Remont silnika C-330
Remont silnika C-330
Witam.
Nieuchronnie zbliża mi się remont silnika w moim Zetorze (silnik od C-330). Głównie chodzi o dół: wał, panewki, blok, korby itd...
Czy ktoś z Was może polecić pewny zakład najlepiej rejon Rybnik (śląsk) +ok. 50-60km?
Jak w obecnych czasach kształtują się ceny takich usług? Ktoś zna nowe cenniki?
Nieuchronnie zbliża mi się remont silnika w moim Zetorze (silnik od C-330). Głównie chodzi o dół: wał, panewki, blok, korby itd...
Czy ktoś z Was może polecić pewny zakład najlepiej rejon Rybnik (śląsk) +ok. 50-60km?
Jak w obecnych czasach kształtują się ceny takich usług? Ktoś zna nowe cenniki?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont silnika C-330
Auto-Szlif oddziały w całej Polsce.Osiowanie bloku,osadzenie wałka rozrządu,Obrobienie płaszczyzny podgłowicowej i opuszczenie tulei kosztowało w marcu 2020 roku 700 parę złotych...tulejki wałka rozrządu ich...a wałek mój.
Re: Remont silnika C-330
Dzieki za odpowiedź właśnie dzwoniłem dzisiaj do Auto-szlif Katowice... lekko mnie łapnęło. 400zł wał, 350 blok, 300 wałek, ok. 80 za korbowód... i robi się nam 1200 ponad a było robić remont w 2020...
Ale to tam jeszcze ujdzie jakoś... najgorsze jest to, że na samą usługę +/- 4tyg. oczekiwania. I to mnie boli najbardziej...
Ale to tam jeszcze ujdzie jakoś... najgorsze jest to, że na samą usługę +/- 4tyg. oczekiwania. I to mnie boli najbardziej...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont silnika C-330
Ja to miałem za dwa dni...ale wałek rozrządu,panewki główne i wał nowy moje...czyli za mój silnik wtedy wyszło bez tulei i głowicy i tak koło
% tysi
% tysi
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont silnika C-330
chrapek3011 pisze: ↑31 sty 2022, 21:56 Ja to miałem za dwa dni...ale wałek rozrządu,panewki główne i wał nowy moje...czyli za mój silnik wtedy wyszło bez tulei i głowicy i tak koło
5 tysi...a teraz nowe korbowody...głowica nówka ze starych zapasów,tuleje tłoki Machle...wtryskiwacze...pompa wtryskowa...nie na c-330 tylko 328 i się nazbierało...i co kto do mnie przyjedzie to się dziwi...no to zrób taniej tak żeby było jak tu...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont silnika C-330
A i montaż mój... nie u nich.
Re: Remont silnika C-330
Ja właśnie przewiduję tylko dół do roboty. Zestawy były nowe w 2012r. i nie widać, żeby coś im było, głowica kilka lat temu, jedynie dół został. No i jakieś pierdółki typu koło pasowe pompy wody, łożysko oporowe itp...
Panowie co polecacie wybrać z częsci zamiennych:
-komplet kół rozrządu
-pompa olejowa silnika chyba znaczna większość poleca Hylmet?
-kieliszki i laski popychaczy
Panowie co polecacie wybrać z częsci zamiennych:
-komplet kół rozrządu
-pompa olejowa silnika chyba znaczna większość poleca Hylmet?
-kieliszki i laski popychaczy
Re: Remont silnika C-330
Panowie doradźcie.
Czy ktoś może podpowiedzieć jak sprawdzić wałek rozrządu? Czopy jakoś są opisane w instrukcji napraw, a co z krzywkawi? Można je jakoś zwymiarować?
Zmierzyłem wałek suwmiarką zegarową z dokładnością 0.01mm
Pomiary wyszły tak:
Czopy od strony rozrządu:
49.91mm
49.92mm
49.90mm
Krzywki od strony rozrządu:
41.28mm
41.31mm
41.25mm
41.27mm
Zapraszam na 1 część remontu:
https://youtu.be/Mb1MplJZmlw
Czy ktoś może podpowiedzieć jak sprawdzić wałek rozrządu? Czopy jakoś są opisane w instrukcji napraw, a co z krzywkawi? Można je jakoś zwymiarować?
Zmierzyłem wałek suwmiarką zegarową z dokładnością 0.01mm
Pomiary wyszły tak:
Czopy od strony rozrządu:
49.91mm
49.92mm
49.90mm
Krzywki od strony rozrządu:
41.28mm
41.31mm
41.25mm
41.27mm
Zapraszam na 1 część remontu:
https://youtu.be/Mb1MplJZmlw
Re: Remont silnika C-330
Panowie silnik mam już gotowy od jakiegoś czasu, a niestety nie miałem jak relacjonować remontu...
Jest pewien problem. Pompę wtryskową i wtryski miałem tylko zdemontowane i założone. Nie było z nimi żadnych problemów. Po remoncie okazuje się, że traktor ma problem z odpalaniem tak jakby ropa schodziła z wtrysków. W układzie paliwowym wymieniałem jedynie rurki wysokiego ciśnienia, bo stare były nieszczelne na śrubunkach.
Na zimnym silniku lub po dłuższym postoju długo kręci, zapala na jeden cylinder, ma nierówne obroty. Po jakimś czasie łapie oba i chodzi równiutko. Przy obciążeniu ma swoją moc, nie dymi. Po zgaszeniu i odpaleniu do kilkunastu minut łapie od razu.
Nieszczelności na przewodach brak, wtryski nie lały (sprawdzone tak jak Pan Franek i Paweł pokazywali na zapalniczke ), filtry nowe, paliwo świeże.
Zastanawiam się nad zaworkami w pompie... jest możliwość to wykonać samemu czy oddać pompę i wtryski do sprawdzenia?
Jeśli do sprawdzenia to szukam 100% pewnego fachowca za ludzkie pieniądze. Znajomy dał pompę z 60tki do remontu, zapłacił 1200zł i ma same problemy. Takim Panom dziekuje. Tylko sprawdzeni i pewni pompiarze mile widziani.
Jest pewien problem. Pompę wtryskową i wtryski miałem tylko zdemontowane i założone. Nie było z nimi żadnych problemów. Po remoncie okazuje się, że traktor ma problem z odpalaniem tak jakby ropa schodziła z wtrysków. W układzie paliwowym wymieniałem jedynie rurki wysokiego ciśnienia, bo stare były nieszczelne na śrubunkach.
Na zimnym silniku lub po dłuższym postoju długo kręci, zapala na jeden cylinder, ma nierówne obroty. Po jakimś czasie łapie oba i chodzi równiutko. Przy obciążeniu ma swoją moc, nie dymi. Po zgaszeniu i odpaleniu do kilkunastu minut łapie od razu.
Nieszczelności na przewodach brak, wtryski nie lały (sprawdzone tak jak Pan Franek i Paweł pokazywali na zapalniczke ), filtry nowe, paliwo świeże.
Zastanawiam się nad zaworkami w pompie... jest możliwość to wykonać samemu czy oddać pompę i wtryski do sprawdzenia?
Jeśli do sprawdzenia to szukam 100% pewnego fachowca za ludzkie pieniądze. Znajomy dał pompę z 60tki do remontu, zapłacił 1200zł i ma same problemy. Takim Panom dziekuje. Tylko sprawdzeni i pewni pompiarze mile widziani.
Re: Remont silnika C-330
Oddaj wtryski i pompę do sprawdzenia
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont silnika C-330
Zaworki można wymienić tylko jest problem by przy dokręcaniu nie zruszyć położenia cylinderków(z obrotu) a później trzeba sprawdzić ciśnienia i max dawki od obrotów. można to samemu zrobić sam tak robię ale to są koszta takie że lepiej nieraz oddać do pompiarza lokalnego czy wysłać niż sie męczyć z niewiedzy czy kosztów.
Re: Remont silnika C-330
Macie jakiegoś 100% pewnego fachowca?
Pisałem maila do Przema, bo mówił na filmikach, że ma super gościa od tej roboty, ale nie odpowiada...
Pisałem maila do Przema, bo mówił na filmikach, że ma super gościa od tej roboty, ale nie odpowiada...
Re: Remont silnika C-330
Pewnie, Irek z Trzebnicy, tel. 603 343 488
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont silnika C-330
Można bez obaw wysyłać w ciemno tak?
Re: Remont silnika C-330
Wszystkie pompy tam robię. Problemem są jedynie pompy do których nie ma części - wtedy choćby pompiarz chciał to cudów nie zrobi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont silnika C-330
Ok. Dzieki za pomoc. Zadzwonie i pogadam