4c90 dzikie obroty
4c90 dzikie obroty
Witam mam duży problem Sam ma silnik 4c90 dwa razy dostał dzikich obrotów po każdej takiej akcji przybyło oleju ,myślę że to ropa .Dym był jasny przy dużych obrotach nie szło go zatrzymać .Z boku jest zatyczka na silniku kapie woda wygląda na to że wysadziło przy dużych obrotach .wymieniłem pompę paliwa bo niby przepuszcza ,co mam dalej robić ,czy wymieniać uszczelkę pod głowicą czy uruchomić teraz po wymianie pompy paliwa pompa wtryskowa jest po remoncie.
Re: 4c90 dzikie obroty
To wersja z turbospreżarką? Jesli tak to warto na nią spojrzeć.
Może coś zacina się w pompie wtryskowej? Czy silnik chodzi mimo odcięcia zasilania w paliwo? ( w czasie "dzikich obrotów")
Jesli nie ma turbo i to nie pompa wtryskowa, to pewnie odpowietrzenie skrzyni korbowej jest podłączone w dolot. Pewnie leje któryś wtryskiwacz, na ktorym cylindrze nie ma kompresji i niedopala paliwa, albo paliwo inną drogą dostaje się do oleju. Jest tam pompka zasilająca napedzana przez rozrząd, lub pompa wtryskowa ma doprowadzone smarowanie olejem? Gdy oleju przybędzie to coraz wiecej drobinek leci w dolot z odmy/ odpowietrzenia skrzyni korbowej. W pewnym momencie zaczynają same rosnąć obroty i co raz więcej oleju z paliwem trafia w dolot nakręcając spiralę. Tak do zaduszenia silnika, albo awarii.
Jak odma jest w dolot to tymczasowo ją odłączyć na próbę. Jak jest możliwość, chociaż kompresję warto pomierzyć. Po takich przygodach to tak naprawdę do sprawdzenia powinien być cały silnik od A do Z, stan panewek, gładzi, czy nie zginęło korbowodu, warto spojrzeć na koło zamachowe...
Może coś zacina się w pompie wtryskowej? Czy silnik chodzi mimo odcięcia zasilania w paliwo? ( w czasie "dzikich obrotów")
Jesli nie ma turbo i to nie pompa wtryskowa, to pewnie odpowietrzenie skrzyni korbowej jest podłączone w dolot. Pewnie leje któryś wtryskiwacz, na ktorym cylindrze nie ma kompresji i niedopala paliwa, albo paliwo inną drogą dostaje się do oleju. Jest tam pompka zasilająca napedzana przez rozrząd, lub pompa wtryskowa ma doprowadzone smarowanie olejem? Gdy oleju przybędzie to coraz wiecej drobinek leci w dolot z odmy/ odpowietrzenia skrzyni korbowej. W pewnym momencie zaczynają same rosnąć obroty i co raz więcej oleju z paliwem trafia w dolot nakręcając spiralę. Tak do zaduszenia silnika, albo awarii.
Jak odma jest w dolot to tymczasowo ją odłączyć na próbę. Jak jest możliwość, chociaż kompresję warto pomierzyć. Po takich przygodach to tak naprawdę do sprawdzenia powinien być cały silnik od A do Z, stan panewek, gładzi, czy nie zginęło korbowodu, warto spojrzeć na koło zamachowe...
Re: 4c90 dzikie obroty
4C90 są bez turba
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: 4c90 dzikie obroty
To odpada 1 rzecz do sprawdzenia.
A jak z tym podłączeniem odpowietrzenia skrzyni korbowej? Idzie w dolot?
A jak z tym podłączeniem odpowietrzenia skrzyni korbowej? Idzie w dolot?