzesień-grudzień)
1977
-napis z przodu maski malowany na czarno
-wprowadzono asymetryczne szkła lamp przednich
-zmieniono kształt korpusu skrzyni biegów przy łączeniu z obudową sprzęgła
1978
-kolorystyka I (prawdopodobnie): zloty, szary, siatka w kolor felg, napisy boczne niebieskie
-zmiana wspornika lampy lewej (przed wejściem II kolorystyki)
-kolorystyka II: miodowy, szary, siatka w kolor felg, napisy czarne, wsporniki lamp tylnych zamiennie miodowe lub czarne
-zmieniono przednie obciążniki na zaokrąglane (po zmianie kolorystyki)
-zmiana wspornika osi (typ 3 i możliwe 4, ewentualnie 1980) (chyba pod koniec roku) (do wyczerpania zapasów w prawdopodobnie 82 (?) )
1979
-wprowadzono rozrusznik r11a (informator luty)
-wprowadzono siedzenie Grammera DS20/4 (informator luty)
-zmiana przednich opon z 4 warstwowych na 6 (informator luty)
-wprowadzenie lamp Ruhla DDR (montowane w małych partiach, równolegle z Zelmotami) (prawdopodobnie informator maj)
-wprowadzenie płaskiej osi + nowy wspornik osi (typ 4?) (informator sierpień)
1980
-wprowadzono błotniki z otworami dostosowanymi do kabiny (prawdopodobnie nie szybciej niż na wiosnę)
-pojawia się krótszy tłumik płaski (prawdopodobnie do roku 1981 włącznie) (zweryfikować)
-wsporniki lamp tylnych tylko w kolorze czarnym
1981
-wprowadzono kierownicę trójramienną (1.07.1981)
-wsporniki lamp tylnych tylko w kolorze czarnym
1983
-wprowadzono siedzenie Grammera DS44/7 (lub tylko szeroka misa do DS20/4) (?)
-prawdopodobny rok wycofania lamp Ruhla (później niż wprowadzono nowe siedzenie)
-wprowadzenie przednich obciążników od 60 (później niż wycofano Ruhla)
1984
-nowy filtr powietrza w kolorze szarym
-wprowadzono czujnik spadku ciśnienia powietrza wraz z kontrolka (kwiecień 84)
-prawdopodobnie w trakcie roku w schemacie biegów zmieniono W na R
1985
-wprowadzono tłumik okrągły (informator-lipiec)
-zmiana kierownicy (informator-lipiec)
-zmiana czujnika oleju (informator-lipiec) (sprecyzować)
-zmiana dekielka kierownicy (informator-wrzesień)
1986
-krótka seria kolorystyki pomarańczowy, szary, białe napisy malowane
- deska rozdzielcza i bak ? (informator lipiec)
- tylny most ? (informator lipiec)
1987 - ostatni rok produkcji zwyklej 30
-tłumik ? (informator styczeń)
-sprężarka HS24 ? (informator styczeń)
-filtr powietrza w kolorze czarnym
-zmieniono korpus pośredni (od numeru 392394, informator październik)
-jakaś zmiana w pokrywie skrzyni (informator październik)
C330M
rozpoczęcie produkcji lipiec 1986 od numeru 386993
sprawdzić dokładnie kiedy zmieniło się W na R w schemacie biegów (335 zwykła 86r ma W)
kiedy weszła kontrolka kierunkowskazów w przyczepie (90r już ma)
kiedy zmieniono układ kierowniczy (91 ma stary 2 drążkowy)
kiedy wprowadzono zaczep tylny z fergussona
1987
-tłumik okrągły (styczeń)
1988
-wprowadzono alternator (?)
C335
1972
-ma już cały podnośnik nowego typu typowy dla 335
-prawdopodobnie oba zegary powinny być czarne (obrotomierz z pomarańczowa wskazówka)
-tylne obręcze obciążników dalej 3 (bo na eksport)
-opony tylne dalej te co 330 67
-napisy na białym pasie
C335M
rozpoczęcie produkcji lipiec 1986
do zweryfikowania:
-kiedy zmieniono mocowanie pręta gazu do pompy ze śruby na nakładkę i kulkę (1972 ma kulkę)
-kiedy zmienił się zamek klapy maski (1969 - sierpień 75 ma już nowy z wcięciem)
-czy naklejka o cenie na siedzeniu była od początku (listopad 68 już ma)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2024, 11:54 przez slyclif, łącznie zmieniany 10 razy.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
Re: Historia zmian Ursusa c330
Nie zgodzę się z twierdzeniem że w 1970 roku wprowadzono napis -U-R-S-U-S po bokach oraz wprowadzenie myślnika w napisie C-330.
Posiadam zieloną trzydziestkę z 1971r. Która ma napisy starego typu
Posiadam zieloną trzydziestkę z 1971r. Która ma napisy starego typu
Ursus C-330 2X , Ursus C-4011 , Ursus C-355 , Ursus C-360 2X , Ursus C-385 , Zetor 25K, Zetor 25 A
Re: Historia zmian Ursusa c330
z tego też powodu jest na początku wspomniane że lista jest niedopracowana i w trakcie dyskusji będę korygować
narazie dam do tej kwestii adnotacje do zweryfikowania bo zwykle spotykałem że ten rocznik już miał zmienione napisy
jest też taka opcja że masz egzemplarz z początku produkcji, a napisy zmieniono 2-3 miesiące później
narazie dam do tej kwestii adnotacje do zweryfikowania bo zwykle spotykałem że ten rocznik już miał zmienione napisy
jest też taka opcja że masz egzemplarz z początku produkcji, a napisy zmieniono 2-3 miesiące później
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
- Alternator12
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lis 2019, 13:26
Re: Historia zmian Ursusa c330
dzięki za tą listę nie spodziewałem się, że sam slyclif mi odpisze Pozdro mam nadzieję, że prace nad ursusem do FS 19 idą bez problemów
Re: Historia zmian Ursusa c330
moja 73 pewnie joko opcja z chojnówką miała zielone dolne wsporniki kabiny
Re: Historia zmian Ursusa c330
Jest na forum taka opcja szukaj
Niestety nie ma wszystkich informacji na temat c330 zgromadzonych w jednym temacie.
Wystarczy teraz to wszystko co napisal slyclif poprzec dobrym katalogiem czesci,informatorami ursusa i jakims chociaz pobieznym spisem numeracji nadwozia i wszystko mamy jak na dloni.
Na dzien dzisiejszy to wyglada kiepsko, same domysly i znaki zapytania.
Musialby ktos wlozyc duzo pracy i zaangazowania zeby ten temat wyczerpac do konca .Da sie to zrobic.
Niestety nie ma wszystkich informacji na temat c330 zgromadzonych w jednym temacie.
Wystarczy teraz to wszystko co napisal slyclif poprzec dobrym katalogiem czesci,informatorami ursusa i jakims chociaz pobieznym spisem numeracji nadwozia i wszystko mamy jak na dloni.
Na dzien dzisiejszy to wyglada kiepsko, same domysly i znaki zapytania.
Musialby ktos wlozyc duzo pracy i zaangazowania zeby ten temat wyczerpac do konca .Da sie to zrobic.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Historia zmian Ursusa c330
Mógłbym pisać na bieżąco od 1967 roku...ja mam 161 nr fabryczny...
Re: Historia zmian Ursusa c330
Ten 161 nr to C 325?
Re: Historia zmian Ursusa c330
C330, w 67 już dawno nie robili 25
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Historia zmian Ursusa c330
110161 czyli C-335 bo to eksport akurat ale wszystko jak w C-330.C-330 zaczęło się od 110001.Więc mój jest 161 sztuką wyprodukowaną.
Re: Historia zmian Ursusa c330
to w takim razie moja 30 to 4479 sztuka
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
Re: Historia zmian Ursusa c330
Witam.
Odnośnie wsporników lamp do c330 z 1978r , to mój ciągnik został kupiony gdzieś na początku lata , ponieważ pierwsza rejestracja była robiona w czerwcu , a ciągnik ma żółte wsporniki lamp .
Odnośnie wsporników lamp do c330 z 1978r , to mój ciągnik został kupiony gdzieś na początku lata , ponieważ pierwsza rejestracja była robiona w czerwcu , a ciągnik ma żółte wsporniki lamp .
Re: Historia zmian Ursusa c330
dzięki za informacje, jest to możliwe bo trafiłem na ogłoszenie c330 w orygilane z 1979 i też ma w kolorze blach, w takim razie zmieniam w spisie czarne wsporniki na rok 1980
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Historia zmian Ursusa c330
To akurat nie jest pewne.Ja miałem 1979 i miał wsporniki lamp czarne.Oczywiście nic nie było grzebane.Pełny oryginał.
Re: Historia zmian Ursusa c330
w takim razie na zmieniam listę że obydwa kolory były zamiennie stosowane w 1978 i 79, w późniejszych jak narazie nie widziałem innych niż czarne
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Historia zmian Ursusa c330
1977 miał żółte...sprzęgło nowy typ a oś jeszcze cały czas okrągła.Oś płaska dopiero 1979.Dokładnie mogę sprawdzić i napisać.Czyli miesiąc i nr ciągnika.
Re: Historia zmian Ursusa c330
myślę że taka dokładność byłaby dobra, może komuś się kiedyś przydachrapek3011 pisze: ↑26 mar 2021, 21:43 1977 miał żółte...sprzęgło nowy typ a oś jeszcze cały czas okrągła.Oś płaska dopiero 1979.Dokładnie mogę sprawdzić i napisać.Czyli miesiąc i nr ciągnika.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lis 2020, 20:49
Re: Historia zmian Ursusa c330
Wiem, że może odnawiam temat, ale mamy w rodzinie c330 z 1974 roku w oryginale od początku w gospodarstwie i korpus ma szary (na 100% oryginał), kolor żółty i niebieskie napisy. Zastanawiam się dlaczego. Wszystkie trzydziestki, które widziałem na internecie miały korpus niebieski. Trójwskaźnik jest biały, a obrotomierz z żółtą wskazówką.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
Re: Historia zmian Ursusa c330
Takie malowanie w ciągnikach c330 czy c355 także było w tamtym okresie stosowane w ZMU