C 360 hamulce
C 360 hamulce
Witam serdecznie,jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość;)
W swoim c 360 po wymianie pompek, przewodów hamulcowych, cylinderka w lewym kole nadal nie zauważyłem żadnych oznak poprawy siły hamowania. Szczęki są w stanie bdb, trochę były zaolejone, nie znalazłem przyczyny. Nie wiem co jeszcze jest potrzebne do stwierdzenia problemu, proszę dać znać, ewentualnie mogę podesłać jakieś zdjęcia.
Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
Kamil
W swoim c 360 po wymianie pompek, przewodów hamulcowych, cylinderka w lewym kole nadal nie zauważyłem żadnych oznak poprawy siły hamowania. Szczęki są w stanie bdb, trochę były zaolejone, nie znalazłem przyczyny. Nie wiem co jeszcze jest potrzebne do stwierdzenia problemu, proszę dać znać, ewentualnie mogę podesłać jakieś zdjęcia.
Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
Kamil
Re: C 360 hamulce
Najpierw dobrze odpowietrz układ potem szukaj problemu w jakości części np. szczelności końcówek przewodów, uszczelek, obrobieniu powierzchni,.. itp.
Miałem już przypadki zaolejonych okładzin które były tylko przemyte ale później przy przy hamowaniu wyłazi z nich ten olej, bo nie były nasądzone apotem wygrzane by olej wyparował
Miałem już przypadki zaolejonych okładzin które były tylko przemyte ale później przy przy hamowaniu wyłazi z nich ten olej, bo nie były nasądzone apotem wygrzane by olej wyparował
Re: C 360 hamulce
Problem w tym, że odpowietrzałem już bardzo długo, przelałem już naprawdę dużo płynu...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: C 360 hamulce
Przelałem już 0.5l płynu, zero bombelków w płynie wypada...
Re: C 360 hamulce
Dokładnie tak jak powiedział Grigs,po zaolejeniu okładziny wymoczyć w acetonie i do piekarnika ,a i to nie zawsze przywraca 100 sprawności.
Re: C 360 hamulce
Powodzenia
Swoja drogą jeśli nie widziałeś są nie palne substancje do takich zabiegów i nie trzeba piekarnika i już wiemy komu nie zlecać takich zabiegów
Spróbuj z wciśniętym lewym i pompować prawym.
Re: C 360 hamulce
No właśnie
Prawym pompować? Z lewym wciśnientym? W prawej jest wyrównywacz?
Sprawdzę jutro i dam znać co dalej
Pozdrawiam
Prawym pompować? Z lewym wciśnientym? W prawej jest wyrównywacz?
Sprawdzę jutro i dam znać co dalej
Pozdrawiam
Re: C 360 hamulce
lewy pedał wchodzi do końca bez oporu a prawy ma normalny opór
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2021, 11:49
Re: C 360 hamulce
Wyrownywacz jest do wyrównania ciśnienia przy hamowaniu zeby dwa kola hamowaly równo a nie do odpowietrzania i pierwsze slysze ze w c360 dwoma nogami sie odpowietrza hamulce. Jeżeli pompy i cylinderki sa wporzadku to na spietych pedalach i odpuszczonych odpowietrznikach po kilku wcisnieciach pedałów płyn powinien tryskac z odpowietrnikow. Zakręcić odpowietrzniki odpowietrzyc pojedynczo każdym pedalem kolo i musi grać. Zmien pompy.
Re: C 360 hamulce
Nie znam tego traktora i nie wiem jak to jest rozwiązane,ale może po prostu jest zbyt duży luz między bębnem,a szczękami?
Re: C 360 hamulce
Podczas odpowietrzania płyn tryska z odpowietrznika przy odkręcaniu i to na naprawdę spore odległości
Jak sprawdzić luz między szczękami a bębnem??
Jak sprawdzić luz między szczękami a bębnem??
Re: C 360 hamulce
Ale rozumiem, że zakręcasz odpowietrzniki przy wciśniętym pedale? Wziąłbym słoiczek na Twoim miejscu i wężyk i tak odpowietrzył. Chociaż jeśli hamuje ale słabo - to obstawiam zatłuszczone szczęki. Takich szczęk się nigdy nie zostawia w ciągniku przy rozbieraniu
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:40
Re: C 360 hamulce
Przy pompkach jest regulacja skoku tłoka pompki. Jeżeli dobrze odpowietrzone hamulce to powinna pomóc regulacja tym trzpieniem. Jak dobrze umyłeś te szczęki to powinno w miarę hamować
Re: C 360 hamulce
Oczywiście, szczeki zostawiłem bo ich okładziny są naprawdę w bardzo dobrej kondycji
Re: C 360 hamulce
W którym miejscu?? Lewe koło nie hamuje wcaleJankes URSUS pisze: ↑27 sty 2022, 8:24 Przy pompkach jest regulacja skoku tłoka pompki. Jeżeli dobrze odpowietrzone hamulce to powinna pomóc regulacja tym trzpieniem. Jak dobrze umyłeś te szczęki to powinno w miarę hamować
Re: C 360 hamulce
Co może być przyczyną zaolejenia tych szczęk? Jak spradzę luz między szczękami a bębnem?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2021, 11:49
Re: C 360 hamulce
Przez uszczelniacz bebna taki zebaty jak jest uszkodzony dostaje sie bezpośrednio olej z mostu do hamulców. Luz w szczekach nie ma nic do rzeczy bo tam nie ma regulacji , nawet na zuzytych szczekach pedal bedzie twardy i w miare ciagnik bedzie hamowac. Na zaolejone szczęki jest stary SKR-owski patent-żółty piasek wetrzec w szczeke reka i przy jezdzie próbnej przytrzymać lekko hamulce. Piach wciaga olej i sciera zaolejone powierzchnie szczek , a ze piasek jest bardzo drobny nie uszkodzi ani szczek ani bebna.
Re: C 360 hamulce
Sprawdzę i dam znaćC360 ursus pisze: ↑27 sty 2022, 19:19 Przez uszczelniacz bebna taki zebaty jak jest uszkodzony dostaje sie bezpośrednio olej z mostu do hamulców. Luz w szczekach nie ma nic do rzeczy bo tam nie ma regulacji , nawet na zuzytych szczekach pedal bedzie twardy i w miare ciagnik bedzie hamowac. Na zaolejone szczęki jest stary SKR-owski patent-żółty piasek wetrzec w szczeke reka i przy jezdzie próbnej przytrzymać lekko hamulce. Piach wciaga olej i sciera zaolejone powierzchnie szczek , a ze piasek jest bardzo drobny nie uszkodzi ani szczek ani bebna.
Re: C 360 hamulce
Wykręć cylinderek i podłącz luzem pod przewód ściskając trzpienie ręką by nie wyskoczyły przy naciskaniu pedału przez drugą osobe, po podłączeniu cylinderka odpowietrz go dopiero później sprawdź bo może przepuszcza, świadczyć jeszcze może o tym płyn/płyn z olejem w wnęce mostu od hamulców.