Uszczelka pod głowicą.

Wszystko o naszych Ursusach
tatarek
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2021, 13:26

Uszczelka pod głowicą.

Post autor: tatarek »

Witam. Na wstępie zaznacze ze pytanie raczej będzie kontorwersyjne dla niektórych ale proszę o wyrozumiałość. Otóz w tą zime zrobiłem remont góry silnika tzn. regeneracja wtrysków, regeneracja głowic, wymiana cylindrów, tłoków, pierścieni itp. Bloku, wału oraz panewek nie ruszałem.
Przed remontem uszczelka pod głowica trzymała i była szczelna, po regeneracji głowic i założeniu nowych uszczelek juz niestety uszczelka nie trzyma i wydmuchuje mi płyn na zewnątrz. Po zdjęciu głowic sprawdziłem liniowośc bloku noi tak jak sie domyślałem w niektórych miejscach jest 0.02 do 0,05mm szczeliny. Wiem że blok powinien isc do szlifu, ale z racji ze juz jest maj i nie mam czasu na naprawe i pieniedzy na naprawe (mam duzo innych rzeczy do zrobienia) to myśle nad alternatywnym załatwienie sprawy do września/października(potem juz na spokojnie to zrobie jak nalezy). Myślałem nad grubsza uszcelka miedziana (o ile taka istnieje) może to by załatwiło sprawe? Albo nad jakimś silikonem typu dirko ? Mam na oku jeszzcze klej do uszczelek wysokotemperarturowy Loctite 3020 który niby jest przeznaczonych pod glowice i odporny na wydmuchiwania. Kolejnym specyfikiem jest Loctite 574 który jest ciut drogi ale ponoc skuteczny.... Hermetykiem juz probowalem ale jakies lipny bo go wydmuchało w plynnej postaci wgl nie zasechł, a czekałem ponad tydzien czasu... Poprosze jakies rady, traktor to ursus c355 78'.
Dodam ze traktor nie pracuje w polu, jest raczej jako pomoc koło domu, służy raczej jako traktor transportowy, przewieźć drzewo z lasu itp.
dodek
Posty: 25
Rejestracja: 29 lip 2020, 21:32

Re: Uszczelka pod głowicą.

Post autor: dodek »

Jc jest coś takiego jak Loctite 3020 = mam to ale nie polecam - nadaje sie do papierowych uszczelek , UPG wydmuchuje. Pod UPG musi być idealnie czysto i odtłuszczone. Moim skromnym zdaniem planowanie bloku i głowic cię nie ominie. Na razie spróbuj dokręcić głowicę bo czesto zdarza sie ze jest za słabo dokrecona= te chinskie klucze dynanometryczne do 210nm baaardzo przekłamują w dół. Najlepiej kupić coś markowego albo dokrecić po tym jeszcze mocniej.
tatarek
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2021, 13:26

Re: Uszczelka pod głowicą.

Post autor: tatarek »

Klucz mam ale do 110NM KingTonego
Głowice były planowane własnie dlatego pewnie wczesniej nie dmuchało a teraz jak jedna plaszczyzna jest splanowana a druga nie to dmucha.
Bede napewno wymieniał szpilki, bo stare pewnie sa juz ponaciagane.
Wiem ze planowanie bloku mnie nie ominie, ale tak jak pisałem niestety bedzie to robione dopiero na jesieni, do tego czasu musze jakas alternatywe znaleźć. wszsytko było idelanie czyste i odtluszczone az nadto. Zastanawia mnie ten Loctite 574, ale zanim go kupie to chciałbym znać wasze zdanie, moze ktos cos lepszego wymysli. Naprawde tylko na te 6 miesiecy :)
dodek
Posty: 25
Rejestracja: 29 lip 2020, 21:32

Re: Uszczelka pod głowicą.

Post autor: dodek »

Wczoraj rozkręciłem mój silnik jak się okazało tuleje opadły i to chyba owocowało wydmuchiwaniem upg. Druga sprawa w tych silnikach głowica musi być mocno dokręcona tj te 250-260niuta bo jak jest słabo to tez to nie pomaga. warto kupić za 200zl klucz dynamometryczny do 350nm
ODPOWIEDZ