Ursus C4011 - modernizacja układu kierowniczego

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Raginis
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2023, 22:12

Ursus C4011 - modernizacja układu kierowniczego

Post autor: Raginis »

Witam wszystkich!

Nadmienię na początek, że w temacie ciągników jestem totalnym laikiem, ale sprawy poskładały się tak, że właśnie szykuję się do reanimacji trochę przykurzonego, nieużywanego od kilku lat Ursusa C4011 z zamiarem użytkowania go przez najbliższe kilka lat - traktor ma służyć do obsługi winnicy, więc mowa tutaj głównie o glebogryzarce, kosiarce, opryskiwaczu i pielniku hydraulicznym.

Standardowo, głównym mankamentem jest układ kierowniczy. Poczytałem trochę o temacie na forum i ogólnie w Internecie, ale chciałbym sobie trochę uporządkować te informacje. Z tego co rozumiem opcje są następujące:
- przekładka kolumny kierowniczej od C-360, co wiąże się z koniecznością wycinania fragmentu obudowy skrzyni biegów i wymianą baku,
- montaż wspomagania dedykowanego do C4011, gdzie odpada rzeźbienie w skrzyni biegów, natomiast nadal trzeba wymienić bak.

Potwierdźcie proszę czy powyższe się zgadza i ewentualnie wyprowadźcie mnie z błędu.
Dodatkowo nasuwają mi się jeszcze dwa pytania:

1. Która z powyższych opcji, Waszym zdaniem, jest lepsza?
2. Zakładając, że ciągnik jest w stanie fabrycznym, co jeszcze warto byłoby zmodyfikować żeby polepszyć komfort i bezpieczeństwo pracy?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. ;)
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 386
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Ursus C4011 - modernizacja układu kierowniczego

Post autor: Borekk17 »

Są jeszcze dwie opcje zostawić układ po staremu jedynie wałek z kostką zmienić na ten z gwintem kulkowym

Albo szukać wszystkie bebechy kolumny na jeden was z nowszego zetora wtedy wszystko pasuje bez przeróbki czy wymiany baku
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Raginis
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2023, 22:12

Re: Ursus C4011 - modernizacja układu kierowniczego

Post autor: Raginis »

Borekk17 pisze: 01 cze 2023, 23:28 Są jeszcze dwie opcje zostawić układ po staremu jedynie wałek z kostką zmienić na ten z gwintem kulkowym

Albo szukać wszystkie bebechy kolumny na jeden was z nowszego zetora wtedy wszystko pasuje bez przeróbki czy wymiany baku
A jak te opcje wypadają na tle wspomagania? Kierownica będzie działać porównywalnie? I jaka jest trwałość takiego rozwiązania?
ODPOWIEDZ