Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Wszystko o naszych Ursusach
WlkpTV
Posty: 164
Rejestracja: 02 cze 2018, 23:52
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: WlkpTV »

Witajcie, ostatnimi czasy wpadły mi w łapki oryginalne filtry oleju do C-4011. Chciałbym abyście poradzili mi w jaki sposób przygotować je do montażu na ciągniku. Mam aktualnie założony adapter na wymienny PP-84. O czyszczeniu sitek wiem, ale co jeszcze trzeba sprawdzić/zregenerować aby chodziły bez problemu? :D
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: chrapek3011 »

Zawór ciśnieniowy.Dobić i dotrzeć kulkę do gniazda.Kulkę najlepiej wymienić na nową i wtedy to zrobić.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: Ursus »

Nie pamiętam w tej chwili czy tam jest kulka 8 mm czy 10 mm, ale kup nowe ze 2 kulki, ja robię to na dwa sposoby, albo dobijam do gniazda, ale najczęściej docieram pastą do zaworów - nową kulkę jedną nacinam, płaski śrubokręt stary mam obcięty, wkładam we wkrętarkę, i docieram za to wycięcie - wtedy kulka sama się układa. Można kawałek pręta przyspawać do kulki ale to już trzeba dość równo zrobić :)

Zwróć uwagę na gwinty, często podstawy są uszkodzone w ten sposób.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
WlkpTV
Posty: 164
Rejestracja: 02 cze 2018, 23:52
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: WlkpTV »

Gniazdo nie wygląda zbyt ciekawie, zrobiło się "jajowate". Myślałem żeby lekko je rozfrezować, później tak jak mówicie, kulka na pręt/śrubokręt i dotrzeć.
Co do gwintów, sam się zdziwiłem bo żaden nie jest ani przeciągnięty ani zerwany :lol:
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: RRC »

Wtrącę się do tematu.
W obawie , że mój filtr olejowy do 4011 może być niekompletny kupiłem drugi, tzn mam dwa korpusy z kubkami.
Kulki , zwane zaworem redukcyjnym, mają po 12,6mm , czyli około 1/2 cała , jak w katalogu. Mniejsza z tym, dobrać coś można , ale sprężyny w obydwu kurpusach, przy danym typie zaworka mam już zupełnie inne. Inna długość, grubość czyli charakterystyka.
Zmajstrowałem instalacje pneumatyczną z manometrami, zaworek bezpieczeństwa otwiera się przy około 0,6 bara, jak podaje książka.
Obrazek

Obrazek

Natomiast zawory redukcyjne w obydwu korpusach przepuszczają ,czyli kulka, docieranie itd.
Jak i jakie ciśnienie ustawiacie u siebie?
Kojarzę, że kiedyś kol. Przemo w jakimś filmiku mówił , że ustawia chyba 5bar ?? ale nie mogę tego odkopać...
Z czego dobieraliście sprężyny?
Lub czy ktoś zna parametry takiej sprężyny tj. długość, średnica i grubość drutu?

Ostatnia sprawa
W jednym z korpusów, talerzyki,sitka, miałem osadzone na takich składanych blaszkach, ale w drugim korpusie, w jednym kubku miałem blaszki, w drugim taką rurkę

Obrazek

Czy ma znaczenie, w którym kubku, wstępnym czy dokładnym, mają być blaszki czy taka rurka?

Znalazłem ten filmik ( od około 12:25s)
https://youtu.be/0GCDQdUGLQA
Najwyraźniej wielkość kulek , a przede wszystkim ciśnień (ustawienia zaworka) bywa jak kto sobie uzna ?? :roll:

I w końcu, skąd na czujniku ciśnienia w układzie smarowania, niektórzy wyciągają 6bar, jeżeli według książki, już wcześniej, przy filtrze,to ciśnienie jest lub powinno być redukowane do lub przy 3(+-0,3)bara ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: Ursus »

Układ powinien pracować na ciśnieniach mniej więcej do 4,5 - 5 atm. Ja u siebie miałem ten problem, że po regeneracji zaworu, wymianie kulki, sprężynki, na zimnym miałem 10 atm, potem nieco spadało, ale na wysokich obrotach było 7-8 atm. To nie jest dobre ani potrzebne.
Dlatego kupiłem łącznik taki gotowy, którym zastępuje się śrubę przelotową od rurki ciśnieniowej na pompie oleju - tam wkręciłem go i w nim zawór od C-360. Wcześniej nawet podkładanie podkładek pod śrubę nie pomagało - bo w zasadzie filtry od C-4011 nie mają regulacji - teraz mam ciśnienie 4-5 atm cały czas i w zasadzie są dwa zawory bezpieczeństwa :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: RRC »

Ursus pisze: 21 lip 2022, 23:09 Układ powinien pracować na ciśnieniach mniej więcej do 4,5 - 5 atm.
Sporo tych rozbieżność, takie wartości znałem w instrukcjach

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: Ursus »

Tak, ja podałem wartości ogólne i z doświadczenia - raczej zdrowy silnik na zimnym zawsze ma więcej niż 4. Nie jest to natomiast w moim odczuciu parametr tak istotny jak np. kąt wtrysku. Jak silnik będzie miał 3 albo 5 - to tak czy inaczej będzie ok :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
hadrianus111
Posty: 67
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: hadrianus111 »

wkładał ktoś zamiast metalowych talerzyków wkład filtra papierowy?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: Ursus »

Miałem wymienne zakładać ale zanim znalazłem wkład (katalogi online jakoś mi wymiarów takich nie pokazywały) to wymyłem oryginalne i zmontowałem ;) Będę myślał przy kolejnej zmianie oleju :D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Martek
Posty: 350
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Podwójne Filtry Olejowe - Ursus C-4011

Post autor: Martek »

WlkpTV pisze: 11 maja 2021, 10:40 Witajcie, ostatnimi czasy wpadły mi w łapki oryginalne filtry oleju do C-4011. Chciałbym abyście poradzili mi w jaki sposób przygotować je do montażu na ciągniku. Mam aktualnie założony adapter na wymienny PP-84. O czyszczeniu sitek wiem, ale co jeszcze trzeba sprawdzić/zregenerować aby chodziły bez problemu? :D
Może ktoś chce się wymienić. Filtry z 4011 za kompletny adapter do przejścia na PP-84? :)
ODPOWIEDZ