Remont C-328 Szybkiego.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 03 lut 2020, 4:40
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Super robota, w skrzyni biegów coś będzie robione?
Jakich producentów poszczególnych części zastosujesz?
Uszczelniacze jakieś ogólnodostępne czy markowe?
Jakich producentów poszczególnych części zastosujesz?
Uszczelniacze jakieś ogólnodostępne czy markowe?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Skrzynia biegów wszystkie łożyska,wałki sprzęgłowe i zatrzaski.Chyba,że podczas demontażu i weryfikacji coś jeszcze wyjdzie.Uszczelniacze moim zdaniem to nie jest to...jak miejsce powierzchni współpracującej jest wytarte to i najlepszy i najdroższy uszczelniacz nie da rady...Z częściami to różnie...co na ile i za ile kogo stać.Dużo jeszcze mam ze starych zapasów ale to się kiedyś skończy.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Zwrotnice gotowe.Nawet szpilki udało mi się zdobyć oryginalne.Korzystając z ładnej pogody znów coś na dworze porozbierałem.Nawiązując do samych tylnych kół to używanie spawarki w taki sposób jak na tych felgach powinno być karalne.Gwiazdy razem z obręczami nieudolnie posklejane,to samo śruby obciążników razem z gwiazdami.W tym tygodniu zakończę przednią oś i już pół traktora będzie.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Zwolnice rozebrane.Łożyska do wymiany.Wałkoła trzeba naspawać i przetoczyć pod uszczelniacze,półośki to samo.Hamulce komplet do wymiany.Stan obudów i trybów bdb.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
No pięknie co dzień to bliżej super ci to idzie pozdrawiam
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Dziś oś i wspornik wyglancowana do metalu.Jutro pewnie w całości już będzie.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Czeka mnie niebawem remont 28-ki. Zacznę właśnie od osi przedniej. Mam rozwalony zupełnie otwór w sporniku przednim. Myślę go trochę ulepszyć, ale to Wam opisze, jeżeli pomysł mi się uda.
Ciekawi mnie kilka spraw, jak sobie poradzić aby nie wpakować się w koszty i stratę czasu. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Zwrotnice kupujesz nowe , czy nadspawujesz? Tulejki do zwrotnic stosujesz mosiężne , czy teflonowe?
Jak radzisz sobie z luzem sworznia drążka reakcyjnego w osi przedniej?
Końcówki drążków regenerujesz czy kupujesz. Od jakiego producenta? Mam przykre doświadczenie z remontu mojej 25-tki. Po roku czasu, gumy na końcówkach diabli wzięli.
Ciekawi mnie kilka spraw, jak sobie poradzić aby nie wpakować się w koszty i stratę czasu. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Zwrotnice kupujesz nowe , czy nadspawujesz? Tulejki do zwrotnic stosujesz mosiężne , czy teflonowe?
Jak radzisz sobie z luzem sworznia drążka reakcyjnego w osi przedniej?
Końcówki drążków regenerujesz czy kupujesz. Od jakiego producenta? Mam przykre doświadczenie z remontu mojej 25-tki. Po roku czasu, gumy na końcówkach diabli wzięli.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Zwrotnice wraz z piastami są nowe ze starych zapasów.A normalnie jak robię regeneracje takich przodów to naspawuję i toczę na wymiar.Tulejki brązowe.Do Majorków swego czasu kupowałem jakieś z tworzywa i zapewniam,że nie był to teflon tylko jakby ktoś to uciął z plastikowej rury od kibla o odpowiedniej średnicy.Podczas montażu pękły mi chyba ze trzy...a zakupiłem kilkanaście sztuk.Tak,że u nas cały czas stara szkoła.
Regeneracja drążków reakcyjnych i otworów w osi przedniej.Dużo opcji.Wrzucę pewien schemat tutaj w wolnym czasie.Zbliżam się do tego momentu to będzie akurat okazja.
Końcówek drążków C-325/328 sprzedałem oryginalnych ze starych zapasów około 200 szt.Na dzień dzisiejszy albo zdobędę oryginalne ze starych zapasów albo założę współczesne.Niestety coś się kiedyś kończy.Żeby mieć co regenerować to trzeba mieć oryginały.W tym przypadku to 40% brak oryginalnych części.
Wszystkie możliwe gumy współczesne to badziew...próchnieją w oczach normalnie.Mam dużo różnych gum ze starych zapasów i na nich pomimo upływu lat nie widać skruszenia.
Regeneracja drążków reakcyjnych i otworów w osi przedniej.Dużo opcji.Wrzucę pewien schemat tutaj w wolnym czasie.Zbliżam się do tego momentu to będzie akurat okazja.
Końcówek drążków C-325/328 sprzedałem oryginalnych ze starych zapasów około 200 szt.Na dzień dzisiejszy albo zdobędę oryginalne ze starych zapasów albo założę współczesne.Niestety coś się kiedyś kończy.Żeby mieć co regenerować to trzeba mieć oryginały.W tym przypadku to 40% brak oryginalnych części.
Wszystkie możliwe gumy współczesne to badziew...próchnieją w oczach normalnie.Mam dużo różnych gum ze starych zapasów i na nich pomimo upływu lat nie widać skruszenia.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Szperaczyk jest...teraz jeszcze z czeluści moich magazynów muszę wykopać widły do niego...oś już prawie się zrobiła i wałkoła przygotowane do spawania na jutro...
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Ja często przekładam gumy na końcówki kierownicze ze starych sworzni zawieszenia z samochodów te wytrzymują o wiele dłużej
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Tak przy okazji Sławek - bo u Ciebie szczotek na szlifierkę pewnie schodzi dużo Które polecasz? Bo niektóre to się moment sypią...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Witam jak widać w temacie u Sławka miną właśnie kolejny pracowity dzień wał koła naspawany przetoczony robota idzie pełną parą co raz to bardziej oko cieszy i oby Sławku tak dalej pozdrawiam
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Co do szczotek na szlifierkę,to mogę powiedzieć tyle,że różne kupuję,nie sypią się od razu.Coś konkretnego trudno mi powiedzieć,bo naprawdę używam z różnych firm,z różnych sklepów.Cenowo to wychodzi do 15zł za sztukę.Tarczowe,garnkowe...z drutem twardym skręcanym.Te miękkie kupuję do aluminium ewentualnie.
Z ostatnich prac to tak jak Adam napisał powyżej.Wałkoła naspawane i przetoczone.Blachy pojechały do piaskowania.Jedna zwolnica umyta,przygotowana do czyszczenia i składania.
Z ostatnich prac to tak jak Adam napisał powyżej.Wałkoła naspawane i przetoczone.Blachy pojechały do piaskowania.Jedna zwolnica umyta,przygotowana do czyszczenia i składania.