Wtrącę się do tematu.
W obawie , że mój filtr olejowy do 4011 może być niekompletny kupiłem drugi, tzn mam dwa korpusy z kubkami.
Kulki , zwane zaworem redukcyjnym, mają po 12,6mm , czyli około 1/2 cała , jak w katalogu. Mniejsza z tym, dobrać coś można , ale sprężyny w obydwu kurpusach, przy danym typie zaworka mam już zupełnie inne. Inna długość, grubość czyli charakterystyka.
Zmajstrowałem instalacje pneumatyczną z manometrami, zaworek bezpieczeństwa otwiera się przy około 0,6 bara, jak podaje książka.
Natomiast zawory redukcyjne w obydwu korpusach przepuszczają ,czyli kulka, docieranie itd.
Jak i jakie ciśnienie ustawiacie u siebie?
Kojarzę, że kiedyś kol. Przemo w jakimś filmiku mówił , że ustawia chyba 5bar ?? ale nie mogę tego odkopać...
Z czego dobieraliście sprężyny?
Lub czy ktoś zna parametry takiej sprężyny tj. długość, średnica i grubość drutu?
Ostatnia sprawa
W jednym z korpusów, talerzyki,sitka, miałem osadzone na takich składanych blaszkach, ale w drugim korpusie, w jednym kubku miałem blaszki, w drugim taką rurkę
Czy ma znaczenie, w którym kubku, wstępnym czy dokładnym, mają być blaszki czy taka rurka?
Znalazłem ten filmik ( od około 12:25s)
https://youtu.be/0GCDQdUGLQA
Najwyraźniej wielkość kulek , a przede wszystkim ciśnień (ustawienia zaworka) bywa jak kto sobie uzna ??
I w końcu, skąd na czujniku ciśnienia w układzie smarowania, niektórzy wyciągają 6bar, jeżeli według książki, już wcześniej, przy filtrze,to ciśnienie jest lub powinno być redukowane do lub przy 3(+-0,3)bara ?