Regulacja obrotów 3011

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Witam. Mam problem z pompą paliwową w majorku. Ostatnio dość słabo odbija gaz. Po zdjęciu nogi z gazu zatrzymuje się na około 1200 obr
Co może być przyczyną i jak się za to zabrać ?
Adasiek185
Posty: 32
Rejestracja: 16 lut 2019, 18:56

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: Adasiek185 »

Najłatwiej jest założyć sprężynę na pompę, tak aby cofała gaz. Zaczepić za pompkę ręczna bądź rurkę od sprężarki. Zależy jaką pompę masz
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Pompa nowszego typu.
Z początku o tym myślałem ale mam teraz pompę zdjętą i jest okazja by zrobić to nieco "profesjonalniej"
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: chrapek3011 »

Obejrzyj sobie cały mechanizm od pedału gazu,poprzez gaz ręczny do pompy.
Pedał gazu ma sprężynę tą samą co odciąga pedał hamulca nożnego.Druga sprężyna jest na kolumnie kierowniczej na tej osi co przechodzi ze strony prawej na lewą.Tak powinno być w oryginale.Jeżeli to wszystko działa bez jakichkolwiek zacięć,to przyczyną może już tylko być zacinająca się listwa w pompie.
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Gaz ręczny niestety u mnie nie działa, nie mam nawet tej linki. Popatrzę na te sprężyny ale wina na pewno siedzi w pompie bo gdy teraz mam ją na stole i poruszam regulacją obrotów to tak samo słabo odbija. Dzwoniłem do serwisanta motorpala, mówił, że przyczyny w tej pompie mogą być dwie musiałby ją przejrzeć ale nie jechałem do niego od razu bo serwisant bardzo drogi :roll:
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: chrapek3011 »

Dźwignia na pompie nie ma żadnej sprężyny.W środku regulatora na łączeniu listwy i dźwigni regulatora jest taka sprężynka na tym trzpieniu łączący jak od długopisu.Powrót gazu poprzez cięgła powodują te dwie sprężyny o których wspomniałem wyżej.
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Ten gaz ręczny jest na stalowej lince takiej jak w 5211? (Bo nie mogę jej znaleźć w internecie)
W oryginale jest to tak skonstruowane, że do zgaszenia silnika trzeba pchnąć gaz ręczny do końca i żeby ponownie odpalić za każdym razem trzeba manetką ręcznego podciągnąć sobie gaz? (Pytam bo od kiedy kupiłem ciągnik nigdy w nim ręcznego gazu nie było)

Chętnie kupił bym jakieś schematy budowy bądź instrukcje do tego ciągnika które rozwiałyby takie wątpliwości
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: chrapek3011 »

Linka jest taka sama właśnie jak w Zetorach od 5011 do 7745.Dokładnie tak jak napisałeś.Korek na rurze kolumny kierowniczej do wlewania oleju jest za razem ogranicznikiem gazu ręcznego.
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Dzięki za wyjaśnienie
Tak prezentuje się sytuacja z pompą:
https://youtu.be/tQ19KXG9bwM
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: chrapek3011 »

I to działa jak najbardziej prawidłowo.Tak jak pisałem powyżej ...sprężynka na łączniku widełek regulatora z listwą jest tylko po to,żeby drgania nie przenosiły się bezpośrednio z regulatora na listwę pompy...a nie do odciągania gazu.
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

A już się martwiłem bo jak dla porównania sprawdziłem w drugiej pompie (przy silniku c360) to tam odbija pięknie (mocno i do samego końca)
W takim razie trzeba się brać za kompletowanie tego gazu ręcznego
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Cały czas mam problem z traktorem a prace polowe czekają. Tak jakby łapał gdzieś powietrza bo po odpaleniu trochę nierówno pracuje i za chwilę gaśnie. Ciężko utrzymać go chociaż chwilę na wolnych obrotach. Przy zmianie filtrów paliwa zauważyłem pęknięcie na pokrywie filtrów. Trzeba będzie kupić nowe ale nie wiem czy to mogłaby być przyczyna. Obstawiałem pompke zasilającą, miałem zamiar kupić już nową lecz widzę, że od c-360 to jednak nie to samo. Podczas jej wykrecania zauważyłem, że świeżo zalany olej w pompie podczas tych kilku prób odpalenia zdążył się zmieszać z dość sporą ilością ropy. Pompa była w regeneracji 40mth temu...Zdjęcia
Zdjęcia
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2020, 10:57 przez klaku, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: chrapek3011 »

Olej z ropą w pompie po regeneracji...Oprócz puszczających sekcji może być korpus pęknięty albo tylko nieszczelny...
klaku
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:01

Re: Regulacja obrotów 3011

Post autor: klaku »

Dodałem zdjęcia.
Tylko przez te 40 mth żadna ropa się w niej nie pojawiła. To się stało dopiero po moim ostatnim wykręceniu pompy z ciągnika ale poza wykręcaniem pompki zasilającej i odkręceniu dekielków nic przy niej nie grzebałem. Przez te 40mth pompa chodziła prawdopodobnie bez oleju.
Nie wiesz gdzie dostanę nową pompke zasilającą do niego?
ODPOWIEDZ